۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۲۷۶۵۳۰
آیت الله مهدوی:

علت دشمنی آمریکا با ایران پذیرش حاکمیت خداوند است/ دشمنان در صدد سلطه فرهنگی بر جمهوری اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مهدوی با بیان این‌که علت دشمنی آمریکا با ایران پذیرش حاکمیت خداوند است، گفت: دشمنان امروز در فکر سلطه فرهنگی بر جمهوری اسلامی هستند و ما نباید اجازه دهیم تا در کشور عده ای که در انگلیس و سایر کشورهای کفر درس خوانده و تربیت غربی دارند بر مسندهای مهم مملکت تکیه بزنند.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته با قرائت بخشی از ادامه دعای ششم صحیفه سجادیه، گفت:در«اللهم انی اشهدک و کفی بک شهیداً و اشهد سمائک و ارضک و من اسکنتهما من ملائکتک... انی اشهد انک انت الله الذی لا اله الا انت...»، امام سجاد(ع) آسمان و زمین و ملائکه را شاهد می گیرد برای اقرار به وحدانیت خداوند که این بیان ابعاد مختلف قابل تأملی دارد.

 

وی ادامه داد: باید ابتدا خداوند را با چشم دل ببینیم تا با یقین واقعی بتوانیم اقرار به یگانگی خداوند کنیم و طبق آیه 24 سوره سجده ائمه طاهرین(ع) تنها کسانی هستند که در طول تاریخ هواره یقین دائمی به خداوند داشته‌اند، حتی حضرت ابراهیم هم از ابتدا یقین به خداوند نداشت و در آیه 124 سوره بقره این مطلب بیان شده است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: در آیه 75 سوره انعام خداوند پرده ها را برای حضرت ابراهیم کنار می زند و ملکوت آسمان ها و زمین را به او نشان می دهد تا به مقام یقین برسد و بعد از تحصیل یقین او را به مقام امامت منصوب می کند، ما هم باید سعی کنیم وقتی به زیارت امام رضا(ع) یا سایر قبور ائمه(ع) می رویم تحصیل یقین را در خواسته های خود از ایشان قرار دهیم.

 

آیت‌الله مهدوی اظهار داشت: امام حسین(ع) در دعای عرفه می فرماید «خدایا آیا جهان غیر از تو برای من ظهوری دارد که بخواهم به واسطه ظهور جهان، تو را اثبات کنم؟»، ائمه(ع) یقین محض بودند و اقرار آن ها به وحدانیت خداوند عین حقیقت است و عین چیزی است که به وضوح می بینند.

 

وی ابراز داشت: بالاترین کمال برای انسان یقین است که البته خود یقین هم مراتبی دارد و در میان شهادت ها اقرار به وحدانیت خداوند بالاترین شهادت هاست، زیرا وقتی اقرار به یگانگی خداوند کردیم دیگر با فرمان خدا حرکت می کنیم و می ایستیم و تمام زندگی ما با فرامین خداوند تنظیم می شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: علت دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی پذیرش حاکمیت خداوند است و این که ما می گوییم حاکم خداوند است اما آمریکا خود را حاکم جهان می داند و می خواهد تا همه جهان هم از او پیروی کنند، همان طور که عربستان سعودی حاکمیت آمریکا را پذیرفته و در برابر فرامین آمریکا تسلیم است و جنایاتی هم که امروز در یمن و سایر نقاط جهان مرتکب می شود به دلیل آن است که حاکمیت خدا را رد کرده و آمریکا را به عنوان حاکم خود پذیرفته است.

 

آیت الله مهدوی افزود: اما به فرمایش رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی هیچ گاه حاکمیت غیر خدا را نپذیرفته و الان هم جز در مسئله هسته ای توافقی با آمریکایی ها نکرده و ایران دشمن آمریکا و آمریکا هم دشمن ایران خواهد بود تا زمانی که نظام حاکمیت آمریکا را بپذیرد که به فضل الهی هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

 

وی در ادامه به آیه مشهور به نفی سبیل اشاره کرده و گفت: در آیه «و لن نجعل الله للکافرین علی المسلمین سبیلاً»، خداوند می فرماید که همواره هرگز کفار را بر مسلمین برتری ندادیم و این موضوع تمام ابعاد نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را شامل می شود و منحصر به بعد نظامی نیست.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: دشمنان امروز در فکر سلطه فرهنگی بر جمهوری اسلامی هستند و در بسیاری کشورهای اسلامی نظیر عراق به این موفقیت رسیده اند که بسیاری از سیاسیون آن ها را از نظر فرهنگی متمایل به فرهنگ منحط غربی کنند و ما نباید اجازه دهیم تا در جمهوری اسلامی عده ای که در انگلیس و سایر کشورهای کفر درس خوانده و تربیت غربی دارند بر مسندهای مهم مملکت تکیه بزنند.

 

آیت الله مهدوی گفت: ضرورت ندارد مقام ثبوت یا واقع و مقام اثبات منطبق بر هم باشند، در بحث وحدانیت خدا هم همین طور است و با وجود عقاید مختلفی که در جهان درباره خدا وجود دارد، مثلاً مسیحیان معتقد به تثلیث هستند، این انسان ها هستند که باید عقیده خود را با واقعیت تطبیق دهند و اگر این کار را نکنند تغییری در مقام ثبوت ایجاد نمی شود.

 

وی ادامه داد: عبدالکریم سروش زمانی گفت که چون انسان های مختلف عقاید متفاوتی دارند، شیعه یک جور، سنی یک جور، مسیحی و یهودی و کفار عقاید متفاوتی دارند، هیچ کس نباید خود را حق بداند که در همان زمان من گفتم که سروش اعتقاد به یگانگی خدا ندارد، زیرا اگر اعتقاد داشت می دانست که خدای یگانه حق را می گوید و حقیقت یکی است و واقعیت حق با عقاید غلط انسان ها تغییر نمی کند.

 

امام جمعه موقت اصفهان افزود: وقتی من می دانم که الان شب است و به گفته خود مطمئنم اگر کسی حرف مرا تصدیق کرد از او می پذیرم و اگر کسی گفت الان روز است از او نمی پذیرم و نمی گویم چون تو عقیده دیگری داری پس من هم حق ندارم بگویم عقیده من درباره شب بودن صحیح است و افرادی که حق را چند چیز می دانند معتقد به یگانگی خدا نیستند.

آیت الله مهدوی با اظهار نگرانی از زیاد شدن سؤالاتی از قبیل این که چرا در اسلام حکم اعدام برای مرتد مشخص شده است، گفت: کسی که این سؤالات را می پرسد دچار ضعف ایمان و یقین به خداوند است، چون خدایی که انسان را آفریده و به او فرصت زندگی داده خودش هم در مواردی حکم می کند که انسانی را اعدام کنند و حاکم مطلق وقتی فرمان می‌دهد باید تبعیت کنیم، اول باید برویم حق را بشناسیم تا بتوانیم در برابر این شبهه ها بایستیم.

 

وی ابراز داشت: دلیل آن که امام سجاد(ع) آسمان و زمین را برای اقرار به یگانگی خداوند شاهد می گیرد، این است که آن ها ذی‌شعورند و تمام ذرات عالم همواره در حال تسبیح به درگاه الهی هستند و در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) زمین زبان باز می کند و محل اختفای دشمنان حضرت را می گوید.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان مهم‌ترین دلیل شاهد گرفتن زمین و آسمان برای اقرار به یگانگی خداوند را از سوی امام سجاد(ع) اظهار محبت نسبت به محبوب خود دانست و اظهار داشت: رساندن پیام مهم یگانگی خداوند به دیگران از این طریق از دلایل مهم دیگر اقرار حضرت در دعا و شاهد گرفتن بر آن می باشد و امروز هم این پیام به ما منتقل شده است. /939/پ201/ح

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
United States
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۵
جوابی که برای حکم اعدام مرتد داده‌آند قانع کننده نیست. مسئله سوال کنندگان این است که دین اجباری نیست. یعنی اگر کسی واقعا به این نتیجه رسید که اسلام بر حق نیست باید از آن دست بکشد. اما اگر حکمش اعدام باشد یعنی مجبور است مسلمان باشد. همچنین دیگر کسی جرئت نمیکند اسلام را نقد کند چون دیگران میفهمند مرتد است و کشته میشود. درحالی که اگر اسلام دین حقی باشد عقلانی است و در فضای آزاد که همه‌ی نظرات بیان می‌شود اسلام جاذبه‌ی بیشتری خواهد داشت. اما حکم اعدام مرتد جلوی آزادی بیان را میگیرد و اسلام را از گزند نقد دور نگه میدارد. خب همه‌ی دیکتاتورها با ناقدان خود چنین میکنند! آنها هم از نظر خودشان عقاید درستی دارند! پس فرق اسلام با معتقدات آنها چیست؟
روایات اعدام مرتد قوی نیستند و کتابی هم نوشته شده در رد حکم اعدام مرتد.
به نظر من دینی که حکم اعدام مرتد دارد برحق نیست چون سخنان باطلی در آن دین هست که خوف آن میرود که مرتدان آن را افشا کنند.پس اگر اسلام دین حقی باشد که هست حکم اعدام مرتد ندارد. مطلبی که در کتاب آقای کدیور هم اثبات شده است
0
1