۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۷۶۶۶۴
پس از حمله یهودیان افراطی به نماز عید فطر؛

معاهده صلح میان مسلمانان و مسیحیان اندونزی امضا شد

خبرگزاری رسا ـ یک هفته بعد از حمله مسیحیان افراطی به نمازگزاران عید فطر در یکی از اندونزی، مسلمانان خواستار برقراری صلح شدند.
صلح طلبي مسلمانان اندونزي
به گزارش خبرگزاری رسا، یک هفته بعد از برگزاری تظاهرات مسیحیان منطقه پاپوای اندونزی علیه نماز عید فطر، مسلمانان با برپایی مراسمی خواستار صلح و همزیستی مسالمت آمیز با مسیحیان شدند.
 
عثمان وانیمبو، از مسلمانان منطقه به روزنامه جاکارتا پست گفت: مسلمانان و مسیحیان امروز به تفاهم رسیدند. جلسه دو ساعته در آرامش برگزار شد و فعالیت های اقتصادی به حالت عادی بازگشت.
 
هفته پیش مسیحیان شهر تولیکارا در پاپوای اندونزی، به مسجد محل برگزاری نماز عید فطر حمله کرده، آنجا را به آتش کشیدند، و نمازگزاران را با سنگ مورد حمله قرار دادند. مسیحیان همچنین 6 خانه و 11 مغازه مسلمانان را به آتش کشیدند و موجب گریختن مسلمانان از شهر شدند.
 
سخنگوی پلیس در این باره اعلام کرد که این واقعه پس از انتشار نامه رهبران مسیحی منطقه رخ داده است.
 
در این نامه مسیحیان انجیلی (شاخه‌ای از پروتستانتیسم که رستگاری را برپایه جوهر انجیل٬ از سوی ایمان به تاوان عیسی مسیح می‌پندارد) اقامه نماز عید و رعایت حجاب را ممنوع اعلام کردند و از مسلمانان خواستار ترک این شهر شدند.
 
این در حالی است که کلیسای منطقه صدور چنین نامه ای را انکار کرد.
 
بعد از انعقاد قرارداد صلح، یکی از خطیبان مسلمان از مسلمانان منطقه خواست که دست به اقدام تلافی جویانه نزنند.
 
علی موچار خطاب به مسلمانان گفت: مسلمانان جاوه و سوماترا و دیگر مناطق اندونزی باید به جای اقدامات تلافی جویانه دست به اقدامات مثبت و صلح جویانه دست زنند.
 
کشور اندونزی با 238 میلیون نفر جمعیت، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا و نیز با 83 درصد مسلمان، پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان است./847/ب902/د
ارسال نظرات