۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۷۶۸۷۷
با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب؛

همایش گرامیداشت سالروز سفر رهبر انقلاب به آذربایجان شرقی در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز پنجم مرداد سال 1372 نخستین همایش گرامیداشت سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار می‌شود.
سفر رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین همایش گرامیداشت سفر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای به استان آذربایجان‌شرقی، فردا پنجم مرداد با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین  محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.


مسلم اورنگی، دبیر اجرایی این همایش با بیان این‌که نخستین همایش «گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری، به آذربایجان‌شرقی» فردا از ساعت 9 صبح در تالار وحدت آغاز و در دو نوبت قبل و بعد از ظهر برگزار می شود، اظهار داشت: آیت الله شبستری امام جمعه تبریز و دکتر صلاحی رییس اتحادیه دانشمندان جهان اسلام از دیگر سخنرانان این همایش است.


وی با اشاره به این‌که همه نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان حوزه های علمیه و دانشگاه‌های استان برای شرکت در این همایش دعوت هستند، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری این همایش، تجلیل از خدمات و زحمات آیت‌الله مجتهدشبستری در استان آذربایجان‌شرقی است.


اورنگی با بیان این‌که رونمایی از برخی آثار علمی آیت الله شبستری با عناوین ولایت فقیه، سبک زندگی، تفسیر سوره حمد و اخلاص و مجموعه خطبه‌های امام جمعه تبریز از دیگر برنامه‌های جنبی این همایش است، گفت: همچنین فردا نقش آیت‌الله مجتهد شبستری در شکل‌گیری حماسه 8 دی تبیین و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


رییس سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که از میان مقالات ارسالی، 30 عنوان مقاله از سوی کمیته داوری به عنوان مقالات برتر انتخاب شده‌اند که از میان آنها نیز 10 عنوان مقاله به صورت شفاهی در روز برگزاری همایش ارائه می‌شود، گفت: مقالات منتخب همایش در قالب کتاب و ویژه‌نامه چاپ شده و در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد.


وی با بیان این‌که خروجی همایش در قالب کتاب و ویژه‌نامه در مراکز علمی، حوزوی، فرهنگی و دانشگاهی توزیع خواهد شد، افزود: نقش سفرهای استانی مقام معظم رهبری در تبیین و تحکیم وحدت ملی، تبریز و آذربایجان از منظر رهبری، شاخصه‌ها و مؤلفه‌های مدیریتی مقام معظم رهبری در مدیریت بحران‌ها و نقش روحانیت آذربایجان‌شرقی در شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی از مهم‌ترین محورهای این همایش هستند.


بنا به گفته رییس سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی، شرکت در این همایش برای عموم آزاد است./853/پ203/ح

ارسال نظرات