۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۲۷۶۹۸۳
از 25 مردادماه صورت می‌گیرد؛

ثبت‌نام مؤسسه علامه مجلسی اصفهان از طلاب برای آموزش زبان‌های خارجی

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه زبان های خارجی مؤسسه آموزش عالی حوزی علامه مجلسی(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از ثبت‌نام این مؤسسه در پنج گروه زبان خارجی، انگلیسی، عربی، فرانسه، اسپانیایی و چینی خبر داد و گفت: ثبت‌نام از طلاب برای آموزش زبان‌های خارجی از 25 مردادماه سال جاری آغاز می‌شود.
مهدي حبيب اللهي

مهدی حبیب اللهی، مدیر گروه زبان های خارجی مؤسسه آموزش عالی حوزی علامه مجلسی(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: این مؤسسه زبان های خارجی را در پنج زبان انگلیسی، عربی، فرانسه، اسپانیایی و چینی را در سالیان متمادی در برنامه های آموزشی خود قرار داده و با بکارگیری اساتید مجرب برگزار کرده است.

 

وی از بکارگیری جدیدترین متدهای آموزشی به صورت ترم های عمومی و تخصصی متناسب با هر زبان مانند کارگاه ترجمه، روش تدریس و سخنوری خبر داد و گفت: آموزش به طلاب مستعد در زمینه زبان های خارجی با هدف گذاری کلان در بحث تبلیغ دین مبین اسلام در عرصه های بین المللی تلاش های مستمری انجام شده و با تربیت نفرات زیادی در پنج زبان مذکور خدمات شایانی را در امر تبلیغ به حوزه و اسلام کرده است.

 

حبیب اللهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند: «پیش‌تر احتیاج به زبان نبود، امروز احتیاج است، یعنی جزو برنامه تبلیغات مدارس باید زبان باشد و زبان های زنده دنیا، آنهایی که در همه دنیا شایع تر است»، گفت: تأسیس گروه زبان‌‌های خارجی مؤسسه علامه مجلسی(ره) سابقه‌ای طولانی دارد، این گروه در سال 1371 با نام واحد زبان‌های خارجی دفتر تبلیغات اسلامی، زیر نظر دفتر مرکزی قم و به منظور تربیت مبلغان زبان‌دان برای حضور در عرصه تبلیغات خارج از کشور، راه‌اندازی شد.

 

وی ادامه داد: در ابتدا تمرکز این واحد بر روی آموزش زبان انگلیسی بود و پس از برگزاری موفق نخستین دوره، زبان عربی نیز جزو برنامه‌های آموزشی این واحد قرار گرفت.

 

مدیر گروه زبان‌های خارجی مؤسسه آموزش عالی حوزی علامه مجلسی(ره) با بیان این که با استقبال روز‌افزون طلاب و روحانیان حوزه اصفهان برای یادگیری زبان رو به رو شده اند، گفت: با توجه به اعلام نیاز سازمان‌ها و نهادهای مربوطه به مبلغان مسلط به زبان‌های زنده دنیا، در سال‌های بعد زبان‌های فرانسه، چینی و اسپانیولی نیز در دستور کار این واحد قرار گرفت و این واحد، نخستین نهاد رسمی در کشور است که اقدام به برگزاری دوره زبان چینی برای طلاب کرده است.

 

وی تصریح کرد: در پی تغییر در اهداف و سیاست‌های کلان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، این واحد نیز از سال 1387 به یکی از گروه‌های مصوب معاونت آموزش تغییر ماهیت داد و در حال حاضر به عنوان گروه علمی زبان‌های خارجی با گرایش تبلیغ به فعالیت مشغول است.

 

حبیب اللهی با بیان این که طی مدت زمان فعالیت این مجموعه، تاکنون حدود 2000 نفر از طلاب و روحانیون اصفهان موفق به گذراندن دوره‌های عمومی زبان‌های یاد شده گردیده اند، گفت: از این جمع تعداد زیادی در حوزه‌های مختلف مانند، اعزام تبلیغی به خارج از کشور، ترجمه و تحقیق، و تدریس، مشغول فعالیت‌های تبلیغی شده‌اند.

 

وی یادآور شد: گروه زبان‌های خارجی از جمله فعال‌ترین بخش‌های مؤسسه و دفتر بوده است و در همین راستا، موفق به فراهم کردن شرایط و امکانات مطلوب برای تحصیل طلاب، گردیده است که داشتن تجهیزات کامل درون کلاس، نرم‌افزارهای زبان، کتابخانه تخصصی و آرشیو صوتی تصویری غنی به همراه کادر آموزشی مجرب و متخصص از جمله این امکانات است.

 

این استاد زبان انگلیسی در پایان بیان کرد: حوزه علمیه اصفهان هم اکنون نیاز به طلبه هایی دارد که مسلط به زبان خارجی هستند و در زمینه تدریس و ترجمه توانایی فعالیت داشته باشند و در صورت شناسایی این دسته از طلبه ها از توان آنها استفاده خواهد شد.

 

شایان ذکر است، ثبت نام دور جدید پنج زبان خارجی از تاریخ 25 مرداد لغایت 10 شهریور ماه 1394 از طریق پایگاه اینترنتی مرسلات به نشانی www.morsalat.ir انجام خواهد شد./939/ت302/ح

ارسال نظرات