۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۲۷۷۰۰۷
فعال فرهنگی:

تفکر ولایی و عاشورایی مانع تحقق اهداف دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ فعال فرهنگی با بیان این‌که دشمنان تفکر ولایی و عاشورایی را مانع تحقق اهداف خود دیدند از این رو تصمیم گرفتند تا اعتقادات و تفکرات مسلمانان را تضعیف کنند و از حوزه جنگ سخت به جنگ نرم رو آوردند، گفت: پناه بردن به خدا در تربیت، نظارت و مدیریت خانواده هم‌چنین تقویت معنویت و مباحث اخلاقی و بصیرت دهی از جمله راهکارهای مقابله با این آسیب‌های شبکه اجتماعی است.
ولايت فقيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، طیب ملکی‌پور، فعال فرهنگی شب گذشته چهارم مرداد ماه در همایش طرح ولایت در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام(ره) گفت: دشمنان پس از این‌که نتوانستند در جنگ سخت به اهداف خود برسند وارد عرصه جنگ نرم شدند.

 

این فعال فرهنگی افزود: آنها به این نتیجه رسیدند که یک ماهیت و اعتقادی در خاورمیانه جریان دارد که بر خلاف تفکرات دیگر است که همان تفکر شیعی است.

 

وی با بیان اینکه دشمنان تفکر ولایی و عاشورایی را مانع تحقق اهداف خود دیدند بیان کرد: بر این اساس تصمیم گرفتند تا اعتقادات و تفکرات مسلمانان را از بین ببرند و از حوزه جنگ سخت به جنگ نرم روی آوردند.

 

ملکی‌پور با اشاره به سخن رییس جمهور آمریکا که ما به واسطه رسانه دیگر نیازی به سلاح نداریم؛ تصریح کرد: آنها با کمک فیلم‌های هالیوودی و بالیوودی در صدد آمریکایی کردن جوانان و خانواده‌ها برآمدند.

 

سبک زندگی از سوی رسانه‌ها به فرزندان آموزش داده می‌شود

این استاد دانشگاه عنوان کرد: جنگ سرد، جنگ نرم، قدرت رسانه‌ای، انقلاب نرم، انقلاب رنگی، انقلاب مخملی و انسداد فرهنگی از جمله مباحثی است که در حوزه جامعه شناسی و فرهنگی و سیاسی مطرح شده و کارشناسان به شکل هدفمند این مباحث را پی‌گیری می‌کنند.

 

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که عصر حاضر، عصر دانایی است و عصر رسانه، ماهواره، موبایل، شبکه های اجتماعی و اینترنت است و هر کشوری که دارای دانش بیشتر باشد موفق‌تر خواهد بود.

 

وی عنوان کرد: وقتی که آژیر جنگ سخت در کشور به صدا در آمد بسیاری از جوانان و نخبگان کشور برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه‌ها رفتند اما در جنگ نرم که دارای شرایط بحرانی‌تری است؛ آژیری به صدا در نیامد.

 

ملکی‌پور بیان کرد: در جنگ سخت کشورهای زیادی برای حمایت از عراق هزینه پرداختند اما در جنگ نرم این خانواده‌ها هستند که به صورت داوطلبانه و ناآگاه و با خرید سی‌دی‌های بازی یا کارتونی که مفاهیم غیر اخلاقی را ترویج می‌کنند؛ هزینه پرداخت می‌کنند.

 

این فعال فرهنگی با اشاره به اهمیت تربیت کودکان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کودکان به واسطه آپارتمان‌نشینی دچار سوء شادی و توجه شدند و خانواده ها در شرایطی که برای تامین امکانان رفاهی فرزندان، هزینه زیادی پرداخت می‌کنند اما تربیت کودکان را فراموش کردند.

 

تقویت معنویت و بصیرت دهی راهکار مقابله با آسیب‌های شبکه اجتماعی

وی در ادامه با اشاره به معضلات استفاده از بازی‌های رایانه‌ای گفت: با توجه به کمرنگ شدن نقش والدین، سبک زندگی از سوی رسانه‌ها به فرزندان آموزش داده می‌شود که این امر مشکلات زیادی برای فرزندان ایجاد می‌کند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به  آسیب‌های شبکه اجتماعی، افزود: ترویج بی بندوباری و شکستن قبح مسایل اخلاقی همچنین عدم امنیت و اختلال در اطلاعات و اسناد از آسیب‌های این شبکه ها است.

 

وی در پایان با اشاره به راهکار مقابله با این آسیب‌ها گفت: پناه بردن به خدا در تربیت، نظارت و مدیریت خانواده هم‌چنین تقویت معنویت و مباحث اخلاقی و بصیرت‌دهی در مقابله با مضرات فن آوری از جمله راهکارهای مقابله با این آسیب‌ها است./848/پ202/ح

ارسال نظرات