۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۷۷۱۸۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی قاین:

حجاب از مهم ترین بنیان های اعتقادی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی قاین با بیان این که یکی از مهم ترین بنیان های اعتقادی مسلمانان حجاب است، گفت: دشمن با استفاده از رسانه ها و ابزارهای مختلف این فکر را القا می کند که حجاب جلوی پیشرفت زنان را می گیرد و زن را محصور می کند.
حجاب

حجت الاسلام احمد علیپور،رییس اداره تبلیغات اسلامی قاین درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به این که حجاب علاوه بر یک وظیفه فردی، وظیفه اجتماعی است، افزود: فواید رعایت حجاب نه تنها به خود فرد بلکه به جامعه نیز برگشت داده می شود.

 

وی ارزش زن را در داشتن حجاب دانست و تصریح کرد: هرچیز باارزشی که در این دنیا وجود دارد پوشش و حفاظ خاصی دارد که آن شی قیمتی را از آسیب ها حفظ می کند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی قاین ادامه داد: حجاب نیز مانند یک محافظ و پوشش از وجود گران بهای زن محافظت می کند.

 

وی با اشاره به این که خانواده نقش مهمی در رعایت حجاب فرزندان دارد، گفت: خانواده و به ویژه مادر می تواند نقش موثری در تثبیت الگوهای اسلامی برای فرزندان باشد و از بدو تولد به فرزندان اصول اسلامی را آموزش دهد.

 

حجت الاسلام علیپور اظهار کرد: دشمن در فکر نابودی نظام اسلامی است و با ترفندهای مختلف می خواهد بنیان های اعتقادی مردم را سست کند تا بتواند به هدفش که نابودی نظام اسلامی است برسد.

 

وی با بیان این که یکی از مهم ترین بنیان های اعتقادی مسلمانان حجاب است، افزود: دشمن با استفاده از رسانه ها و ابزارهای مختلف این فکر را القا می کند که حجاب جلوی پیشرفت زنان را می گیرد و زن را محصور می کند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی قاین ادامه داد: با از بین رفتن حجاب در جامعه اسلامی غیرت دینی نیز از بین می رود و فساد و فحشا در جامعه زیاد می شود.

 

وی تصریح کرد: وقتی جامعه اسلامی به جامعه بی بند و بار تبدیل شود، استکبار به آسانی می تواند در نظام اسلامی نفوذ کند و این نظام را از بین ببرد.

 

حجت الاسلام علیپور با اشاره به برنامه ها و توطئه های دشمنان در از بین بردن حجاب و عفاف در جوامع اسلامی، گفت: امروز دشمنان اسلام با دریافتن اهمیت تأثیر عفاف و حجاب در تحکیم بنیان‌های خانواده درصدد ترویج بی بند و باری و از هم گسستن کانون خانواده در نظامی اسلامی هستند.

 

وی ادامه داد: امروز خطر مسائل فرهنگی در جامعه بیش از پیش احساس می‌شود، به همین دلیل باید در ترویج فرهنگ دینی در جامعه از همه ظرفیت های موجود نهایت بهره برداری صورت گیرد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی قاین با تأکید به رعایت حفظ حجاب و پوشش برای دختران نوجوان، اظهار کرد: حجاب نوجوانان موجب آمادگی و عادت آنها برای رعایت حجاب بعد از سن تکلیف می شود، از این رو مادران با آموزش حفظ حجاب به دختران خود، خدمتی ارزنده به فرزندانشان می کنند.

 

وی تصریح کرد: پیشگیری از فساد اخلاقی، کاهش آسیب های اجتماعی، مبارزه با مظاهر بی دینی و حفظ کیان خانواده نیز از مهمترین و برجسته ترین آثار و نتایج اجتماعی گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه هستند.

 

حجت الاسلام علیپور با بیان این که امروز نسل جوان جامعه اسلامی نیازمندآگاهی بخشی است، یادآور شد: ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بهترین راهکار مقابله با هجمه های فرهنگی غرب است./968/ت302/ح

ارسال نظرات