۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۷۷۸۳۲
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف کمیسیون اجتماعی مجلس است

خبرگزاری رسا ـ عزیزی با بیان این‌که گروه‌های هدف گسترده‌ای در کشور مورد نظر کمیسیون اجتماعی مجلس است، گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف کمیسیون اجتماعی مجلس است.
عبدالرضا عزيزي نماينده شيروان و رييس کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نبریز، عبدالرضا عزیزی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز در نشست مشترک اعضای این کمیسیون و شورای اداری استان در تبریز به تشریح برنامه‌ها و اهداف اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس پرداخت و اظهار داشت: سفرهای استانی برای آشنایی با مسائل فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف کشور صورت می گیرد.

 


وی خاطرنشان کرد: به تبع گستردگی و اهمیت کمیسیون اجتماعی به لحاظ ارتباط با دستگاه‌های مختلف کشور، اعضای کمیسیون افزون بر بررسی تخصصی در مجلس، باید به نقاط مختلف کشور سفر کرده تا از نزدیک، مشکلات و مسائل مناطق و استان ها را بررسی کنند.

 


عزیزی با بیان این‌که هدف از سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به آذربایجان‌شرقی عمل به وظایف این کمیسیون است، تصریح کرد: گروه‌های هدف گسترده‌ای در کشور مورد نظر کمیسیون اجتماعی مجلس است، ضمن این‌که سازمان‌های مهمی با این کمیسیون در ارتباط هستند.

 


وی ادامه داد: کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز از برنامه‌ها و اهداف این کمیسیون است و این کمیسیون با سفر به استان‌ها در جریان اقدامات انجام شده امور اجتماعی قرار می‌گیرید و از نزدیک با موفقیت‌ها و مشکلات قرار گرفته و از مراکز مختلف بازدید خواهیم کرد.

 


رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره نقش مردم استان آذربایجان شرقی در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس اظهار داشت: امروز نمایندگان استان در مجلس نیز یکی از تأثیرگذارترین نمایندگان کشور به حساب می آیند.

 


عزیزی با اشاره به این‌که با پشتکار و پیگیری های آقای سعیدی و همچنین تلاش های آقای افخمی، در کمیسیون اجتماعی مجلس، قانون خدمات رسانی به ایثارگران بعد از سی سال به ثمر نشست و به تصویب رسید، گفت: نمایندگان استان در مجلس فعال هستند و طرح‌های خوبی به همت نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس مصوب شده است.

 


وی با اشاره به این‌که استان آذربایجان‌شرقی قبل و بعد از انقلاب اسلامی نقش آفرین و زادگاه علامه‌های بزرگی بوده که افتخار کل ایران هستند، افزود: بعد از انقلاب اسلامی شهدای بزرگی چون باکری افتخار کل ایران بوده و آذربایجان در تمام امور پیشقدم بوده و به اولین‌ها مشهور است.

 


همچنین حسینی، مدیرکل اداره کار، رفاه و امور اجتماعی استان با ارائه گزارشی از امور اجتماعی آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: در سال 91 نرخ بیکاری در استان 5/12 درصد بوده که با تلاش مسؤولان این رقم در سال 93 به 8/7 درصد رسیده است، ضمن این‌که نرخ مشارکت همواره حالت صعودی داشته و مشکل خاصی در این زمینه دیده نشده است.

 


وی با بیان این‌که امروز 50 در صد جمعیت استان عضو تعاونی‌ها هستند، افزود: نرخ سود تسهیلات بسیار بالاست، علی الخصوص از نرخ تسهیلات مشاغل خانگی هیچ استقبالی نشده است، از این رو انتظار داریم اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نسبت به رفع این موضوع تدبیری باندیشند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات