۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۷۷۹۰۱
رییس کمیته داوران جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی آیات تبریز:

کیفیت آثار جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی قابل توجه است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته داوران سومین جشنواره بین‌المللی وبلاگ‌نویسی قرآنی آیات تبریز با بیان این‌که کیفیت آثار جشنواره وبلاگ‌نویسی قرآنی قابل توجه است، گفت: جشنواره بین‌المللی وبلاگ‌نویسی قرآنی آیات تبریز در سه مرحله انتخاب آثار(غربال‌گری)، داوری میانی و داوری نهایی(انتخاب آثار برتر) انجام می شود.
محمدامين تقوي، رييس کميته داوران سومين جشنواره بين‌المللي وبلاگ‌نويسي قرآني

محمدامین تقوی، رییس کمیته داوران سومین جشنواره بین‌المللی وبلاگ‌نویسی قرآنی آیات تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نبریز با اشاره به ارتقای سطح کیفی وبلاگ‌های شرکت کننده در سومین دوره جشنواره، اظهار داشت: داوری جشنواره در سه مرحله انتخاب آثار(غربالگری)، داوری میانی و داوری نهایی(انتخاب آثار برتر) انجام می شود.


وی با بیان این‌که در مرحله انتخاب، آثار از لحاظ مطابقت با موضوعات قرآنی، صحت انتخاب عنوان، کیفیت حداقلی از لحاظ هنری و محتوایی، عدم وجود محتوای مجرمانه در وبلاگ و عدم مغایرت با ضوابط کلی اعلام شده از سوی جشنواره مورد بررسی قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: آثار حائز شرایط برای مرحله بعدی داوری انتخاب می شوند.


تقوی افزود: در این مرحله داوری هر اثر از سوی دو داور(یکی فنی و دیگری محتوایی) مطابق با کاربرگ‌های داوری بخش مربوطه، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، مجموع امتیاز‌های هر داوری برحسب ضرایب وزنی هریک از معیارها محاسبه شده و در نهایت امتیاز نهایی داده شده از سوی داور برای هر اثر محاسبه شود، از مجموع امتیازات داورها برای هر اثر، امتیاز نهایی اثر محاسبه می‌شود.


وی ادامه داد: در مرحله داوری میانی نیز هر اثر از سوی دو داور(یکی فنی و دیگری محتوایی) مطابق با کاربرگ‌های داوری بخش مربوطه، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که داوری‌ها در دو حوزه فنی و محتوایی به صورت جداگانه انجام می‌گیرد. در صورتی که تمام آثار توسط دو داور یکسان، مورد ارزیابی قرار نگرفته باشند و یا تعدادی از آثار فقط توسط یک داور ارزیابی شده باشند. نمرات مربط به آثار و داوران مورد نرمال‌سازی قرار می‌گیرند تا آثار در یک سطح عادلانه مورد مقایسه قرار گیرند.


رییس کمیته داوران سومین جشنواره بین‌المللی وبلاگ‌نویسی قرآنی با اشاره به شرایط داوری در مرحله نهایی نیز گفت: در این مرحله، داوری از سوی متخصصان طراز اول فنی و محتوایی که همگی جزء اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و نخبگان عرصه رسانه سایبری هستند، انجام می‌گیرد.


وی با بیان این‌که داوری نهایی در دو قسمت پرکردن کاربرگ‌های مرحله ‌نهایی و برگزاری جلسه دفاعیه با صاحبان آثار و داوران به صورت حضوری و یا تلفنی صورت می گیرد، گفت: امتیاز داوران در کاربرگ‌ها محاسبه می‌شود و سپس در پایان جلسه دفاعیه نیز نمره کلی داور به اثر داده می‌شود. با محاسبه وزنی امتیاز کاربرگ‌ها و نمره کلی جلسه دفاعیه، امتیاز کلی آثار مشخص می‌شود و رتبه اثر مشخص خواهد شد.


تقوی با تشریح شاخص‌های داوری جشنواره اظهار داشت: کاربرگ‌های مرحله داوری میانی در دو بخش فنی و محتوایی تنظیم می‌گردد که بخش فنی 40 درصد امتیاز نهایی و بخش محتوایی 60 درصد امتیاز نهایی را شامل می‌شود. در هریک از بخش‌های فنی و محتوایی، یک معیار با عنوان « نظر کلی داور» گنجانده می‌شود که حدود 11 درصد از امتیاز بخش مربوطه را مشخص می‌سازد./853/ت303/ح

ارسال نظرات