۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۷۸۰۲۸
امام جمعه خوی:

قطع برکات الهی از آثار ترک امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب قطع برکات الهی می شود.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی و امام جمعه خوی امروز در خطبه اول نماز جمعه با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوای الهی گفت:رسول خدا(ص) می فرمایند: «مردم پیوسته در خیر خواهند بود به شرط این که امر به معروف و نهی از منکر کرده و در کارهای نیک و تقوی همدیگر را یاری رسانند در غیر این صورت برکت ها از آنان گرفته می شود و بعضی بر بعض دیگر مسلط می شوند و برای آنان یار و یاوری در زمین و آسمان وجود نخواهد بود.»

 

نقش هدیه دادن در ایجاد محبت و رفع کدورتها

خطیب جمعه خوی در بخش دیگر خطبه با بررسی موضوع هدیه از دیدگاه روایات گفت: در احادیث اهل بیت(ع) توصیه های متعددی در زمینه هدیه دادن به برادران دینی، دوستان و خویشاوندان، به عروس و داماد بیان شده است.

 

وی نهی از پس گرفتن هدیه، بیان آداب هدیه دادن، تشویق مؤمنان برگرفتن هدایای دیگران، بیان سیره رسول خدا(ص) در هدیه دادن و هدیه گرفتن، نهی از هدیه دادن به کارگزاران حکومتی و بیان آثار و برکات هدیه دادن از جمله ایجاد محبت، زدودن کدورتها و گسترش برادری را از دیگر محورهایی برشمرد که در روایات به آنها اشاره شده است.

 

عقاید وهابیت تکفیری و نقش انگلستان در گسترش آن

حجت الاسلام شکوری با تسلیت سالروز قتل عام حجاج ایرانی توسط وهابیان کوردل تصریح کرد: نفی تعقل در فهم کلام خدا، انکار فضایل پیامبر(ص) و اهل بیت او، تحریم زیارت رسولخدا(ص)، شرک دانستن سوگند به قرآن، مخالفت با پیروان مذاهب چهارگانه اهل سنت، اعتقاد به جسمیت خداوند، کافر دانستن تمامی مسلمانان از جمله عقاید خرافی و انحرافی وهابیت تکفیری است.

 

وی با اشاره به نقش انگلستان در ترویج و گسترش وهابیت تکفیری اظهار کرد: تخریب خانه خدا، شوراندن مردم علیه حکومت وقت عثمانی، ایجاد هرج و مرج در سرزمین های اسلامی، چاپ قرآن تحریف شده، انهدام گنبدهای اولیا، کافر دانستن پیروان مذاهب اسلامی از جمله دستورالعمل های جاسوسان انگلیسی به محمد بن عبدالوهاب و سایر رهبران و پیروان وهابیت تکفیری در ادوار گذشته است.

 

حقوق بشر اسلامی تنها راه نجات بشریت از سلطه ستمگران

امام جمعه خوی با اشاره به 14 مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت: امروز بشریت از ظلم و بیدادگری حاکمان ستمگر جهان به ستوه آمده است و حقوق بشر غربی نه تنها نتوانسته از حقوق ملل مظلوم جهان حمایت کند بلکه ملعبه دست ستمگران و توجیه گر جنایات استکبار جهانی شده است.

 

وی در ادامه با تشریح امتیازات و مزایای حقوق بشر اسلامی اظهار داشت: تنها راه نجات بشریت از ستم و بیدادگری نظام سلطه پیروی و تبعیت از حقوق بشر اسلامی است./936/پ202/ب4

ارسال نظرات