۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۷۸۰۵۸
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

وضعیت فرهنگ در کشور نگران کننده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سمنان با تأکید بر ضرورت توجه مسؤولان به مسائل فرهنگی گفت: وضعیت موجود فرهنگی کشور رضایت‏بخش نیست و متأسفانه متولیان امر فرهنگ نیز اصلاً توجهی به این امر ندارند.
امام جمعه سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در خطبه‏های این هفته نماز جمعه این شهر که با حضور پرشور مردم و مسؤولان در مصلای نماز جمعه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه کسی توجه به وضعیت نگران کننده فرهنگی به ویژه مسأله حجاب و عفاف در کشور ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به انتقاد از وضعیت فرهنگی کشور در حوزه‌های مختلف پرداخت و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تنها نام «اسلامی» را یدک می‏کشد و من در ارشاد، اسلامی که به حجاب توجه کند، ندیده‌ام.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین شاهچراغی با بیان اینکه بدحجابی در برخی مناطق و موارد متأسفانه به بی‏حجابی مبدل شده است، تصریح کرد: مسؤولان توجهی به این مسئله  ندارند و تنها نظاره گر شده‏اند.

 

نظر رهبری فصل الخطاب مذاکرات هسته ای است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسأله هسته‏ای و سخنان رهبر معظم انقلاب که فرموده‏اند: «موافقت نامه هسته‏ای وین باید مسیر قانونی خود را طی کند»، تصریح کرد: فصل‏الخطاب مسأله هسته‏ای بعد از طی مراحل قانونی نظر رهبری است که باید همه گوش به فرمان و مطیع ایشان باشیم.

 

امام جمعه سمنان همچنین با اشاره به جنایات آل سعود در یمن گفت: از آغاز حمله آل سعود به یمن 124 روز می‏گذرد و عربستان سعودی امروز با موشک‌ها و بمب‌های خود یمن را شخم می‌زند؛ ولی بی‌شک ظلم و ستم پایدار نخواهد ماند.

 

حجت‏الاسلام والمسلمین شاهچراغی صله رحم را یکی از نشانه‏های افراد با تقوا برشمرد و گفت: صله ارحام یک تقوای عملی است و آثار و برکات فراوانی همچون افزایش عمر و رزق و روزی را به دنبال دارد و باید به این امر توجه داشته باشیم و نگذاریم این نشانه مهم در جامعه اسلامی‏مان کمرنگ شود./977/پ202/ب4

ارسال نظرات