۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۷۸۲۰۸

جشنواره اسلامی در انگلیس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشنواره اسلامی با حضور صدها مسلمان در منطقه تفریحی «وست مینستر» در شهر «سنت آلبانز» انگلستان برگزار شد.
انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صدها مسلمان شامگاه جمعه، 9 مردادماه، با گردهم‌آمدن در منطقه تفریحی «وست مینستر» واقع در شهر «سنت آلبانز» انگلستان جشنواره اسلامی برپا کردند. در این مراسم که به همت صندوق اجتماعی «ساپ ول» برگزار شد، صالح گایگسوز، شهردار شهر سنت آلبانز و تنی چند از دانشمندان و علمای مسلمان از سراسر بریتانیا حضور داشتند.


«شاکر رحمان »، مؤسس و مدیر صندوق اجتماعی ساپ ول، با موفق توصیف کردن جشنواره گفت: این مراسم جشن حقیقتا نزد مسلمانان شهر سنت آلبانز از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا برگزاری آن گامی در جهت تحقق سیره و سنت پیامبر (ص) تلقی می شود.


وی افزود: آنچه که سبب جلب نظر مردم  به صندوق مشارکت اجتماعی ساپ ول شده است، سازمان‌دهی و برگزاری برنامه‌هایی همچون مسابقات ورزشی، جشنواره اسلامی ومراسم‌هایی به مناسبت اعیاد اسلامی است که شرکت در آن‌ها برای همگان بدون هیچ محدودیتی آزاد است. ما از همه افراد با هر گرایش و زمینه‌ای استقبال می‌کنیم.


شاکر با ابراز تشکر از شورای شهر سنت آلبانز به ویژه بخش هنر و تفریحات آن تصریح کرد: برنامه‌هایی که در دست تدارک داریم در حال گسترش و متنوع‌شدن است. ما در برنامه‌های خود از علمای اسلامی بهره‌مند می‌شویم و آنان همواره با تسلطی که به زبان انگلیسی دارند، در سخنرانی‌های خود مخاطبان را با زبانی گویا و قابل فهم با اسلام آشنا می‌کنند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات