۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۷۸۸۷۴
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌ کاشان:

عربستان توان ادامه حملات نظامی به یمن را ندارد/ آمریکا ادامه جنگ را به سود استکبار نمی داند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این‌که آمریکا اخیرا دستور توقف حملات عربستان به یمن را داده است، گفت: آمریکا ادامه جنگ را به سود استکبار نمی‌داند و منافع خود را در خطر می‌بیند.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

حجت الاسلام علیرضا شاه فضل، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری‌ رسا در کاشان، گفت: آمریکا و استکبار جهانی با احساس خطر به واسطه از دست دادن یمن، به این کشور تجاوز کردند و خسارات زیادی به مردم یمن در طول این چند ماه وارد شده است اما با با مقاومت مردم و انصارالله روبه رو شدند.

 

وی افزود: مردم یمن با ایستادگی و انجام حملات متقابل خود، موفقیت‌های بزرگی را کسب خواهند کرد و خواهند توانست نبرد را به نفع خود به پایان برسانند.

 

حجت الاسلام شاه فضل به اشاره به این که آمریکا اخیرا دستور توقف حملات عربستان به یمن را داده است، گفت: آمریکا ادامه جنگ را به سود استکبار نمی داند و منافع خود را در خطر می بیند.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: عربستان توان ادامه حملات نظامی به یمن را ندارد و امکان دارد از کشورهایی مانند آمریکا و اسرائیل کمک بگیرد که این  امر سبب بی آبرویی آمریکا است، از این رو موفقیت یمن سبب شده است تا آمریکا دستور توقف حمله عربستان به یمن را صادر کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که آمریکا احساس می کند ضربه لازم را به کشور یمن زده است و خسارت سنگینی را به این کشور تحمیل کرده است، بنابراین لزومی برای آغاز فاز دوم جنگ که در دست گرفتن ارکان قدرت این کشور است نمی بیند.

 

وی با اشاره به این که آمریکا به دنبال دوستی با مردم یمن به واسطه بی تدبیری احتمالی مردم این کشور است، همان‌گونه که در تونس شاهد این اتفاق بودیم، گفت: یمنی ها با وجود این که باید از تصمیم آمریکا مبنی بر پایان تجاوز به این کشور خوشحال باشند، اما باید مراقب باشند تا در دام فریب و خدعه آمریکا گرفتار نشوند.

 

حجت الاسلام شاه فضل با تأکید بر مقاومت و حملات مداوم یمنی ها به عربستان، گفت: یمن باید با استفاده از قدرت خود عربستان را شکست دهد چرا که شکست عربستان  بهتر از اعلام پایان جنگ از سوی آمریکا است./1307/ت302/ح

ارسال نظرات