۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۲۷۸۹۰۳
حجت‌الاسلام پناهیان:

تاریخ سازی شگرد دشمن برای تغییر فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با بیان این‌که تاریخ سازی شگرد دشمن برای تغییر فرهنگ اسلامی است، گفت: برای اعتلای دین در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم هر چند می‌توان گزاره‌های فرهنگی را بدون معیارهای دینی تبلیغ کرد.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان کارشناس مذهبی شامگاه پنج شنبه پانزدهم مرداد ماه در مراسم هفتگی که در هیأت شهدای گمنام برگزار شد با اشاره به اینکه انسان همیشه تمایل داشته که رشد کند، گفت: داستان زندگی انسان در مدیریت تمایل ها و گرایش ها خلاصه می شود از این رو همه انبیا آمدند به انسان کمک کنند تا انسان در مدیریت علاقه خود به هوای نفس متمایل نشود.

 

وی در ادامه افزود: همه انبیا برای مبارزه با تمایلات بی ارزش به انسان انگیزه و برنامه می دهند و قرآن کریم نیز این امر را تایید می کند.

 

حجت الاسلام پناهیان دین داری را بسیار مهم دانست و افزود: امروز گروهی به ظاهر دینداری می کنند اما در باطن هدفشان این است که دین را در خدمت هوای نفس قرار دهند و از دین برای کسب مقام و پول استفاده کنند.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به تئوریزه شدن هواپرستی در نظام سلطه و صهیونیست ها گفت: امروز باید گروهی از همه ادیان برخیزند و با این امر مقابله کنند زیرا نتیجه تفکرات نظام سلطه توجه بیشتر به تمایلات پست انسانی است.

 

حجت الاسلام پناهیان ناسیونالیسم را نوعی هوای نفس پرستی دانست و افزود: تنها وقتی انسان ها به صلح می رسند که مبارزه با هوای نفس را در برنامه زندگی خود قرار دهند و زمانی که این برنامه جاری شد می توان در مقابل نظام سلطه ایستاد.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر جریان مبارزه با تمالات بی ارزش را آغاز کنیم همه باهم متحد خواهیم شد و اگر رهبران ادیان بتوانند در کنار هم به خاطر مصلحت های برتر بشر گرد هم آیند صلحی به وجود می آید که خداوند نیز از آن حمایت خواهد کرد.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به دشمنان اسلام به ویژه دشمنان شیعیان گفت: نخستین دشمن که به نوعی دشمن مشترک همه ما است استکبار جهانی و سرمایه داری است زیرا در منشی که سرمایه داری مطرح می کند افراد تنها به دنبال سود خود هستند و انگیزه شان کمک به انسان های نیازمند نیست.

 

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: قدرت به ذات خود بد نیست اما به این دلیل بد می‌شود که ملت‌ها ضعیف می‌شوند و مورد ظلم قرار می‌گیرند. برای ظلم‌نکردن دولت‌ها باید ملت‌ها قوی شوند و برای این کار باید انسان‌های قوی پرورش پیدا کند.

 

حجت الاسلام پناهیان تاریخ‌سازی را راهکار دشمن برای تغییر فرهنگ دینی در ایران اسلامی دانست و افزود: برای اعتلای دین در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم هر چند می‌توان گزاره‌های فرهنگی را بدون معیارهای دینی تبلیغ کرد اما بر عکس دین هم می‌تواند به راحتی در عرصه‌های مختلف فرهنگ‌سازی کند./817/پ202/ب4

ارسال نظرات