۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۷۸۹۶۴
خطیب جمعه بجنورد:

سیاست های دوگانه آمریکا نشانگر عدم پایبندی این کشور به توافق هسته ای است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بجنورد گفت: اتخاذ سیاست های دوگانه از سوی آمریکا در قبال ایران، نشان دهنده عدم پایبندی سردمداران این کشور به تعهد خود در توافق هسته ای با کشورمان است.
حجت الاسلام رضا نوري - امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به اظهارات اخیر مقام های آمریکایی در قبال ایران، اظهار کرد: مهم ترین سیاست دوگانه آمریکا پس از توافق هسته ای، اظهارات جنگ طلبانه کاخ سفید علیه کشورمان است.

 

وی از مقامات آمریکایی خواست تا از سیاست های دوگانه علیه جمهوری اسلامی ایران دست برداشته و به تعهد خود در توافق هسته ای کشورمان با 1+5 پایبند باشند.

 

حجت الاسلام نوری با بیان این که اتخاذ سیاست های دوگانه از سوی آمریکا در قبال ایران نشان دهنده عدم پایبندی سردمداران این کشور به تعهد خود در توافق هسته ای با کشورمان است، افزود: آمریکاییان باید بدانند که ملت ایران از تحریم و جنگ هیچ ابایی نداشته و این نوع اظهارات نیز تأثیری در اراده ملت ایران برای پیشرفت نظام نخواهد گذاشت.

 

وی با اشاره به این که مذاکره کنندگان کشور ما در این مذاکرات با منطق و به پشتوانه حمایت های رهبر معظم انقلاب و مردم پای میز مذاکره رفتند، خاطرنشالن کرد: با وجود این در حالی که طرف مقابل با مذاکره کنندگان کشورمان در مورد ساخت بمب هسته ای و تبعات آن و به مخاطره افتادن جهان صحبت می کرد، آمریکا در آن سو، بمب هسته ای خود را آزمایش می کرد.

 

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: این رفتارهای آمریکا بار دیگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه به طرف مذاکره کنندگان اعتمادی نیست را اثبات کرد چرا که آنها در مذاکره با ایران در برخی از صحبت هایشان خباثت خود را به نمایش گذاشتند.

 

وی افزود: غرب در زمان مذاکرات با پررویی تمام خواستار تعطیل شدن فردو و انجام غنی سازی فقط در نطنز بود تا هروقت دوست داشت تأسیسات هسته ای ایران را بمباران کند به گونه ای که وزیر دفاع آمریکا همزمان از انجام بازرسی در تأسیسات کشورمان برای شناسایی نقاط حساس و رویارویی بهتر در جنگ آینده با ایران اسلامی صحبت می کند.

 

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه امروز این کشورها، متوجه نیاز به ایران و ناتوانی خود در جنگ با ایران شدند و به همین دلیل پای میز مذاکرات حاضر شدند، اضافه کرد: همان گونه که رهبری فرمودند آنها به مذاکرات محتاج ترند تا ما، چرا که توانایی جنگ با ما را ندارند و اگر داشتند یک لحظه هم پشت میز مذاکرات نمی نشستند.

 

حقوق بشر غربی جاده‌ای یک طرفه و به زیان مسلمانان است

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، اظهار کرد: عملکرد سازمان های بین المللی حقوق بشر بخصوص در قبال جنگ عربستان بر ضد ملت مظلوم یمن بسیار نادرست بود و رفتار این سازمان ها نسبت به کشورها متناقض است.

 

حجت الاسلام نوری با تأکید بر این که سازمان های بین المللی که باید مدافع حقوق کشورهای مظلوم در برابر ظالم باشند، برعکس از رفتار کشورهای ظالم دفاع می کنند، افزود: رفتارهای این سازمان های به اصطلاح حقوق بشر در قبال کشورهای مختلف نشان می دهد که آنها به دنبال منافع کشورهای استکباری و سلطه گر بوده و اعتقادی به حمایت از حقوق کشورهای مظلوم ندارند.

 

وی با اشاره به تفاوت های حقوق بشر از دیدگاه اسلام و غرب، تصریح کرد: منظور اسلام از حقوق بشر، آن دیدگاهی است که بر پایه قرآن، سنت، اجماع و عقل استوار بوده و با نگاه دینی شکل گرفته، اما حقوق بشر از دیدگاه غرب، با نگاه غیردینی و بر پایه امیال نفسانی و قوانین غربی شکل گرفته است.

 

رییس هیأت نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان شمالی اضافه کرد: در جهان امروز که کشورهای غربی حقوق بشر را مطرح کرده اند سلسله ساختارهای بین المللی چون شورای امنیت، آژانس هسته ای و ... مطرح شده اما در هیچ یک از این موارد کشورهای اسلامی دخیل نبوده اند به همین دلیل نیز حقوق بشر جاده یک طرفه ای است که فقط از سوی غربی ها طراحی و اجرا شده و غالبا نیز به زیان مسلمانان است.

 

حجت الاسلام نوری اظهار کرد: در حقوق بشرغربی، ساختاری برای نابودی کشورهای اسلامی و مشروعیت بخشیدن به ظلم و ستم تعریف شده که در این ساختار در کمتر از 10 سال یک کشور اسلامی مثل فلسطین را حذف و اسراییل را جایگزین آن می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که این رژیم جایگزین فلسطین شده، هرچه بر اقدامات ناشایست خود از جمله آدم کشی، آتش زدن خانه و جان مردم مظلوم افزوده است، آمریکا بیشتر از او حمایت کرده است.

 

امام صادق؛ احیاگر مذهب شیعه در جهان

امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت امام جعفرصادق(ع)، اظهار کرد: این امام همام احیاگر مکتب تشیع در جهان است.

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه در زمان امام صادق(ع) فرصت بیان حقایق دین برای ایشان ایجاد شد، گفت: در قرن دوم هجری با گسترش حکومت اسلامی اندیشه های متفاوتی پدیدار شد و در نتیجه امام صادق(ع) با قدرت تمام، مذهب شیعه را احیا کردند به گونه ای که مذاهب چهارگانه اهل سنت هم از امام صادق(ع) الگو گرفته اند.

 

وی اضافه کرد: امام صادق(ع) رییس مذهب شیعه بوده و می بایست با بهره گیری از سخنان و آموزه های دینی ایشان، گوشه ای از وظایفی که نسبت به ائمه داریم را انجام دهیم تا شرمنده امام صادق(ع) و شاگردانش که مذهب شیعه را احیا کردند، نشویم./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات