۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۷۸۹۶۵
در خطبه های نماز جمعه اصفهان مطرح شد؛

هشدار امام جمعه اصفهان نسبت به نقشه دشمن برای ترویج فساد و فحشا در جامعه

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به واقعه فتح اندلس به دست مسلمانان و سپس سقوط آن به وسیله ترویج فحشا در بین جوانان مسلمان نسبت به امکان تکرار آن واقعه در جامعه امروز ما هشدار داد و گفت: ما خود را پیرو همه 12 امام معصوم(ع) می دانیم هر چند مفتخر به نام پیروان مذهب جعفری هستیم.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اصفهان، امروز در خطبه های نماز جمعه اصفهان که در میدان امام(ره) برگزار شد، گفت: این هفته سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی است که عمده هدف آن آشنایی دانشگاهیان با نیازهای روز جامعه و استفاده از نخبگان دانشگاهی در برنامه های کاربردی در سطح جامعه است.  

 

وی ادامه داد: در سال 92 هجری قمری مسلمانان موفق به فتح اندلس در محل اسپانیای امروزی شدند و کفار هر چه تلاش کردند نتوانستند تا مدت ها آنجا را از طریق اقدام نظامی از قلمرو حکمرانی مسلمانان خارج کنند، تا اینکه بعد از حدود 600 سال از طریق هجمه فرهنگی و به فساد کشاندن جوانان موفق شدند.

 

امام جمعه اصفهان افزود: کفار باغ های انگور را برای تهیه شراب به صورت رایگان در اختیار جوانان قرار می دادند و دختران خود را برای هوسرانی و منحرف کردن جوانان به کار گرفتند و توانستند با اشاعه فحشا و با شراب و زنبارگی مسلمانان را مشغول سازند.

آیت الله طباطبایی نژاد بیان داشت: وقتی دشمن شرایط را مساعد دید با حمله نظامی همه مسلمانان را از شهر اخراج کرد و آن ها را به صورت دسته جمعی قتل عام کرد، جوانان شهر هم که غیرت خود را از دست داده بودند دیگر توانایی و انگیزه مقابله با لشکر کفار را نداشتند.  

 

وی ابراز داشت: امروز هم در کشور ما دشمنان سعی دارند با ترویج مشروب و محصولات مستهجن به وسیله هجوم فرهنگی، فرهنگ منحط غرب را بر ما مسلط کنند و جوانان ما را نسبت به ارزش های اسلامی بی انگیزه بار بیاورند، ما باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم تا سقوط اندلس تکرار شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: گام های شیطان برای ورود به خانواده های ما و منحرف کردن جوانان و خالی کردن خانه ها از دین به صورت تدریجی و قدم به قدم است و همان طور که جسم انسان اگر مریض شد دیگر از مزه غذاهای خوب هم لذت نمی برد، روح اگر شیطانی شد دیگر مزه عبادات و اطاعت خداوند را نمی فهمد.

دلیل نامیده شدن شیعه به پیروان مذهب جعفری وجود خطوط و فرق مختلف در زمان ایشان است

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: شهادت امام ششم شیعیان(ع) مهمترین مناسبت این هفته است و ما هرچند مفتخر به نام پیروان مذهب جعفری هستیم اما خود را پیرو همه 12 امام معصوم(ع) می دانیم، زیرا خط همه آن ها یکسان است.

 

وی افزود: جعفر نام نهری در بهشت است و پیامبر(ص) نام امام ششم را جعفر نهاده اند و همچنین فرموده اند که او را صادق لقب دهید، زیرا در آسمان ها به جعفر صادق مشهور است، که این هم دلیل دارد زیرا یکی از فرزندان امام که او هم جعفر نام داشت بهد از ایشان ادعای امامت کرد که در آسمان ها به جعفر کذاب مشهور است.

خطیب نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: دلیل نامیده شدن شیعیان به پیروان مذهب جعفری وجود خطوط و فرق مختلف در زمان حیات امام جعفر صادق(ع)، از جمله حنفی مذهب و مالکی مذهب است و برای آن که بتوان پیروان فرق مختلف اسلامی را از یکدیگر تفکیک کرد، شیعیان به پیروان مذهب جعفری مشهور شدند.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: عاقبت منصور دوانیقی که می دانست هیچ کس سزاوارتر از امام(ع) برای امر خلافت نیست، با خورانیدن زهر ایشان را شهید کرد، مالک ابن انس درباره امام جعفر صادق(ع) می گوید" ندیدم او را مگر در 3 حالت، در نماز، روزه و یا قرائت قرآن و هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و به قلب کسی هم خطور نکرده که کسی برتر از محمد بن جعفر باشد" .

وی به مراسم تشییع 50 شهید غواص که قرار است در 19 مرداد در اصفهان برگزار شود اشاره کرد و ابراز داشت: امیدوارم مردم شهید پرور و قدرشناس اصفهان در تشییع این شهدا حماسه با شکوه دیگری را خلق کنند و ثابت کنند که پیرو راه شهدایی هستند که دست بسته تیرباران شدند.

امام جمعه اصفهان در ادامه به سالگرد شهادت سید الاسرا شهید خلبان حسین لشگری اشاره کرده و بیان داشت: شهید لشگری 18 سال اسارت در خاک عراق را تحمل کرد، همچنین سالگرد شهادت خبرنگار جمهوری اسلامی شهید محمود صارمی که در افغانستان به دست طالبان به شهادت رسید را گرامی می داریم و برای آن ها علو درجات را خواستاریم.

آیت الله طباطبایی نژاد در خطبه اول به داستان ساحران فرعون و حضرت موسی(ع) اشاره کرد و افزود: وقتی ساحران دیدند که در مقابل موسی(ع) نمی توانند کاری از پیش ببرند و انگار این قدرت بشری نیست، برخی از آن ها به قدرت خدا پی برده و ایمان آوردند و در حالی که از عظمت خدا به سجده افتاده بودند، در برابر فرعون گفتند که" انا الی ربنا لمنقلبون" و به نبوت موسی(ع) ایمان آوردند. /939/پ201/ج

ارسال نظرات