۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۷۹۱۶۵
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل مطرح کرد؛

نقش خبر و اطلاع رسانی در پیشرفت و پسرفت جامعه/ مشکلات جامعه به وسیله قلم‌های منتقد برطرف می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: اگر یک جامعه دارای قلم‌های انتقادی و پرسش‌گر نباشد قطعا یک نظام قانون‌مند و پاسخ‌گو را نمی‌توانیم شاهد باشیم و این در حالی است که بسیاری از مشکلات جامعه به وسیله مطبوعات و قلم‌های انتقاد‌گر برطرف می‌شود.
 امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، ظهر امروز به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت کار خبر و خبررسانی در جامعه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی دنیا بر مبنای اطلاعات و داده‌ها تنظیم می‌شود که ضرورت دارد افکار و اندیشه‌ها به درستی به مردم منتقل شود.

 

وی افزود:‌ هر گونه تحول و پیشرفت در یک جامعه به شناخت واقعیت بستگی دارد که باید در انتقال واقعیت خبرنگاران و اصحاب رسانه تمام تلاش خود را به کار گیرند تا اخبار و رویدادها به درستی انعکاس پیدا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، تصریح کرد: هرگونه تحول، پیشرفت و پسرفت در جامعه حاصل انتقال اطلاعات به مسؤولان است که این اطلاعات باید به صورت صحیح در دسترس آنان قرار گیرد.

 

امام جمعه اردبیل، بیان داشت: یک گزارش و خبر صحیح می تواند تاثیر زیادی بر تصمیم گیری مسؤولان داشته باشد و از این رو کار مطبوعات و خبرگزاری ها در انتقال اطلاعات بسیار حساس است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار داشت: اگر یک جامعه دارای قلم‌های انتقادی و پرسش‌گر نباشد قطعا یک نظام قانون‌مند و پاسخ‌گو را نمی‌توانیم شاهد باشیم و این در حالی است که بسیاری از مشکلات جامعه به وسیله مطبوعات و قلم‌های انتقاد‌گر برطرف می‌شود.

 

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: گسترش روحیه اهریمنی و جنایات در کشورهای مختلف به دست استکبار حاصل عدم پاسخگویی است و اگر مساله پاسخگویی حل نشود این وضعیت ادامه دارد.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: مطبوعات می‌توانند با بیان حقیقت، افکارعمومی جامعه را برای برطرف کردن یک مشکل بسیج کنند که برای مثال مطبوعات و خبرگزاری‌ها می‌توانند در موضوع تغییر غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی با قلم انتقادی خود این موضوع و دادن پروانه‌های غیرمجاز را بررسی کرده و در راستای حفظ این منابع تلاش داشته باشند.

 

وی بیان کرد:‌ خبرنگاران باید در بیان خبر امانت‌داری را به طور کامل رعایت کنند و از صحت اخبار مطمئن بوده و سپس در جهت انعکاس آن اقدام کنند به طوری که یکی از مهم‌ترین وظیفه مطبوعات این است که مشکلات مردم را پیگیری کرده و حقوق مردم را از مسؤولان مطالبه کنند که در این صورت نقش مطبوعات به طور دقیق احیا می‌شود.

 

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که در انتخابات پیش روی مجلس خبرنگاران نباید دنبال مسائل جناحی و سیاسی باشند، ‌تصریح کرد:‌ یکی از اصلی‌ترین حقوق مردم این است که در مراکز تصمیم‌گیری کشور نمایندگان شایسته ای داشته باشند که نقش مطبوعات و اصحاب رسانه در بیان واقعیت‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در ادامه با اشاره به جایگاه فعالان عرصه رسانه و مطبوعات، خاطرنشان کرد: کار در مطبوعات و فعالیت رسانه ای از قدسیت بالایی برخوردار است و فعالیت در این عرصه اهمیت زیادی دارد و افرادی که در عرصه مطبوعات و خبررسانی فعالیت دارند باید از حریت برخوردار باشند.

 

وی با اشاره به نقش احیاگر رسانه در جامعه، تصریح کرد: مدیریت منابع انسانی از مهم ترین مسایل هر سازمانی است و در عرصه مطبوعات و رسانه ها نیز این مساله اهمیت بیشتری دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، اظهار داشت: یک خبرنگار واقعی باید از رفاه‌طلبی دوری کرده و در بیان حقیقت‌ها و روشنگری به طور کامل فعال باشد و این صحیح نیست که فرآیند کپی برای خبرگزاری‌ها به یک روش تبدیل شود بلکه باید رسانه به دنبال بیان مشکلات و دغدغه‌های مردم بوده و آن‌ها را پیگیری کنند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر 160 شبکه فارسی زبان بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا در حال فعالیت است که رسانه‌های داخلی باید با دقت اخبار این رسانه ها را بررسی کرده و در بیان حقیقت‌ها به مردم دقت لازم را داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، بیان داشت: دشمن از گسترش ارزش های انقلاب اسلامی در جهان واهمه دارد و از این رو جنگ فرهنگی گسترده ای را با استفاده از رسانه ها علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته و در جهت مقابله با توطئه های نرم دشمنان به افرادی دارای قدرت اندیشه و اهل قلم نیازداریم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار داشت: خبرنگاران باید در کار خود تخصص داشته و در به کارگیری کلمات در خبر خود نهایت دقت را داشته باشند چرا که کلمات انتخاب شده دارای بار معنوی و حقوقی است./937/پ202/ب4

ارسال نظرات