۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۲۷۹۲۶۳
حجت الاسلام ماندگاری:

برخی باور کرده اند که تحریم ها می تواند ما را فلج کند/ مهم ترین عامل کاهش ازدواج ترس جوانان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که برخی به گونه ای تحریم های دشمن را بزرگ نمایی کردند که باورشان شده تحریم ها می تواند ما را فلج کند، گفت: مذاکرات که تمام شد خود آمریکایی ها گفتند ما دیگر قادر به ادامه دادن تحریم ها نبودیم.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، رییس هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا عصر روز شنبه در مراسم یادواره شانزده شهید روستای حسنارود اردهال کاشان در مسجد جامع این روستا، با اشاره به این که مجلس شهدا، مجلس اتمام حجت است، گفت: خداوند شهدا را به نسل های امروز و آینده نشان می دهد.

 

وی افزود: کشف جسد شهدای غواص بعد از سی سال، بهانه ای شد تا جوانانی زیر تابوت آن عزیزان بروند که در زمان شهادت شهدا، این جوانان در قید حیات نبودند.

 

حجت الاسلام ماندگاری 36 هزار شهید دانش آموز را اتمام حجتی برای نوجوانان دانست و گفت: در جنگ تحمیلی شهدایی با سن 13، 12 و 11 ساله داشتیم که این خود اتمام حجت برای دانش آموزان است.

 

دنیا زنگ درس و محل رشد است

رییس هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با یادآوری این که خداوند در قرآن کریم می فرماید شهدا پرواز کردند و هم قطار انبیا و امامان شدند، گفت: در آیه 20 از سوره حدید آمده است این دنیا زنگ تفریح دارد، اما محل بازی نیست، چرا که دنیا زنگ درس و محل رشد است.

 

این کارشناس معارف صدا و سیما با اشاره به این که شهدا مانند ما در حال زندگی بودند و به ندای امام راحل لبیک گفتند، تأکید کرد: جوانان دوران دفاع مقدس می توانستند، دنبال بازی خود باشند، اما به جبهه رفتند و از ناموس خود دفاع کردند.

 

وی با تأکید بر این که تفریح و اوقات فراغت حد و اندازه ای دارد، گفت: خوش تیپی برای جوان بد نیست، اما باید مواظب بود خوش تیپی هدف نشود و هستی خود را فدای خوش تیپی نکند.

 

وی یاد آورشد: در گذشته اردوهای تفریحی تمرینی بود، بنابراین شایسته است امروز نیز با بهره گیری از توان جوانان در انجام امور جامعه در قالب اردوهای جهادی، از وقت مفید خود استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام ماندگاری یکی از پیام های شهدا را دوری از سستی و تنبلی دانست و گفت: تک روی از دید شهدا منع شده است، بنابراین اگر یک امت واحد باشیم، شک و تردید از وجود ما بیرون می رود، همان گونه که رزمندگان اسلام در جبهه ها به شکل یک امت  واحد در مقابل دشمن ایستادند.

 

در قیامت هر کس با امام خود محشور می شود

این کارشناس معارف صدا و سیما با تأکید بر این که در قیامت هر کس با امام خود محشور می شود، گفت: امتی که بی حیا شوند، امامشان حق نخواهد بود، حتی اگر صبح تا به شب تسبیح به دست باشند.

 

حجت الاسلام ماندگاری گفت: کسی که دلش با حضرت فاطمه زهرا(س) باشد، اما قیافه اش بی حیا باشد، به درد امت حضرت فاطمه(س) نمی خورد.

 

رییس هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر این که اگر امت امیرمؤمنان هستیم، باید اعمالمان منطبق با اماممان باشد، گفت: امام معصوم به ما اجازه انجام امور حرام حتی به انداره یک سر سوزن نمی دهد.

 

این کارشناس معارف صدا و سیما گفت: در روایت آمده است خواب مردم آخر الزمان مانند سگ می شود، چرا که تا پاسی از شب بیدار و سحرگاه خواب هستند.

 

وی با اشاره به این که امت پیغمبر باید مانند پیغمبر زندگی کند، گفت: مصرف خوراک ما در ماه رمضان دو برابر می شود که این امر بیانگر این است که غذا خوردن ما شبیه به پیامبر نیست.

 

آمریکایی ها بعد از مذاکرات اعتراف کردند قادر به ادامه تحریم ها نبودیم

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به این که دشمن به سه روش ما را می ترساند، گفت: دشمن با بزرگ جلو دادن خود به دنبال ترساندن ما است که جواب ما باید الله اکبر باشد، چرا که که هر چه دشمن بزرگ باشد، خدا از او بزرگ تر است.

 

رییس هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که برخی آنقدر تحریم های دشمن را بزرگ نمایی کردند که باورشان شد تحریم ها می تواند ما را فلج کند، گفت: مذاکرات که تمام شد خود آمریکایی ها گفتند ما دیگر قادر به ادامه تحریم ها نبودیم.

 

وی با اشاره به این که دشمن در عملیات والفجر 1 بیش  از یک میلیون گلوله بر سر رزمندگان ریخت، گفت: تمام نیروهای ما حدود 100 هزار نفر بودند که دشمن به ازای هر نفر ده گلوله شلیک کرد، اما رزمندگان با ذکر الله اکبر پیش روی می کردند.

 

مردم ایران در جنگ دفاع مقدس نترسیدند و گل کاشتند

به گفته وی، دیروز مردم کوفه ترسیدند و خراب کردند، یک روز مردم عراق ترسیدند و خراب کردند، اما مردم ایران در جنگ دفاع مقدس نترسیدند و گل کاشتند.

 

حجت الاسلام ماندگاری از تضعیف به عنوان روش دوم دشمن برای ترساندن  و تحقیر ما نام برد و افزود: امام راحل و رهبر معظم انقلاب  تأکید بر این دارند که ما می توانیم، اما دشمن هدفش تلقین نمی توانید است.

 

رییس هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که جوانان 16 ساله ما در جبهه ها نترسیدند و جنگیدند، گفت: در جامعه امروز جوان 30 ساله برای تشکیل زندگی می ترسدو یکی از مهمترین دلایل کاهش ازدواج در جامعه ترس جوانان از ازدواج است.

 

این کارشناس معارف اسلامی صدا و سیما گفت: قرآن کریم یکی از روش های دشمن برای ترساندن ما را  ایجاد اختلاف دانسته است، از این رو سیاست اختلاف بینداز و حکومت کن سیاست استعماری است.

 

اختلاف از طرف هر کس باشد، شیطانی است

به گفته وی، یکی دارای تفکر اصلاحات و دیگری تفکرش اصولگرایی است، اما هردو انقلاب، قانون اساسی و ولایت را قبول دارند.

 

حجت الاسلام ماندگاری با تأکید بر این که اختلاف نظر ایرادی ندارد، اما دعوا بد است، گفت: دشمن از اختلاف قومیتی، جغرافیایی و سیاسی فراتر رفته و اختلاف مذهبی بین شیعه و سنی راه انداخته است.

 

رییس هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که متأسفانه شاهد اختلاف بین مسجد با مسجد و هیأت با هیأت هستیم، گفت: اختلاف از طرف هر کس باشد، شیطانی است، حتی اگر آخوند اختلاف ایجاد کند.

 

این کارشناس معارف اسلامی صدا و سیما با تأکید بر این که دروغ بد است، اما دروغ برای اصلاح ذات البین مجاز دانسته شده است، گفت: دروغی که حرام است برای رفع اختلاف مجاز شده است./1307/پ201/ح

ارسال نظرات