۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۷۹۳۵۰
سازمان ملی زنان مسلمان نیجریه تأکید کرد؛

دولت به جای مخالفت با حجاب به فکر مبارزه با بوکوحرام باشد

خبرگزاری رسا ـ دولت نیجریه به دلیل سوء استفاده تروریست‎های بوکوحرام از حجاب اسلامی، حجاب را ممنوع اعلام کرده است.
مسلمانان نيجريه
به گزارش خبرگزاری رسا، یک موسسه حقوق بشری در نیجریه دستور دولت مبنی بر ممنوعیت حجاب را اشتباه دانست و آن را روشی نادرست برای مبارزه با با بوکوحرام اعلام کرد.
 
حاجیه امینه اوموتی، رییس سازمان ملی زنان مسلمان نیجریه، از دولت این کشور درخواست کرد که به جای ممنوع کردن حجاب، تلاش خود را صرف ریشه کن سازی بوکوحرام کند.
 
وی افزود: اقدام دولت (در مبارزه با حجاب) یک انحراف است و هر گونه تلاش برای استقرار این قانون، با مقاومت مسلمانان نیجریه مواجه خواهد شد.
 
مشکلات زنان مسلمان نیجریه برای حفظ حجاب خود از زمانی شروع شد که تروریست های بوکوحرام از حجاب به عنوان پوشش و ابزاری برای عملیات تروریستی و انتحاری استفاده کردند.
 
پس از این اقدامات تروریستی، ماه گذشته دولت نیجریه حجاب اسلامی را ممنوع کرده و اعلام کرد که با زنان محجبه به شدت برخورد می کند. این اقدامات ضد اسلامی دولت با مخالفت شدید گروه های مختلف مسلمانان این کشور مواجه شد.
 
خانم امینه اوموتی، رییس سازمان ملی زنان مسلمان نیجریه، در این باره تاکید کرد: این سازمان به عنوان مرکزی اسلامی درباره سوء استفاده از حجاب از سوی تروریست ها نگران است.
 
گفتنی است تا پیش از آغاز فعالیت های تروریستی بوکوحرام در سال 2011 در نیجریه، مسلمانان این کشور در صلح و آرامش زندگی می کردند.
 
از جمعیت 140 میلیون نفری نیجریه، 55 درصد مسلمان و 40 درصد مسیحی هستند./847/ب902/د
ارسال نظرات