۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۲۷۹۷۷۲
در مجتمع آموزشی امام صادق تهران؛

مراسم سوگواری شهادت امام صادق برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سوگواری شهادت امام صادق (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان در مجتمع آموزشی امام صادق (ع) تهران برگزار شد.
شهادت امام صادق (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) پیشوای مکتب تشیع شامگاه دوشنبه 19 مرداد ماه در مجتع آموزشی امام صادق(ع) برگزار شد.

 

در این مراسم جمعی از دانش آموختگان مجتمع آموزشی امام صادق(ع) به سوگواری شهادت پیشوای ششم شیعیان امام صادق (ع) پرداختند.

 

حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در بخشی از این مراسم با اشاره به مظلومیت امام صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) بیش از 4 هزار شاگرد داشتند که از مکتب ایشان بهره بردند.

 

وی اظهار داشت: با وجود این که امام صادق (ع) فرصت اقتدار داشتند تا به حکومت برسند اما ایشان مظلوم واقع شدند، در حالی که در زمان ایشان بنی امیه و بنی مروان سرکوب شده بود و هنوز بنی عباس شکل نگرفته بود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به سقوط بنی امیه و این که چرا امام صادق (ع) به حکومت نرسید، گفت: امام صادق(ع) در این رابطه می فرمایند که زمانه، زمانه من نیست.

 

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که بنی عباس جرأت نداشت تا آشکارا امام صادق (ع) به شهادت برساند، گفت: ایشان توسط بنی عباس به طور مظلومانه ای به شهادت رسیدند.

 

وی با اشاره به این که مصیبت شهادت امام صادق (ع) کم تر از مصیبت امام حسین (ع) نیست، بیان کرد: اطرافیان امام حسین (ع) به ایشان تأکید می کردند که کوفه وفا ندارد و توقع نامردی زیاد بود، اما امام صادق (ع) مظلومیت ویژه ای داشت به این دلیل که ایشان مبلغ ولایت بودند.

 

استاد حوزه علمیه ولی را شخصی نامید که بر دیگران ولایت دارد و عنوان کرد: امام صادق (ع) به عنوان یک ولی تنها یک عارف عزلت نشین نبود و قدرت را وظیفه شرعی می دانستند که توسط آن مظلومان را از ظلم نجات دهند.

 

حجت الاسلام پناهیان مسأله ولایت را مهم تر از نماز، روزه، زکات و حج از برخی جهات دانست و گفت: ولایت در کنار ارکان دین مهم است و امام صادق (ع) برای این که در برابر ظلم ایستاد به شهادت رسید./818/د101/ح

ارسال نظرات