۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۲۷۹۷۷۸
مسؤول کانون فرهنگی غدیر شهرضا مطرح کرد؛

امام جعفر صادق احیاگر حقیقی دین اسلام و مکتب تشیع

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون فرهنگی غدیر شهرضا با اشاره به خدمات ارزنده امام جعفر صادق(ع) به مکتب تشیع، آن حضرت را احیاگر حقیقی اسلام دانست و گفت: در شرایطی که جهان اسلام اختناق شدید اموی را پشت سر گذاشته و جنایاتی همچون واقع عاشورا را در خاطر داشت، نوبت به فعالیت این امام همام و پدر بزرگوارشان رسید.
امام صادق

حجت الاسلام محمدرضا قدسی، مسؤول کانون فرهنگی غدیر شهرضا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، صدور و انتقال احادیث را یکی از مهم ترین خدمات امامان بزرگوار شیعه در طول تاریخ برشمرد و تأکید کرد: علوم اصیل شیعه و بیانات علمای گرانقدر آن نشان می دهد تمام احادیث امامان بزرگوار ما با آیات قرآن و سخنان پروردگار منطبق هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به ایجاد علوم مختلف برای تبیین و تفسیر احادیث عنوان کرد: این علوم آنقدر دقیق و بر مبنای تعالیم صحیح استوار شده اند که هر گونه ابهامی را درباره احادیث مبنایی و اصلی شیعه برطرف می کنند و از همین جهت شیعه دارای محکم ترین و مستندترین مبانی روایی است.

 

مسؤول کانون فرهنگی غدیر شهرضا با اشاره به خدمات ارزنده امام جعفر صادق(ع) به مکتب تشیع، آن حضرت را احیاگر حقیقی اسلام دانست و تصریح کرد: در شرایطی که جهان اسلام اختناق شدید اموی را پشت سر گذاشته و جنایاتی همچون واقع عاشورا را در خاطر داشت نوبت به فعالیت این امام همام و پدر بزرگوارشان رسید.

 

حجت الاسلام قدسی، تربیت شاگران مؤمن و باسواد را یکی از آمال اصلی بزرگان دین اسلام از صدر اسلام تا زمان ائمه طاهرین(ع) دانست و گفت: حضرت امام جعفر صادق(ع) بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام تا آن روز را بنیان گذاری و توسعه دادند از این نظر خدمات ایشان بی سابقه و در عین حال ماندگار است.

 

وی تأکید کرد: حوزه های علمیه همواره در طول تاریخ خدمات ارزنده ای به عالم اسلام ارائه کرده اند اما مکتب تعلیم امام جعفر صادق(ع) به واسطه وجود خود آن حضرت و امکان استفاده از ذخیره عظیم علمی ایشان در بالاترین رتبه های علمی و معنوی قرار دارد.

 

مسؤول کانون فرهنگی غدیر شهرضا پرورش شاگردانی همچون زراره و مفضل را سبب غنای علمی و دینی مکتب تشیع دانست و افزود: هر یک از این شاگردان با تلفیق یافته های علمی در محضر امام جعفر صادق(ع) و ایمان و باور قلبی که در مجالست با آن حضرت به دست آورده بودند مبانی تفکری و فقهی بزرگی را پدید آوردند که برای همیشه در تاریخ علم و فقاهت ماندگار است./939/ت302/ی

ارسال نظرات