۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۸۰۳۳۸
مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی اصفهان خبر داد؛

فعالیت 6 هزار هیأت و 8 هزار ذاکر اهل بیت در استان اصفهان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از شناسایی هشتاد نوع آسیب شکلی و محتوایی در هیئات مذهبی خبر داد و گفت: راه انداختن دسته های عزاداری برای دهه های ساختگی از جمله دهه صادقیه و دهه کاظمیه از جمله این آسیب ها است.
حجت الاسلام حسن بابايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت‌الاسلام حسن بابایی، مسؤول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بعد از ظهر امروز در حاشیه سومین همایش هیئات مذهبی استان اصفهان در سالن اجتماعات سازمان آتش نشانی شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: برنامه ریزی برای مراسم عزاداری و جشن متمرکز در تمام هیئات های مذهبی به صورت واحد با هدف جلوگیری از دهه های ساختگی و راه انداختن قافله بدون هماهنگی انجام شده است.

 

وی افزود: در شورای هیئات های مذهبی برگزاری سالانه یک مراسم عزاداری و یک مراسم جشن به صورت متمرکز  برای همه هیئات مذهبی برنامه ریزی شده است تا این دو مراسم به مناسبت های اربعین حسینی و نیمه شعبان برگزار شود.

 

حجت الاسلام بابایی در ادامه از فعالیت 24 شورای هیئات مذهبی در 24 شهرستان استان اصفهان خبرداد و گفت: تاکنون دو همایش برای هیئات مذهبی شهرستان های استان اصفهان در شهرستان فریدون شهر و خمینی ‌شهر برگزارشده است و امروز سومین همایش هیئات مذهبی شهرستان های استان اصفهان در کاشان برگزار می شود.

 

به گفته وی، انتخابات شوراهای هیئات مذهبی استان اصفهان هر چهار سال یک بار برگزار می شود.

 

مسؤول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه از تشکیل ستاد ساماندهی شئون فرهنگی برای مناسب های مذهبی خبرداد و افرود: در این ستاد که براساس مصوبه 603 شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی را تشکیل داد.

 

به گفته وی، دستگاه های فرهنگی و انتظامی از جمله، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد، اطلاعات، نیروی انتظامی، فرمانداری، دفتر امام جمعه و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه مأموریت ساماندهی کلیه برنامه ها و مناسبت های مذهبی را بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام بابایی همچنین از فعالیت شش هزار هیأت مذهبی دارای کد و مجوز فعالیت و هشت هزار ذاکر اهل بیت(ع) در استان اصفهان خبر داد و افزود: تعداد هیأت مذهبی و مداح نیز بدون مجوز فعالیت دارند.

 

وی بر لزوم آموزش های تخصصی ویژه مدیران هیئات مذهبی استان اصفهان با هدف شناسایی آسیب ها تأکید کرد و گفت: مدیران هیئات مذهبی برای دریافت مجور باید در یک دوره آموزش تخصصی 32 ساعته شرکت کنند در غیر این صورت مجوز فعالیت برای آنها صادر نخواهد شد.

 

مسؤول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان همچنین از اجرای طرح طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در هیئات مذهبی استان اصفهان خبر داد و گفت: این طرح برای نخستین بار همزمان با ماه محرم در هیات های مذهبی این استان برگزار خواهدشد.

 

به گفته وی این طرح همزمان با محرم و با تعامل و هماهنگی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در قالب مانور طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام بابایی گفت: با اجرای طرح طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر، تعداد ده نفر از اعضای هیئات و یک نفر به عنوان سرگروه فعالیت خواهند کرد.

 

وی در ادامه از راه اندازی سامانه طوبی با هدف ساماندهی هیئات مذهبی، مداحان، کانون های فرهنگی، انجمن های اسلامی و مبلغین خبرداد و افزود: هریک از این ها با ورود به این سامانه با تکمیل کردن فرم، تیلیغات اسلامی برای آنها مجوز صادر خواهد کرد.

 

به گفته وی،ایجاد سامانه سجام توسط شوراهای هیئات مذهبی را در راستای ساماندهی مبلغین قلمداد کرد و گفت: با ورود و ثبت در این سامانه، کد تبلیغی خود را برای اعزام از سازمان تبلیغات دریافت می کند.

 

مسؤول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه از ساماندهی بیش از 8 هزار نفر از بانوان مداح و خانم جلسه ای خبرداد و یاد آورشد: بانوان مداح در رده های مبلغین حوزوی، دانشگاهی، خانگی یا خانم جلسه ای گروه بندی شدند و هریک مباحث تخصصی متناسب با گروه خود را پس از فراخوان اول آموزش دیدند، ضمن این که دومین فراخوان آموزشی بانوان مداح قبل از ماه محرم برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام بابایی همچنین از برگزاری همایش های فصلی با عنوان ‹‹ طلایه داران محراب››  قبل از ماه های رمضان، محرم و ایام فاطمیه خبر داد./1307/پ202/ح

ارسال نظرات