۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۸۰۴۹۸
خطیب جمعه نجف‌آباد:

دولتی که پشتوانه اش ملت باشد هیچ گاه شکست نمی‌خورد/ آزادگان آیت و نعمت خدا هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به کودتای 28 مرداد سال 32 گفت: هر دولتی که ملت خودش را شناخت و برای آن ملت ارزش قائل شد، در برابر سخت ترین حوادث نیز دوام خواهد آورد و اگر در سال 32 چنین اتفاقی افتاد به خاطر جدایی مردم از دولت و روحانیت بود که دشمنان با ایجاد تفرقه مردم را از دولت جدا کردند.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به آغاز دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه و روز دختر گفت: نامیده شدن این دهه به نام دهه کرامت فرصت خوبی است برای مساجد و هیات های مذهبی تا با برپایی مراسمات جشن و سرور پرمحتوا، هر چه بیشتر با جامعه را با سیره، روش و سخنان این معصومین آشنا کنند.

 

وی با اشاره به روز دختر افزود: امروز دختران شیعه باید اقتدا کننده به دختران اهل بیت باشند که در تاریخ شاهد هستیم که اکثر دختران اهل بیت در سخت ترین شرایط که پدرشان در زندان های بنی امیه و بنی عباس قرار داشتند، از نظر علمی و اجتماعی چنان کرامت زن را به نمایش گذاشتند تا جایی که حتی خادمه آنها نیز با قرآن با دیگران صحبت می کرد.

 

تمدن غرب، به اسم آزادی، کرامت زن را نابود کرد  

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به این که تمدن غرب، تنها دستاوردش فساد و فحشاء است، گفت: دختران و زنان جامعه ما باید در کنار یاد گرفتن معارف دین و دیگر علوم، کرامت و حجاب و عفت خود را نیز حفظ کنند و از بی بند و باری که غرب به نام تمدن ترویج می کند، دور بمانند که این تمدن تنها دستاوردش فاجعه جوامع است.

 

وی در ادامه بیان داشت: خطوط قرمز اسلام نه از سر دشمنی با یک گروه و شخص خاص، تنها برای آزادی و حریت انسان و حفظ کرامت زن در جامعه است و این به اصطلاح تمدن غرب تنها دستاوردش نه تنها آزادی زن، بلکه از میان رفتن خانواده ها، یأس و ناامیدی، افزایش فساد و فحشاء است و اگر کسی می خواهد به درجات بالای علمی برسد، باید متدین باشد که این فضاهای مجازی اول چیزی که از جوان می گیرد، علم و دانش است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به کودتای 28 مرداد سال 32 بیان کرد: هر دولتی که ملت خودش را شناخت و برای آن ملت ارزش قائل شد در برابر سخت ترین حوادث نیز دوام خواهد آورد و اگر در سال 32 چنین اتفاقی افتاد به خاطر جدایی مردم از دولت و روحانیت بود که دشمنان با ایجاد تفرقه مردم را از دولت جدا کردند.

 

وی در ادامه بیان افزود: آنان با این تصور که می توانند بدون مردم ایستادگی کنند وارد میدان شدند، در حالی که دولتی که ملت پشتش نباشد، هیچ سپر دفاعی نخواهد داشت که نمونه آن را در جنگ سی و سه روز حزب الله در مقابل صهیونیست ها شاهد بودیم که چگونه تعدادی جوان هیمنه رژیم غاصب صهیونیست را به خاک کشیدند و تنها ایمان و استقامت رمز پیروزی است.

 

آزادگان آیت و نعمت خدا هستند

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به مناسبت های دیگر هفته آینده، افزود: بازگشت آزادگان که نعمت و آیت خداوند هستند اول برای خودشان، و در ایام عمر یک نسل امتحانات بزرگی پیش می آید و آزادگان ما باید بدانند که از آنها بودند که در اسارت، دشمن را به اسارت گرفتند به جای این که اسیر دشمن باشند که تنها در سایه صبر، استقامت و بصیرت به دست آمد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این آزادگان در سخت ترین شرایط دین و دفاع از رهبری و حرکت در مسیر قرآن و عترت را فراموش نکرده و کنار نگذاشتند و اینها آیت خدا هستند و امروز نسبت به دوران اسارت، شرایط سخت تر نیست اگر بخواهیم دین دار بمانیم تنها در سایه ایمان و استقامت به ثمر خواهد رسید.

 

حضور در تشییع جنازه شهدا گمنام غواص نشان از معرفت و بصیرت مردم است

امام جمعه نجف آباد از دیگر مناسبت های هفته را روز تجلیل از بقاع متبرکه و امامزادگان بیان کرد و افزود: این امامزادگان اکثرا فرزندان اهل بیت هستند که در ایران شهید شده اند چون ایرانیان به اسلام وفادار بودند مرقدشان در این کشور است و اینها دریچه ای به سوی ولایت و امامت هستند و شهدا نیز همانند امامزادگان در عصر حاضر هستند.

 

وی در پایان با تشکر از حضور اقشار مختلف مردم در تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام غواص گفت: این گونه حضور مردم در تشییع جنازه شهدا، مشت محکمی بر دهان مستکبرین و دشمنان اسلام که می گویند مردم از دین و این انقلاب خسته شده اند و مگر می شود بی حساب و کتاب بعد از گذشت سی سال این چنین استقبالی صورت گیرد و این تنها از معرفت و بصیرت این مردم نشات می گیرد./1306/پ202/ح

ارسال نظرات