۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۸۰۵۷۵

اعتراض مسلمانان به ارائه غذای حرام به دانش آموزان در فرانسه

خبرگزاری رسا ـ با وجود شکایت مسلمانان، مدارس فرانسه هنوز برای دانش آموزان مسلمان، غذای حرام ارائه می‎کنند.
ارائه غذاي حرام براي دانمش آموزان مسلمان در فرانسه
به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاهی در فرانسه شکایت مسلمانان این کشور را مبنی بر عدم ارائه گوشت خوک در مدارس رد کرد.
 
از آن جا که عده زیادی از فرزندان مسلمانان در مدارس دولتی فرانسه تحصیل می کنند، عده ای از والدین این دانش آموزان مسلمان با ارائه شکایتی به دادگاه خواسته بودند که غذاهای حاوی گوشت خوک برای دانش آموزان ارائه نشود.
 
عبدالله ذکری رییس شورای مسلمانان فرانسه به خبرگزاری فرانسه گفت: ما این اقدام را محکوم می کنیم. رأی به ممنوعیت غذاهای حرام برای دانش آموزان مسلمان می توانست موجب برقراری آرامش در مدارس شود.
 
کریم آشویی، وکیل شورای دفاع قضایی مسلمانان که شکایتی حقوقی را تنظیم کرده بود، گفت: دانش آموزان مسلمان وقتی مجبور می شوند غذایی را بخورند که بارها در خانه به آن ها گفته شده حرام است، بسیار می ترسند و عصبی می شوند.
 
شهردار شهر شلون سور سون، که شکایت مسلمانان در آن ارائه شده بود، در اظهار نظری عجیب درباره حکم دادگاه در توییتر خود نوشت: این اولین پیروزی سکولاریسم است.
 
در همین حال رهبر حزب دفاع ملی فرانسه نیز گفت: ما هرگز درخواست های مذهبی را در مدارس نمی پذیریم و دلیلی برای حضور اقلیت های مذهبی در مدارس دولتی وجود ندارد.
 
جالب این که نجاة والود بلقاسم وزیر آموزش و پرورش فرانسه که خود مسلمان است، اعلام کرد که این اقدام گروگانگیری دانش آموزان مسلمان است.
 
فرانسه با داشتن تقریبا 6 میلیون مسلمان، بیشترین جمعیت مسلمان را در میان کشورهای اروپایی در خود جای داده است./847/ب902/د
ارسال نظرات