۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۸۰۶۳۵
شیخ نعیم قاسم:

مقاومت اسلامی با الگوگیری از ایران به موفقیت دست یافته است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: نیروهای مقاومت اسلامی در لبنان و سایر کشورها صرفا با الگو‌گیری از انقلاب اسلامی ایران می توانند به پیروزی دست یابند.
شيخ نعيم قاسم معاون دبير کل حزب الله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان، پیش از ظهر امروز در ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، گفت: این اجلاس بهانهای برای تقویت انس و الفت با معارف اهل بیت(ع) و نزدیکی به مکارم اخلاقی آنان است.

وی افزود: امروزه برای وحدت امت اسلامی باید اندیشه کرد که بهترین راه آن آموزش معارف اسلامی به مردم و تقویت روحیه مقاومت مقابل گروه‌های تکفیری است که در این رابطه می‌توان از تجارب کشورهایی چون ایران استفاده کرد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان، با اشاره به لزوم اطاعت از علما و بزرگان دینی در برخورد با گروه‌های تکفیری، عنوان کرد: حزب‌الله لبنان با طراحی برنامه‌ای درصدد مقابله با گروه‌های تکفیری است که در این مسیر از رهبری بزرگان و علما استفاده کرده است.

وی، با اشاره به لزوم بهره مندی از معارف اهل بیت(ع) در جوامع اسلامی، اظهار داشت: آنچه سبب پیروزی‌های گذشته لبنان و مقاومت اسلامی شد صرفا توسل و تمسک به معارف اهل بیت(ع) بود که امروز شاهد رشد و گسترش این معارف در میان سایر کشورهای اسلامی هستیم.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به علت موفقیت مسلمانان بیان داشت: پیروی از سیره عملی اهل‌بیت(ع) همواره سبب پیروزی مسلمانان شده است زیرا اهل‌بیت(ع) با بهره‌مندی از معارف اسلامی، بهترین انسان‌ها در طول تاریخ بودند. اگر فرماندهان و رهبران گروه‌های مقاومت نیز از این الگوها پیروی داشته باشند پیروزی‌های بیشتری نصیب مسلمانان می‌شود.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان،  با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و تاثیر آن در منطقه گفت: این توافق تا حدی توانسته نگرش غرب نسبت به ایران را عوض کند که به دنبال آن توان مقاومت کشورهای اسلامی نیز افزایش خواهد یافت همچنن نیروهای مقاومت اسلامی در لبنان و سایر کشورها صرفا با الگو‌گیری از انقلاب اسلامی ایران می توانند در آینده به پیروزی دست یابند.

وی با اشاره به راهکار سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران منطقه ابراز کرد: راهکار سیاسی تنها راه‌حل بحران منطقه است که باید روسا و رهبران کشورهای اسلامی با تاسی از اهل‌بیت(ع) راه صحیح را تشخیص داده و در میان مردم ترویج دهند.

شیخ نعیم قاسم در پایان خاطرنشان کرد: بسیج جوامع حامی مقاومت در سراسر کشورهای اسلامی، برخورد اصولی با چالش های پیش آمده میان شیعه و سنی، مبارزه با تکفیری‌ها و جلوگیری از رشد و گسترش آن، عدم توجه به مرزبندی‌های سیاسی و فرقه‌ای در کشورهای اسلامی جزو اصولی است که باید به آن در مسیر پیروزی توجه جدی شود./807/ب202/د

ارسال نظرات