۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۸۰۸۵۷
نمایندگان مجلس در بیانیه ای؛

برجام هرچه سریعتر در قالب لایحه تقدیم مجلس شود/ هرگونه اقدام اجرایی قبل از تصویب مجلس وجاهت قانونی ندارد

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای با تاکید بر این که هرگونه اقدام اجرایی قبل از تصویب مجلس وجاهت قانونی ندارد، تصریح کردند: ارائه متن برجام به مجلس ‌باید در قالب لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس باشد که ضروری است هر چه سریع‌تر به مجلس تقدیم گردد.
صحن علني مجلس شوراي اسلامي حضور رييس جمهور در صحن علني مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، بیش از دویست نماینده مجلس در بیانیه ای بر لزوم ارائه برجام در قالب لایحه از سوی دولت به مجلس تاکید کردند.

 

بر اساس گزارش رسا، ضرغام صادقی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای که به امضای 201 نفر از نمایندگان ملت رسیده است را به شرح زیر قرائت کرد:

 

بسمه تعالی

 

ما نمایندگان با توجه به وظیفه قانونی اعلام می‌داریم از زحمات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که تلاش وافری را در مذاکرات داشته‌اند، قدردانی کنیم.

 

براساس اصول 77 و 125 قانون اساسی بررسی متن برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام از وظایف قانونی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان ملت است و مستلزم ارائه اطلاعات و همکاری تمامی دستگاه‌های مختلف ذی‌ربط است.

 

ارائه متن برجام به مجلس ‌باید در قالب لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس باشد که ضروری است هر چه سریع‌تر به مجلس تقدیم گردد.

 

هرگونه اقدام داوطلبانه و شروع اجرایی توافق‌نامه به صورت موقت، دائمی یا الزامی قبل از تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان وجاهت قانونی ندارد./858/پ202/ج

ارسال نظرات