۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۸۰۸۵۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مسؤولان آزادگان و جانبازان را در پیچ و خم ادارات معطل نکنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که مدیران جامعه اسلامی باید جلودار تکریم آزادگان، جانبازان و خانواده های معظم شهدا باشند، گفت: نباید این بزرگواران در پیچ و خم ادارات معطل شوند.
حجت الاسلام يعقوبي- سالروز بازگشت آزادگان به كشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، ظهر امروز در جمع نمازگزاران بجنوردی، با اشاره به فرا رسیدن بیست و ششم مردادماه، سالروز بازگشت پیروزمندانه نخستین گروه از آزادگان هشت سال دفاع مقدس به کشور، ضمن گرامیداشت این مناسبت، اظهار کرد: ملت و نظام اسلامی ایران هر چه دارند ثمره خون شهیدان و جانبازی و فداکاری رزمندگان دفاع مقدس است.

 

وی اضافه کرد: شهدا، جانبازان و اسرا و آزادگان کسانی هستند که با بذل جان خویش سبب حفظ و ماندگاری انقلاب شدند به همین دلیل نیز امروز همه ما مدیون آنها بوده و باید دین خود را نسبت به این بزرگواران ادا کنیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این که اسرا، آزادگان، جانبازان و خانواده های معظم شهدا ولی نعمتان جامعه اسلامی ما به شمار می روند، تصریح کرد: آزادگان و جانبازان از تمام هستی خود گذشتند تا ما امروز بتوانیم در این جایگاه قرار گرفته و در امنیت و آرامش زندگی کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: به همین دلیل امروز باید همه مردم به ویژه مدیران و مسؤولان قدر این یادگاران دفاع مقدس را دانسته و آنها را در پیچ و خم ادارات و نهادها معطل نکنند.

 

 

وی با تأکید بر این که مدیران جامعه اسلامی باید جلودار تکریم آزادگان، جانبازان و خانواده های معظم شهدا باشند، افزود: این انسان های بزرگوار چهره های ماندگار کشور بوده و از این رو می بایست مسائل و مشکلات آنها با حفظ حرمت و کرامت آنان برطرف شود.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: همچنین صدا و سیما و رسانه ها نیز نباید از انسان های معمولی چهره های ماندگار بسازند بلکه لازم است جانبازان، شهدا، ایثارگران و آزادگان را به عنوان چهره های ماندگار ایران اسلامی به جامعه معرفی کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم تشییع و تدفین دو شهید گمنام و بانام در استان خراسان شمالی در هفته گذشته، از انفعال و ناهماهنگی های روی داده در این مراسم ها انتقاد کرد و گفت: در جریان تشییع و تدفین این دو شهید گرانقدر، شهدا مورد بی مهری مسؤولان قرار گرفتند که این موضوع جای گلایه جدی دارد.

 

وی مشارکت نکردن شماری از مسؤولان در مراسم تشییع و تدفین این دو شهید و عدم اطلاع رسانی مناسب در خصوص مراسم استقبال از این شهدا را امری نادرست خواند و اظهار کرد: مسؤولان وامدار شهدا بوده و هر چه دارند از شهدا است به همین دلیل وظیفه شرعی، اخلاقی و ملی دارند که در مراسم های تشییع و تدفین این بزرگواران شرکت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در حالی که متأسفانه مسؤولان خراسان شمالی در مراسم هفته گذشته مشارکت خوبی نداشتند، مردم این استان همانند گذشته با شور و شعور فراوانی در آیین تشییع و تدفین این دو شهید دوران دفاع مقدس شرکت کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی از مسؤولان و مدیران خواست تا در این گونه مراسم ها حضور پررنگ تری داشته باشند چرا که آنها باید در خط مقدم دفاع از شهدا و تکریم جانبازان، آزادگان و خانواده های معظم شهیدان قرار داشته و دیگر اقشار جامعه از آنها الگو بگیرند.

 

گفتنی است، بیست و ششم مرداد ماه سال 1369 ایران اسلامی شاهد بازگشت نخستین گروه از آزادگان سرافرازی بود که پس از تحمل سالهای اسارت خود در اردوگاه های عراق، پای به میهن اسلامی گذاشتند و به ‌آغوش خانواده‌های خود بازگشتند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات