۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۲۸۱۲۵۴
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه تأکید کرد؛

ضرورت بهره مندی از رسانه و فضای مجازی برای تحقق جبهه فرهنگی انقلاب

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه حکمت و فلسفه با اشاره به این که فرهنگ در تدوین و ترویج انقلاب اسلامی نقش بسزایی دارد، گفت: باید از رسانه ها و فضای مجازی برای تحقق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استفاده کرد.
حجت الاسلام والمسلمين خسروپناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسرو پناه، رییس مؤسسه حکمت و فلسفه، امروز در «ششمین اجلاس سراسری بسیج اساتید» که در سالن صبای مشهد برگزار شد، بیان کرد: فرهنگ مبدأ همه خوشبختی ها و بدبختی ها است و همه اصلاحات را فرهنگ انجام می دهد بنابراین باید به جبهه فرهنگی انقلاب توجه شود.

 

وی فرهنگ را یکی از مؤلفه های قدرت بین المللی دانست و عنوان کرد: فرهنگ از اقتصاد مهم تر است زیرا انقلاب ما انقلاب فرهنگی است. 

 

رییس مؤسسه حکمت و فلسفه با اشاره به اینکه فرهنگ می تواند مبدأ همه خوشبختی ها و بدبختی ها باشد، تصریح کرد: همه اصلاحات را فرهنگ انجام می دهد بنابراین باید به جبهه فرهنگی انقلاب توجه شایانی شود.

 

 

نقش فرهنگ و ترویج انقلاب اسلامی


حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه اظهار کرد: جبهه فرهنگی انقلاب یک جمعیت مدیریت شده است، هر چند گرایش های مختلفی داشته باشد؛ فرهنگ در تدوین و ترویج انقلاب اسلامی نقش مهمی دارد.

 

وی با بیان این که جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی می تواند ساحت انقلابی و اجتماعی بودن را معرفی کند، عنوان کرد: این جبهه ضمن شناسایی و آگاهی بخشی از مکاتب اجتماعی، ماموریت شناسایی دشمن را بر نیز بر عهده دارد.

 

 

تحقق انقلاب فرهنگی، از طریق 4 ساحت اسلام اجتماعی، معنوی، عقلانی و سیاسی


رییس موسسه حکمت و فلسفه افزود: جبهه انقلاب اسلامی به دنبال شناخت و تحقق اسلام اجتماعی، عقلانی، معنوی و سیاسی است که این ساحت ها برای تحقق انقلاب اسلامی و جهت گیری به سمت تمدن اسلامی مورد تاکید هستند.

 

 

وی افزود: در برابر این 4 ساحت، جریان های مخالف و مبارزی وجود دارد، عدم شناخت این ساحت ها، می تواند به جبهه فرهنگی ضربه وارد کرده و سبب تحقق نیافتن قدرت بین المللی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شود.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه با اشاره به اینکه جریان روشنفکری، نخستین جریان مقابل ساحت اسلام اجتماعی قرار دارد، خاطر نشان کرد: هم اکنون روشنفکری دینی و الحادی به دنبال نفی اسلام اجتماعی هستند.

 


جریان سلفی گری، یکی از جریان های معاند با اسلام است

 

وی افزود: روشنفکری دینی که در جامعه شکل گرفته از جریان های معاند است که روشنفکری را با دینی جمع کرده اند که نتیجه ای جز دین استکباری در پی نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام خسرو پناه با بیان اینکه جریان سلفی گری از دیگر جریان های معاند با اسلام عقلانی است، تصریح کرد: عقل به عنوان یک منبع دینی از قداست خاصی نیز برخوردار است. در جامعه امروزی، بر تعداد اهل سنت روشنفکر افزوده شده که آنها سبب رواج تفکر غلط و اسلام عقلانی شده اند.

 

بهره مندی از رسانه ها و فضای مجازی در تحقق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی


وی، عرفان گرایی و دین گرایی غیر سیاسی را از جریان های مقابل اسلام معنویت و اسلام سیاسی دانست و عنوان کرد: اگر دیدگاه ما تمدن اسلامی نباشد تحقق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی موقت است بنابراین باید از رسانه ها و فضای مجازی در این امر بهره برد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه بیان کرد: اقتدار فضای مجازی به دست جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی محقق خواهد شد؛ اما در حال حاضر، تدبیر و مدیریت خاصی بر این فضای موجود، در نظر گرفته نشده است. با استفاده از ظرفیت های موجود در فضای مجازی، می توان به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کمک کرد.

 

گفتنی است در این مراسم از هشت جلد کتاب تالیف شده از سوی اساتید سازمان بسیج اساتید رونمایی شد که این کتاب‌ها در راستای اعتلای حلقه‌های علمی بسیج اساتید تالیف شده و در این مراسم از چاپ سوم این کتاب‌ها رونمایی شد.

 

لازم به ذکر است شانزدهمین اجلاس اساتید بسیجی از امروز به مدت چهار روز در مشهد مقدس با حضور شخصیت‌های برجسته کشور همچون رییس مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان بسیج مستضعفین و ... در مشهد برگزار می‌شود./844/پ202/ب4

ارسال نظرات