۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۲۸۱۲۷۰

نشست خبری کتاب خوانی با حضور فعالان اصحاب رسانه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست خبری کتاب خوانی با حضور فعالان اصحاب رسانه در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.
نشست خبری کتاب خوانی با حضور فعالان اصحاب رسانه برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا معینی  گوینده رادیو  عصر دیروز در نشست خبری کتاب خوانی که با حضور فعالان اصحاب رسانه در فرهنگسرای رسانه برگزار شد با اشاره به کتاب های صوتی گفت: آنهایی که کتاب‌های گویا را جدی گرفته‌اند موفق بوده‌اند و اگر کسی در این زمینه وارد شده و موفقیتی کسب نکرده به خاطر این بوده که در انتخاب‌ها، کتاب‌های مناسبی برای مخاطب عام انتخاب نکرده‌اند یا گوینده را خوب انتخاب نکرده بودند. البته مسأله دیگر این است که شاید کتابی به خوبی گویندگی نشده‌ باشد و کتاب به جای اینکه مطالعه شود خوانده شده است.

معینی اضافه کرد: مثلا انتخاب کتابی 5 جلدی برای اولین کارهای کتاب گویا به نظر انتخاب نابجایی است، زیرا این کتاب مخاطب خاص داشته و مخاطب عام را درگیر نمی‌کند، باید برای جذب مخاطب عام کاری کرد، زیرا اهالی مطالعه و فرهنگ کتاب مورد نظر خود را پیدا کرده و می‌خوانند.

وی یادآور شد: باید فضای دیگری برای گویندگی و مطالعه کتاب ایجاد شود و به صرف اینکه کتابی باز شده و خوانده شود و به جای مخاطب کتاب را بخوانیم کاری نکرده‌ایم. باید گویندگی را زیبا و دلپذیر کنیم و نحوه انتخاب کتاب را درست کنیم و در نحوه گویندگی تعریف تازه‌ای ایجاد کنیم. همچنین با امکاناتی مثل موسیقی و افکت کار را برای مخاطب جذاب کنیم وگرنه اگر به جای مخاطب ما کتاب را بخوانیم کاری صورت نگرفته و پدیده‌ای اتفاق نمی‌افتد.

معینی گفت: امیدوارم تهیه‌کنندگان و ناشران برای این مسأله فکر کنند و برای کتاب‌های گویا چاره‌ای بی‌اندیشند، زیرا اکنون دیگر زمان این رسیده که کتاب‌های گویا نقشی داشته باشد و به طور کلی انتشارات و کتاب به وسیله رسانه‌های نو گسترش داشته باشد.

در ادامه این نشست مسعود فروتن کارگردان سینمایی  با اشاره به ضرورت پرداختن به انتشار کتاب های سینمایی افزود: انتشارات سینمایی و پرداخت به جزئیات آنها متعلق به نسل جوانی است که قصد آنها آشنایی با سینما و سینماگران است./817/پ202/ق

ارسال نظرات