۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۲۸۱۳۱۸
کارشناس مسائل سیاسی:

هوشیاری و بصیرت ملت ایران مانعی بزرگ برای نفوذ نظام سلطه در کشور است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص تلاش آمریکایی ها برای نفوذ سیاسی در نظام اسلامی گفت: ملت ایران هیچ گاه اجازه کوچکترین نفوذ نظام سلطه در کشورشان را نخواهند داد.
مرگ بر آمريکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، محمد رضا آزادی، رییس بنیاد تعاون سپاه مازندران شب گذشته در نشست نهضت روشنگری منتظران موعود با موضوع نقش مردم در حکومت ها که در مسجد امام سجاد(ع) فریدونکنار برگزار شد، گفت: اساس دولت ها را سرزمین یا همان محدوده جغرافیایی، مردم آن سرزمین و خود حکومت تشکیل می دهد.

 

وی افزود: هر حکومتی بر دو رکن حاکم و قانون استوار است که حکومت برای تسلط بر یک سرزمین نیاز به همراهی مردم و جمعیت آن سرزمین دارد.

 

آزادی ضمن بیان خواسته های مردم یک سرزمین، حکومت یک حاکم را مورد نیاز مردم خواند و گفت: یک حکومت برای رسیدن مردم به خواسته هایشان و رفع نیازهایشان تشکیل می شود تا از طرف قانون به مشکلات و نیازهای مردم رسیدگی، و منافع داخلی و خارجی مردم در مقابل دشمنان حفظ شود.

 

رییس بنیاد تعاون سپاه مازندران با بیان این که وظیفه ذاتی حکومت ها حفظ امنیت است، خاطرنشان کرد: همه نزاع بشر از روز نخست تا به امروز بر سر حکومت است که چه شخصی حاکم باشد تا این نزاع ها را برطرف کند.

 

وی با بیان این که سه دیدگاه در تشکیل حکومت ها وجود دارد، تصریح کرد: دیدگاه نخست ناظر به کسی است که قدرت و ثروت و سلطه بیشتری داشته باشد و دیدگاه دوم ناظر به کسی است که مقبولیت بیشتری دارد اما مقبولیت در آن تعریف نشده است.

 

آزادی در تشریح دیدگاه سوم گفت: دیدگاه سوم تفکر الهی است و کسی که خدا او را تربیت و حاکم می کند او متصدی حکومت می شود چون خدای متعال است که نیاز بشری را می شناسد و منابعی که نیازهای انسان را تأمین می کند را می داند به همین دلیب نماینده ای از جانب خویش همانند پیامبران و معصومین(ع) قرار داده تا مردم را اصلاح کنند.

 

وی با اشاره به دیدگاه نخست از نگاه امام راحل، بیان کرد: رابطه آمریکا با ما رابطه گرگ و میش است، اگر بخواهیم با آمریکا به مقابله بپردازیم باید هرروز قدرت خود تقویت کنیم.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان نقش مردم در حکومت، گفت: هر کسی در میان مردم مقبولیت بیشتری داشته باشد، به تبع می تواند حاکم باشد، مقبولیتی که بر اساس، علم و شجاعت و تقوا بدست می آید و مردم آن را ملاک می پندارند.

 

وی همراهی مردم با حکومت را اصلی جدایی ناپذیر دانست و بیان داشت: حضرت نوح سالیان درازی در بین مردم بود و به هدایت مردم می پرداخت اما هیچ گاه نتوانست بر مردم حکومت کند، زیرا مردم با او همراه نبودند.

 

آزادی ادامه داد: بسیاری از پیامبران ما در وضعیتی همانند حضرت نوح به هدایت می پرداختند که اگر مردم زمان با ایشان همراهی می کردند حکمرانی پیامبران به مرحله عمل می رسید، همان گونه که در زمان حکومت حضرت رسول اکرم(ص) مردم با ایشان همراهی می کردند تا جایی که غزوه هایی همچون احد و بدر بوجود آمد.

 

وی بر لزوم پیروی از ولی فقیه تاکید کرد و گفت: اکنون در زمانی هستیم که پیامبری حاضر نیست و تنها امام معصوم(ع) هم در غیبت به سر می برد، اینجا کسی که به امام زمان مشتبه تر و نزدیک تر است را انتخاب می کنیم، که در زمان فعلی فقهای عالم زمان این جای خالی را پر کردند.

 

رییس بنیاد تعاون سپاه مازندران با بیان این که ولایت فقیه یعنی ولایت اسلام، تصریح کرد: امام خمینی(ره) به کمک مردم، با رأی مردم جمهوری اسلامی را تشکیل داد، اگر کمک و همراهی مردم نبود به حتم جمهوری اسلامی تشکیل نمی شد.

 

آزادی با تاکید بر این که اگر همراهی مردم نباشد، امام زمان خانه نشین می شود، ادامه داد: نقش مردم در ایجاد حکومت اسلامی، در تثبیت نظام اسلامی و در بقاء حکومت اسلامی مؤثر و انکار ناپذیر است.

 

وی بیان کرد: وقتی حاکم در جایی اشتباهی مرتکب می شود، این وظیفه مردم جامعه است که به امر به معروف بپردازند و اظهار نظر کنند و اینجا است که نقش اصلی و حقیقی مردم به عنوان همراه حکومت و جزء لاینفک حکومت آشکار می شود.

 

رییس بنیاد تعاون سپاه مازندران در پایان با اشاره به سخنان امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضاء مجمع جهانی اهل بیت(ع) که نقشه دشمن بر پایه نفوذ و اختلاف است و می خواهد بین مردم و حکومت اختلاف ایجاد کند، عنوان کرد: اسلام در جمهوری اسلامی قوام وحدت بین حکومت و مردم به وجود آورده است که دشمن همین نقطه را اشاره گرفته است و می خواهد رابطه ولایی موجود بین حکومت و مردم را از میان بردارد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات