۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۸۱۴۷۳
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

نفوذ کلام روحانیت در جامعه مانع تحقق توطئه های دشمنان شده است

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، آینده و پیشرفت کشور را در گرو حضور و حرکت های جهادی روحانیت دانست و گفت: بخش های مختلف جامعه اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور روحانیت است.
امام جمعه فريدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نخستین جلسه کمیسیون حوزه و روحانیت هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه در ساری، برگزاری منطقه ای اجلاسیه جامعه مدرسین را فرصت بسیار خوبی برای تبادل نظر بیشتر میان علمای بلاد دانست و گفت: اجلاسیه های منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه فرصت طلایی برای روحانیت جهت تحقق اهداف نظام و انقلاب است.

 

وی به حضور علما و روحانیان استان های شمالی در این اجلاسیه اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط خاص مناطق شمالی کشور این اجلاسیه فرصتی جهت تعامل و تبادل نظر میان علمای این مناطق جهت برنامه ریزی فرهنگی است.

 

امام جمعه فریدونکنار به نقش روحانیت در تولید فرهنگ در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: کلام روحانیت در هر مقطعی نافذ بوده و به همین دلیل نقش بسیار اثرگذاری در تصمیم گیری های فرهنگی در کشور بر عهده دارد.

 

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران به توطئه و تلاش دشمنان جهت مقابله با دین و مبانی اسلامی اشاره کرد و افزود: روحانیت دلسوز تنها قشری است که همواره آماده مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان بوده است و امروز نیز در صف نخست دفاع از ارزش های دینی قرار دارد.

 

وی با بیان این که روحانیت در تاریخ تلاش کرده تا صدای رسای اسلام ناب را به گوش جهانیان برساند و در این مسیر نیز مشکلات زیادی را متحمل شده است، خاطرنشان کرد: روحانیت بدون هیچ چشم داشتی همه توان خود را در جهت دفاع از دین و آرمان های انقلاب به کار گرفته است.

 

حجت الاسلام جلالی روحانیت را مورد اعتماد عموم جامعه معرفی کرد و گفت: علما و روحانیان در هر مقطعی پناهگاهی برای مردم و در کنار آنها بوده است و همین مسأله موجب پیوند خوردن مردم با روحانیت شده است.

 

وی حضور به موقع و مستمر روحانیت در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی را تعیین کننده دانست و تصریح کرد: هر جا که روحانیت وارد شده نظام و انقلاب به پیروزی های ارزشمندی دست یافته که این نشان از نقش اثرگذار این قشر از جامعه دینی است.

 

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران، آینده و پیشرفت کشور را در گرو حضور و حرکت های جهادی روحانیت دانست و بیان داشت: بخش های مختلف جامعه اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور روحانیت است.

 

حجت الاسلام جلالی به نقش جامعه مدرسین حوزه علمیه در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: نقش این مجموعه و تشکل انقلابی به عنوان برجسته ترین نهاد حوزوی در کشور همواره در خدمت به نظام اسلامی و ولایت تعیین کننده بوده است.

 

وی با بیان این که حضور مؤثر روحانیت آگاه و اصیل شیعه مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان در تاریخ اسلام است، افزود: گفتار و کردار روحانیت به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ و دفاع از اسلام ناب و معتمدان دینی مردم همواره حجت شرعی بوده است.

 

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که روحانیت اصیل همواره با آگاهی و بصیرت مانع از تحقق برخی توطئه های دشمنان اسلام شده است، بیان داشت: دشمنان اسلام و انقلاب از اندیشه های روحانیت آگاه و اصیل همواره هراسانند./950/پ202/ب4

ارسال نظرات