۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۲۸۲۰۵۴
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

بی تفاوت کردن مردم نسبت به مبانی دینی توطئه امروز دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، در گرو ورود آحاد مردم در این زمینه است.
امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، سید مهدی امینی، معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور امروز در همایش یک روزه طلایه داران معروف استان مازندران در نکا افزود: امر به معروف و نهی از منکر نه از جنس اداری و امتیازی، بلکه از جنس نماز است و هدف از تشکیل طلایه داران معروف این است که بتوانیم با حضور مردم این امر دینی را در جامعه نهادینه و فرهنگ سازی کنیم.

 

وی با بیان این که بانک اطلاعاتی امر به معروف و نهی از منکر در حال تدوین است، یادآور شد: این بانک اطلاعاتی در واقع در پی هدفمند کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است تا با ارائه آموزش های لازم، بازخورد مناسبی در این راستا در جامعه ایجاد شود.

 

معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار داشت: بنا داریم با تشکیل گروه های مختلف مردمی و تدوین بانک اطلاعاتی و شناسایی افراد زبده در این امر، در ترویج و توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش شود.

 

امینی امر به معروف و نهی از منکر را افضل فرایض دینی دانست و گفت: ستاد امر به معروف برنامه ریزی کرده است تا مردم را به صورت عام به اجرای این فریضه دینی دعوت کند و اجرای طرح طلایه داران معروف در کشور هم در همین راستا است.

 

وی با بیان این این که دلارهای آمریکایی و اروپایی در گذشته صرف ساخت بمب و موشک می شد، اضافه کرد: این دلارها امروز برای ساخت شبکه های ماهواره ای و اینترنتی علیه جمهوری اسلامی هزینه می شود.

 

معاون تشکل های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور همچنین در سخنانی در این همایش، خواستار توجه بیش از پیش به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کشور شد و اظهار داشت: دشمن با تهدیدات سخت و نرم سعی می کند لایه های عمومی جامعه را نسبت به نظام اسلامی و اجرای اوامر دینی بی تفاوت کند تا با این راهبرد انقلاب را به استحاله بکشاند.

 

وی، امر به معروف و نهی از منکر را ضروری در اسلام دانست و با بیان این خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است، گفت: اگر به دنبال نهادینه‌کردن ارزش‎های اسلامی در‌ جامعه هستیم باید این فریضه مهم اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

امینی با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر سلامت و سعادت جامعه اسلامی را تضمین می کند، گفت: توجه به این فریضه مهم دینی از بسیاری از ناهنجاری‌ها و انحراف‌های اجتماعی می‌کاهد و جامعه را به سوی سعادت و تعالی هدایت می‌کند.

 

معاون تشکل های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، فریضه امر به معروف و نهی از منکر را شیرین ترین، ماندگارترین و مؤثرترین نوع تعامل اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: عاملان و دست اندرکاران پدیده امر به معروف و نهی از منکر قبل از انجام وظیفه خود، باید مهربانی خود را به گیرندگان پیام نشان دهند و این مهم نقطه حساس این کار است.

 

امینی گفت: امنیت در جمهوری اسلامی ایران، مدیون شهدا، ایثارگران و جانبازان است و همه ما  در این برهه از انقلاب باید در صف ولایت باشیم تا به این مملکت آسیبی وارد نشود./950/پ202/ب4

ارسال نظرات