۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۸۲۱۹۱
در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم مطرح شد؛

انتقاد وزیر بهداشت از سیاه نمایی برخی رسانه ها درباره عملکرد وزارت بهداشت

خبرگزاری رسا ـ وزیر بهداشت و سلامت با بیان این که در گذشته شاهد کمبود پزشک متخصص، دارو و خدمات درمانی بودیم اما امروز با اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد بهبود وضعیت سلامت مردم و کاهش هزینه های درمانی هستیم.
سيد حسن هاشمي ، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت و سلامت، ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با بیان این که حوزه سلامت یکی از بخش‌هایی است که دولت  توجه ویژه‌ای به آن دارد، گفت: در سال‌های گذشته با بحران کمبود دارو، کمبود پزشک، ناکارآمدی در بیمارستان‌ها و اورژانس، بالابودن هزینه بیماران و مشکلات متعدد دیگر مواجه بودیم و اکنون شاهد کاهش پرداخت هزینه در مراکز درمانی هستیم و بیش از ده میلیون نفر در کشور بیمه شده‌اند.

 

وزیر بهداشت با ارائه گزارشی از خدمات بهداشتی و درمانی در کشوراز ساخته شدن بیش از 1500 خانه بهداشت از ابتدای دولت یازدهم خبر داد و اظهار داشت: با افتخار اعلام می‌کنیم که در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت کمبود پزشک نداریم و پزشکان ما در شهرهای دورافتاده و محروم و مرزی مستقر هستند.
 
وی در ادامه افزود: ما معتقدیم انسان سالم می‌تواند باعث پیشرفت و رونق کشور باشد؛ اما متأسفانه در دهه‌های متمادی گذشته آن طور که باید در حوزه سلامت سرمایه گذاری نشده است.
 
وزیر بهداشت ساخت بیمارستان‌های مجهز را نیاز ضروری کشور دانست و تأکید کرد : درست است که خدمات بهداشتی در سراسر کشور فراهم شده ولی نیاز به خدمات درمانی هم وجود دارد و همان طور که به ساخت جاده، پتروشیمی ودیگر موارد توجه شده  باید به بخش بهداشت و درمان هم توجه بشود.
 
وی دولت یازدهم را به عنوان دولت سلامت‌محور عنوان کرد و افزود: در عین حالی که خزانه دولت خالی بود و تورم و رکود در ابتدای دولت یازدهم وجود داشت رئیس جمهور به این حوزه توجه ویژه‌ای داشته تا جایی که این خدمات مورد رضایت مردم و مراجع و ائمه جماعات است.
 
قاضی‌زاده هاشمی با بیان این که بیمارستان‌های قم یا وقفی هستند و یا 60 تا 70 سال قدمت دارند، گفت: سعی می‌کنیم در زمینه ارتقای وضعیت درمانی این استان تلاش کنیم و به امید خدا بیمارستان فرقانی که نزدیک به 300 تختخواب است و بیمارستان نیروگاه، تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
 
وی از بیمارستان هزار تختخوابی قم که اقدامات اولیه احداث آن آغاز شده به عنوان نگین خدمات درمانی در کشور یاد کرد و افزود: روند طراحی این بیمارستان توسط مشاور اتریشی در حال انجام است و امیدواریم روند ساخت این بیمارستان تا 4 ماه دیگر آغاز بشود.
 
همچنین وزیر بهداشت افزود: بیمارستان 400 تختخوابی ویژه کودکان و مادران نیز در قم ایجاد خواهد شد و 370  تختخواب به مجموعه بیمارستان شهید بهشتی قم نیز اضافه خواهد شد.
 
وزیر بهداشت با انتقاد از سیاه نمایی و برخورد نامناسب برخی رسانه ها با حوزه بهداشتی و درمانی از خیرین خواست برای بهبود وضعیت بهداشتی کشور با دولت همکاری کنند.
 
وی با بیان  این که طرح تحول سلامت را با قوت تا پایان دولت پیگیری خواهیم کرد، افزود: اگر مالیات در اقلام زیان‌آور عادلانه پرداخت شود و دولت و مجلس سهم حوزه بهداشت و درمان را به خوبی پرداخت کنند، شاهد تحولات زیادی در حوزه بهداشت و سلامت خواهیم بود. 

وزیر بهداشت در پایان افزود: در حوزه بهداشت نیز قم جزو نخستین شهرهایی خواهد بود که شبکه بهداشت در سراسر آن اجرایی می‌شود زیرا قم بعد از مشهد بیشترین حاشیه‌نشین‌ها را دارد./843/پ202/ج
 
ارسال نظرات