۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۸۲۲۱۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

دشمنان مذاکرات هسته ای را بهانه ای برای نفوذ به کشور قرار داده‌‌اند/ مسؤولان هوشیار باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: یکی از اصلی ترین نقشه های دشمنان اسلام نفوذ به کشورهای اسلامی به ویژه ایران است، آنان مذاکرات و توافق هسته ای را تنها دست مایه ای برای یافتن راه نفوذ به کشور و مسایل و منابع امنیتی ‌ان قرار داده اند.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی به عنوان تنها راه سعادت و نجات انسان، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود در جمع اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) به مسایل ریز و مهمی اشاره فرمودند که لازم است همه مردم و مسؤولان بیانات ایشان را بازخوانی کرده و مورد توجه و عمل قرار دهند.

 

وی ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، تبعیت از اهل بیت(ع) در تمام مراحل و زوایای زندگی وظیفه ما است و اهل جهاد و مبارزه با ظالم و مستکبر، بودن از صفات ایشان است و اهل بیت(ع) تا آخر عمر با مستبدان عالم مبارزه کردند و ما هم باید اینگونه باشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: ما باید دشمنی دشمنان اسلام با ما را خواب و خیال و توهم تصور نکنیم و بدانیم که همواره انسان های ظالم و زورگو در جهان با ما و راه ما سر دشمنی دارند که آمریکای جنایتکار در رأس آن ها است.

 

وی با تأکید بر این مسأله که اهل بیت(ع) هرگز از ظالم تبعیت نکرده اند، گفت: دشمن ما عبارت از رژیم سلطه حاکم بر جهان است که سعی دارند با نفوذ به کشورهای اسلامی و ایجاد اختلاف و تفرقه بین آن ها اسباب نابودی جهان اسلام را فراهم کنند، از این رو ما باید هوشیار بوده و از نقشه های آنان مطلع باشیم که با چه روش و منشی می خواهند مسلمانان را از بین ببرند؟

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به ایجاد گروه های تکفیری در منطقه اشاره کرد و افزود: به یک عده کافر لباس مسلمانی پوشانده و در منطقه گروه تکفیری داعش را به اسم گروهی اسلامی به راه انداخته و به مسلمان کشی مشغول اند و آنان به هر مسلمانی که می رسند او را تکفیر کرده و به این بهانه در بین مسلمین قتل و غارت می کنند.

 

وی شیعه تکفیری را مولود غرب خواند و گفت: در طرف دیگر جهان شیعه تکفیری ایجاد کرده اند که بزرگ آنان از طرف لندن هدایت می شود و دخالت ها و برنامه های لندن برای ایجاد اختلاف و شکاف در بین مسلمین واضح و آشکار است.

 

امام جمعه ارومیه به شبکه های ماهواره ای که به نام شیعه و سنی در جهان فعالیت می‌کنند اشاره و اظهار کرد: تعجب آور است که غرب چطور توانسته دو گروه کاملا مخالف با هم را در یک مکان جمع کند و در لندن در یک طرف ساختمان به سنی های افراطی با در اختیار گذاشتن بهترین امکانات و لوازم رسانه ای اجازه تبلیغ و پخش برنامه های ضد شیعی دهد و در طرف مقابل برای تشییع تکفیری این اسباب را فراهم کند تا به ظاهر علیه اهل تسنن و در اصل هر دو گروه علیه دین اسلام تلاش و تبلیغ کنند!

 

مذاکرات هسته ای بهانه ای برای نفوذ به کشور اسلامی ایران است

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت: یکی از اصلی ترین نقشه های دشمنان اسلام نفوذ به کشورهای اسلامی به ویژه ایران است، آنان مذاکرات و توافق هسته ای را تنها دست مایه ای برای یافتن راه نفوذ به کشور و مسایل و منابع امنیتی مان قرار داده اند.

 

وی ادامه داد: آنان می خواهند ما تنها به عبادات ظاهری دین اسلام سرگرم بوده و از دیگر امور و آموزه های آن غافل شویم و هرگز هیچ شعاری در کشور علیه استکبار و استعمار جهانی سر ندهیم، از این رو مسؤولان همه باید مراقب باشند تا در این هجوم هیأت های مختلف دولت های غربی به کشور، ذوق زده نشده و سرشان کلاه گشادی نرود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ضمن مطرح کردن این پرسش که چرا امام حسین(ع) قیام کرد؟ اظهار کرد: دین ما با مستبدان جهان سر جنگ دارد و هرگز با ظالمان سر سازش ندارد و همه بدانند که ما به غرب و دشمنان اسلام هرگز اجازه نمی دهیم که در ایران و جهان اسلام به اهداف ننگین خود برسند.

 

امپراطوری رسانه ای غرب عامل اجرای نقشه استکباری آنان است

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش ارتباطات و امکانات رسانه ای مسلمانان گفت: تمام نقشه های استکبار و استعمار جهانی از طریق امپراطوری رسانه ها اجرا می شود، از این رو لازم است تا مسلمانان ابزار و امکانات لازم را برای خبر رسانی درست و دقیق به جهان فراهم کرده و خود همه وقایع و جریان هایی را که در دنیای اسلام رخ می دهد اطلاع رسانی کنند.

 

وی تأکید کرد: رسانه هایی که تحت سلطه غرب فعالیت می‌کنند به ویژه شبکه فاسد بی بی سی که هرگز قابل اعتماد نیستند و این شبکه دروغ پراکن نباید در سرزمین های اسلامی به ویژه ایران فعالیت کند و مجوز حضور خبرنگار آن در ایران نباید حتی برای مدت کوتاهی صادر می شد.

 

شورای نگهبان نعمتی برای ایران و وسیله ای برای حفظ نظم اجتماعی است

امام جمعه ارومیه گفت: شورای نگهبان و در راس آن فقهای این شورا، نعمتی ارزشمند برای کشور هستند، چون قوانین کشور ما توسط این افراد مورد نظارت و ارزیابی قرار می گیرند و با احکام و عقاید دینی مان سنجیده می شوند.

 

وی با اشاره به مباحث مربوط به نظم اجتماعی ادامه داد: رعایت نظم اجتماعی با رعایت قانون ممکن می شود، قانونی که فقیهان و عالمان دین باید بر آن نظارت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: عمده وظیفه شورای نگهبان در کنار نظارت بر قانون، نظارت بر تمام انتخابات صورت گرفته در کشور است، از این رو عده‌ای خواه و ناخواه در این ایام نزدیک به انتخابات سعی دارند تا این شورا را در ذهن مردم تخریب کرده و بر علیه آن فعالیت کنند و ما نباید به چنین افرادی اجازه فعالیت و رسیدن به اهداف خود را بدهیم.

 

پرهیز کننده از امر به معروف و نهی از منکر مرده متحرک است

حجت الاسلام و المسلمین قریشی به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در قرآن در آیات متعددی به وجوب امر به معروف و نهی از منکر اشاره فرموده است و بر ما مسلمانان واجب است که به این فرمان الهی عمل کنیم.

 

وی افزود: براساس فرمایش امام علی(ع) کسی که با قول، قلب و عمل خود امر به معروف و نهی از منکر نکند و نسبت به این فریضه الهی بی تفاوت باشد به مانند مرده متحرک است که تنها به ظاهر زنده است و زندگی می کند، بلکه در اصل موجودی بی روح است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان مومنان را دعوت به حضور گسترده در مساجد کرد و گفت: مساجد باید محوریت خود را در نشر و گسترش دین اسلام حفظ کنند و با تلاش مومنان همواره آباد باشند.

 

گفتنی است، پس از اتمام نماز عصر امروز خدّام حرم امام رضا(ع) در بین نمازگزاران حاضر شده و پس از خواندن صلوات مخصوص آن حضرت، پرچم های متبرک به حرم امام رضا(ع) را در اختیار مردم برای تجدید عهد و پیمان با امام هشتم خود قرار دادند./1301/پ201/ح

ارسال نظرات