۱۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۸۲۵۴

آخرين گفت‌وگوي شهيد حجت‌الاسلام هشام صيمري با نشريه موعود

رسا، سرويس شهرستان‌ها ـ شهيد حجت‌الاسلام هشام صيمري در آخرين گفت‌وگوي خود با نشريه محلي موعود هدف از فعاليت‌هاي فرهنگي را پرورش جوانان دين‌دار و آگاه دانست.
آخرين گفت‌وگوي شهيد حجت‌الاسلام هشام صيمري با نشريه موعود آخرين گفت‌وگوي شهيد حجت‌الاسلام هشام صيمري با نشريه موعود

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اهواز، شهيد حجت الاسلام هشام صيمري از مبلغان برجسته اهواز مدتي قبل از سوي افراد معاند در مقابل منزلش به ضرب گلوله به شهادت رسيد.
متن آخرين گفت و گوي اين شهيد مبلغ با نشريه موعود به شرح زير است:
من در سال 1340 هجري شمسي متولد شدم. در رشته علوم سياسي در کشور کويت به تحصيل پرداختم و همزمان يادگيري دروس حوزوي و مقدمات را نزد برخي اساتيد آغاز كردم تا اينکه به مرحله سطح يعني درس فقه و اصول رسيدم، همزمان از دانشگاه کويت در رشته علوم سياسي فارغ التحصيل شدم. چند سال پس از آن به جمهوري اسلامي بازگشتم و به حوزه علميه قم رفتم (1369ش) .
دروس خود را تکميل کرده و چندين سال نزد اساتيد مجتهد به بحث خارج مشغول شدم در سال 1375 با برخي از جوانان اهواز ارتباط پيدا کردم تا اين كه در سال 1377 در اهواز مستقر شدم و هم‌اكنون به عنوان امام جماعت در مسجد فاطمه الزهرا(س) کوي علوي مشغول فعاليت هستم. تا آنجايي که مي‌توانم به تعليم و تعلم و فعاليت‌هاي تبليغي مي‌پردازم و اين از فضل خداوند سبحان است.
از سن بلوغ در مساجد کشور کويت حضور پيدا کردم. در آنجا به جلسه‌هاي فرهنگي جوانان ملحق شدم و ضمن يادگيري به آموزش، بيان مطالب و القاي آزموده‌ها پرداختم و در اين راستا با عنايت الهي توانستم گروهي از جوانان را جلب كنم. با توجه به وجود مذاهب مختلف اسلامي در کويت مسايل عقيدتي و باور‌هاي ديني از مهمترين مسايل مورد بحث بود. در ضمن اين كلاس‌ها به انجام امور تبليغاتي در برخي مساجد و برپايي سخنراني‌ها، اردوهاي فرهنگي، همايش‌ها و نمايشگاه‌ها هم مي‌پرداختم و افزون بر آن در تهيه ويژه‌نامه‌ها، نشريه‌ها و گاه‌نامه‌ها هم فعاليت داشتم.
کارهايي که هم اکنون انجام مي‌شود، سه دسته فعاليت است: اول کارهاي تبليغاتي مانند هدايت کردن مردم‌، سخنراني ، آموزش جوانان براي يافتن پاسخ مشکلات خود، ديدار با مردم، فعال کردن مساجد و حسينيه ها و برگزاري مراسم مولودي و عزاداري د ولادت و شهادت اهل بيت(ع).
دسته دوم کارهايي است که به دروس حوزوي، پژوهش‌هاي علمي، نوشتن مسايل گوناگون ديني و تلاش و کوشش براي پاسخ به شبهه‌هاي ديني و مذهبي مربوط مي شود .
اما بخش سوم کارهايي است که به منظور کمک و ياري به مردم و برطرف كردن نيازهاي آنان صورت مي‌گيرد و شامل نيازهاي مادي و معنوي است. راه‌اندازي صندوق قرض‌الحسنه براي اعطاي وام به مردم، اعطاي کمک براي ازدواج و معالجه بيماران به برخي از جوانان و مردم نيازمند و کمک مالي به برخي از دانش آموزان، ايتام، محرومان و نيازمندان منطقه از جمله اين فعاليت‌هاست، هرچند اين كارها بسيار محدود و نيازهاي مردم خيلي گسترده است. ليکن خدا هيچ کس را مکلف نمي‌کند مگر به اندازه توانش.
آنچه مهم است اين است كه هدف از اين فعاليت‌ها رضايت خداوند و سعي در نهادينه کردن ارزش‌هاي ديني در جامعه است، زيرا ما معتقيدم که دين اسلام ديني براي همه مراحل زندگي است، اگر مسلمانان به تطبيق اين دين در زندگي خود مي پرداختند به موفقيت دست مي‌يافتند و امت اسلامي بر همه امتها سر افراز مي‌گشت. کنتم خير امه. بهترين امت. اما به وسيله چه چيزي؟ تامرون بالمعروف و تنهون عن المنکر و تومنون بالله .
اگر بدين گونه باشيم برترين امت خواهيم بود، بدين سبب هدف ما که آن را در جمع همهجوانان مطرح مي‌کنيم پرورش جواناني متدين به معناي واقعي کلمه است. متدين کسي است که با خدا مرتبط باشد و در عين حال از معناي ارتباط با خدا آگاه باشد، يعني ارتباطش با خدا جامد نباشد، حرکت کند و خود و اجتماعش را از ظلم نجات دهد. بايستي پيامبر اسلام (ص) را در اين راه اسوه خود قرار دهند . اگر خواستيم هدف را بيان کنيم به اختصار مي‌گوييم هدف پرورش جوانان دين‌دار و آگاه است.

ارسال نظرات