۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۲۸۲۵۶۳

طرح نشاط معنوی در مساجد و بقاع متبرکه زاهدان و زابل به پایان رسید

خبرگزاری رسا ـ طرح نشاط معنوی با حضور بیش از 600 دانش‌آموز پسر و دختر در مقاطع تحصیلی مختلف در شهرستان‌های زاهدان و زابل به کار خود پایان داد.
طرح نشاط معنوي

حجت الاسلام هاشم رعنایی، رییس اوقاف و امور خیریه زاهدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: طرح تابستانی نشاط معنوی با هدف تقویت و ارتقاء بنیه اعتقادی، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و سوق دادن آنها به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در زاهدان اجرا شد که در آن به مسائل دینی، اخلاقی و ارزش های انقلاب اسلامی نیز پرداخته شد.

 

وی افزود: این طرح امسال با حضور بیش از 500 دانش‌آموز پسر و دختر در مقاطع تحصیلی متفاوت در محل اماکن مساجد شهرستان زاهدان برگزار شد.

 

رییس اوقاف و امورخیریه زاهدان برگزاری کلاس‌های احکام، حفظ و روخوانی قرآن را از جمله برنامه‌های آموزشی این طرح در مساجد زاهدان عنوان کرد و گفت: آموزش کامپیوتر، مسائل دینی و انجام کارهای گروهی، کتابخوانی و ورزش از دیگر برنامه‌های این طرح بود که افراد در سنین مختلف از آن بهره گرفتند.

 

وی بیان کرد: بیش از 400 دانش‌آموز در اردوهای یک روزه طرح نشاط معنوی که با هدف افزایش نشاط دانش‌آموزان برگزار شد، در محل زائرسرای امام رضا (ع) در زاهدان شرکت کردند.

 

حجت الاسلام رعنایی با اشاره به اینکه کلاس‌های این طرح در شش مسجد برای پرکردن اوقاف فراغت دانش‌آموزان توسط اداره اوقاف زاهدان دایر شد، خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها با حضور مربیان و مبلغان اعزامی از قم و همچنین مبلغان بومی تشکیل شد.

 

وی اظهار داشت: دانش‌آموزان دختر و پسر به صورت مجزا در گروه سنی هشت تا 16 سال و در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان از مخاطبان برنامه‌های آموزشی این طرح بودند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه زاهدان با اشاره به ارزیابی عملکرد برنامه‌های این طرح، رشد فعالیت‌های گروهی در برنامه‌های کلاسی را از جمله نکات مثبت و کلیدی این طرح عنوان کرد.

 

علی واصفی، رییس اوقاف و امورخیریه زابل نیز در این رابطه و در گفت‌و گویی اظهار داشت: امسال در طرح نشاط معنوی 114 دانش آموز دختر و پسر با بهره‌مندی از 14 مبلغ روحانی در مساجد و بقاع متبرکه بی‌بی‌دوست و امامزاده سیدباقر زابل از برنامه‌های این طرح استفاده نموده و در پایان اردوی یک روزه‌ای نیز برگزار شد.

 

واصفی افزود: مساجد روستاهای جانی میلک، دهنو، سدکی، احمدآباد، حجت‌آباد، قاسم‌آباد و شهرهای زابل، هیرمند و نیمروز میزبان طرح نشاط معنوی در سیستان بوده‌اند./831/ت302/ح

ارسال نظرات