۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۲۸۲۶۲۴
مدیر کل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

همایش جشنواره رضوی در راستای تجلیل از بانوان مروج فرهنگ رضوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: همایش جشنواره رضوی در راستای تجلیل از بانوان مروج فرهنگ رضوی است که پیش از این سه پیش‌همایش نیز در این زمینه برگزار شده است.
صديق حجازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیده صدیقه حجازی مدیر کل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی تکریم بانوان مروج فرهنگ رضوی که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: جشنواره های رضوی بیش از 10 سال در کشور  اجرا می‌شود و در بخش بین‌الملل نیز 8 سال در حال فعالیت است.

 

وی افزود: در بخش بین‌الملل هر ساله 8 نفر از خواهران و برادران فعال در این عرصه شناسایی شده و از طریق دبیرخانه همایش نشان خادم رضوی دریافت می‌کنند.

 

مدیر کل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عنوان کرد: طی این سالها بانوانی نیز توفیق حضور داشتند اما بعد از تشکیل کارگروه زنان و خانواده رضوی و طی بررسی‌های انجام شده معلوم شد شناسایی بانوان به شکل شایسته انجام نشده است.

 

حجازی افزود: نخستین اقدام و پیشنهاد به دبیرخانه جشنواره این بود که همایش مستقلی در راستای شناسایی و تهیه اطلاعات کامل از این بانوان دنبال شود.

 

وی بیان داشت: این طرح به تصویب رسیده و متعاقب آن منظور شد که برای نشان دادن بهتر دستاورهای علمی و تخصصی سه همایش مقدماتی برگزار شود که نخستین همایش با موضوع امام رضا(ع) در سال جاری همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و در شهر قم برگزار شد.

 

مدیر کل امور زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اظهار داشت: همایش دوم با موضوع «همدلی و همزبانی در سیره رضوی» 28 مرداد در مشهد و همایش سوم با عنوان «بانوان فرهنگ ساز سیره رضوی» 29 مرداد در شیراز اجرا شد.

 

حجازی در پایان خاطرنشان کرد: این سه شهر زیارتی پذیرایی این سه همایش بوده و مقالات اررزشمندی به دبیرخانه همایش رسید که تلاش می‌کنیم در سال آینده به زبان فارسی و انگلیسی آماده شود./807/پ202/ب4

ارسال نظرات