۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۸۲۶۲۶
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده:

امام رضا بهترین روش را برای نشر معارف حقیقی در بستر آزاداندیشی فراهم کردند

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه امام رضا(ع) بهترین روش را برای نشر معارف حقیقی در بستر آزاداندیشی فراهم کردند، گفت: در عصر امام رضا(ع) هجمه افکار و شبهه‌های انحرافی سبب شد ایشان برای ترویج افکار اسلامی روش مناظره را برای مردم‌سالاری دینی به عنوان شاخص مطرح کنند.
خانم دکتر ملاوردي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، شهیندخت ملاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده پیش از ظهر امروز در همایش بین‌المللی تکریم بانوان مروج فرهنگ رضوی که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: برای تحقق اهداف ایین همایش الزاماتی را نیاز داریم نخست اینکه ما ویژگی‌ها و مختصات این فرهنگ را به درستی بشناسیم و ترویج کنیم.

 

وی افزود: درباره اقوال به جا مانده از امام رضا(ع) آنچه در دروان کودکی به ما رسیده چشمه زلال معرفت از امام رضا(ع) است، پرهیز از دنیا و ساده زیستی بسیار پررنگ مورد توجه ایشان قرار گرفته است.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: چند ویژگی مهم برای ترویج فرهنگ رضوی نیاز داریم که یکی از آنها لقب حضرت به عنوان رضا است که این حضرت را از سایر ائمه معصومان(ع) متمایز می‌کند.

 

ملاوردی با اشاره به علت ملقب شدن امام هشتم(ع) به رضا اظهار داشت: از فرزند ایشان امام جواد(ع) سوال شد چرا آن حضرت رضا نامیده شده در صورتی که همه پدران شما پسندیده بودند، ایشان پاسخ دادند: زیرا همانگونه که دوستان از او راضی بودند دشمنان نیز از او راضی بودند.

 

وی با اشاره به ویژگی دیگر امام رضا(ع) تحت عنوان عالم آل محمد(ع)، بیان داشت: عصر امام رضا(ع) عصر شکوفایی علم و تداخل فرهنگی مردمان گوناگون بوده که در این زمان پیشرفت علوم سبب پیدایش پیشرفت کلامی و فلسفی و عقاید گوناگون شده بود، امام رضا(ع) نقش اساسی در تبین عقاید اسلامی و نمایاندن راه الهی داشتند در عین حال که از روشی برای جاودانگی این آموزه‌ها استفاده کردند.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به رأفت و مهربانی امام رضا(ع) به عنوان ویژگی دیگر ایشان اظهار داشت: ویژگی دیگر امام رضا(ع) رافت و مهربانی ایشان است که امیدواریم با مجاورت ایشان بتوانیم این آموزه بزرگ را از این امام بزرگوار الگو گرفته و در عمل این رفتار را پیاده کنیم.

 

ملاوردی افزود: ویژگی دیگر امام رضا(ع) تاثیر شیوه رفتاری و سبک زندگی آن حضرت در ارتباط موثر با دیگران است که می‌تواند الگو برای ما باشد، در عصر شکوفایی علم و معارف اسلامی افزون بر تربیت شاگردان بزرگ در توسعه علم و ایجاد فضای علمی مناسب برای طرح نظریه‌ها و اندیشه‌های مخالف اقدام کردند تا در سایه آزادی و عقلانیت گفتگو شود.

 

وی با اشاره به تشابه امروز جامعه با جامعه امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) بهترین روش را برای نشر معارف حقیقی در بستر آزاداندیشی فراهم کردند، در عصر امام هجمه افکار و شبهه‌های انحرافی سبب شد ایشان برای ترویج افکار اسلامی روش مناظره را برای مردم‌سالاری دینی به عنوان شاخص مطرح کنند.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به حضرت معصومه(س) به عنوان پرورش یافته فرهنگ رضوی ابراز کرد: نوع نگاه و رفتار فرهنگ رضوی با زنان در حضرت معصومه(س) مشاهد می‌شود ایشان از نظر شخصیت علمی عالمه و کریمه اهل بیت(ع) بوده که در حرکت اجتماعی مشارکت داشته و به سوی امام خود هجرت می‌کنند از خداوند می‌خواهیم که شخصیت ایشان را به عنوان الگو برای ما قرار دهد.

 

ملاوردی افزود: امیداریم این برنامه‌ها، تلاش محققان، اندیشمندان و دلسوزان چشمه زلال معرفت را برای جامعه ما جاری کند و هر کدام تنها به تلاش علمی اکتفا نکینم بلکه در عمل نیز بتوانیم در زندگی خود پیاده کرده و الگوی عملی را ارائه دهیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه ما به عنوان بانوان مروج فرهنگ رضوی مسؤول هستیم که در سطح بین‌الملل زمینه‌های لازم در ترویج فرهنگ رضوی را به لحاظ علمی و عملی فراهم کنیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات