۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۲۸۲۸۲۳
کوثری:

دولت روحانی نشان داده نقد پذیر نیست/ مردم چشم انتظار تحقق وعده های رییس جمهور هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که دولت یازدهم بر خلاف ادعاهایش نقد پذیر نیست، تصریح کرد که ملت ایران چشم انتظار وعده هایی هستند که رییس جمهور به آنان داده است.
دکتر اسماعيل کوثري

 اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامی داشت هفته دولت به بیان مهم ترین نقاط قوت و ضعف دولت یازدهم پرداخت و گفت: قول‌های آقای روحانی در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور تنها بر این پایه استوار بود که مذاکرات انجام و تحریم‌ها برداشته شود؛ شاید با برداشته شدن تحریم‌ها مشکلات مرتفع شود.

 

وی با اشاره به نتیجه مذاکرات دوساله دولت افزود: مذاکرات انجام و نتیجه‌ آن نیز اعلام شد اما تا امروز به خصوص در جهت اقتصادی پیشرفتی حاصل نشده است.

 

تذکر رهبری در خصوص همدلی و همزبانی دلیل آرامش جامعه است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر دقت شود این آرامش به وجود آمده نیز بیشتر به فرمایش مقام معظم رهبری برمی‌گردد که از مردم و مسؤولان خواستند همدلی و همزبانی را رعایت کنند.

 

کوثری با اشاره به قول‌های دولت در زمینه اقتصادی اظهار داشت: آقای روحانی در رابطه با بهبود وضعیت اقتصادی قول‌هایی به مردم دادند اما امروز چیز زیادی به چشم نمی‌خورد.

 

وی با اشاره به تورم بیان داشت: آقایان دولتی می‌گویند تورم از 44 درصد به 14 درصد رسیده است اما واقعیت جامعه این را نشان نمی‌دهد بلکه در جامعه بیشتر حالت رکود اقتصادی حاکم است.

 

شادابی اقتصادی تبدیل به رکود اقتصادی شده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: رکود حاکم بر جامعه باعث شده تورم پایین بیاید فعالیت اقتصادی کم شده است، بیکاری بیداد می‌کند بخش‌های تولیدی یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند و در یک کلام شادابی اقتصادی تبدیل به رکود شده است.

 

کوثری بیان داشت: اقدامات اساسی از طرف دولت در زمینه اقتصاد انجام نشده است و در حقیقت رکود و سکون فعالیت‌های اقتصادی باعث شده است که تورم پایین بیاید.

 

وی در ادامه با اشاره به لزوم نقد منصفانه در پیشرفت امور، گفت: متاسفانه دولت فعلی تحمل نقد منصفانه را ندارد، موید این مسئله نیز اعتراض دولت نسبت به صدا و سیما است.

 

مشی دولت فاصله زیادی با مشی رجایی و باهنر دارد

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فرار از نقد فرار رو به جلو است، دولت در عمر دو ساله خود نشان داده است که اجازه نقد به منتقدین نمی‌دهد.

 

کوثری با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر افزود: مشی این دولت تفاوت زیادی با مشی و روش دولت رجایی و باهنر دارد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر ساده‌زیستی و توجه به داخل کشور را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده بودند در حالی که این دولت تمام توجه‌اش به بیرون به خصوص آمریکا و اروپا است./807/ت302/ج

ارسال نظرات