۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۲۸۳۰۰۶

یکی از علمای لبنان نسبت به سوء استفاده فتنه‎گران از تظاهرات مردمی هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمعیت علمای صور لبنان، اعتراضات مردمی را ناشی از اهمال کاری مسؤولان دانست و از مردم خواست که تنها به صورت مسالمت آمیز خواسته‌های خود را مطرح کنند.
شيخ علي ياسين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علی یاسین، رییس جمعیت علمای صور لبنان گفت: ملت لبنان در برابر کشمکش‌های سیاسی دولتمردان که منجر به تعطیلی خدمات اولیه شهری شده است، خویشتنداری کردند، اما این شرایط در شأن این ملت آزاده نیست.

 

وی افزود: رژیم صهیونیستی با دشمنی های خود نتوانست ملت لبنان را به تنگنا بکشد، اما ضعف سیاسی و فساد اداری در دستگاه‌های دولتی، کار را برای مردم سخت و زندگی را در کام آنان تلخ کرد.

 

این روحانی لبنانی به اعتراضات شب گذشته لبنان که به درگیری با ماموران امنیتی منجر شد اشاره و تصریح کرد: اعتراض نسبت به کمبودهای موجود که ناشی از تعطیلی ادارات دولتی است، حق هر شهروند لبنانی است اما مردم باید ندای اعتراض خود را به صورت مسالمت آمیز به گوش مسؤولان برسانند.

 

حجت الاسلام علی یاسین نسبت به فضای غبار آلودی که بستر مناسبی برای فتنه گران است هشدار داد و گفت: معترضان باید بدانند که اگر اعتراضات خود را به صورت مسالمت آمیز مطرح نکنند، کسانی که در پی برافروختن آتش اختلافات مذهبی و طایفه گرایی هستند از این فضا سوء استفاده خواهند کرد.

 

رییس جمعیت علمای صور لبنان تاکید کرد: ما بارها به اعضای دولت هشدار داده بودیم که روزی کاسه صبر مردم به دلیل بی توجهی به منافع و مصالح آنان لبریز خواهد شد. وظیفه مسؤولان در این شرایط چیزی نیست مگر مدیریت درست سرمایه کشور برای بهبود معیشت مردم و تنها در سایه تحقق این امر آتش اعتراضات فروکش خواهد کرد./1321/ب902/د

ارسال نظرات