۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۲۸۳۰۷۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مبانی و ارزش های دینی با بهره گیری از ابزار نوین در جامعه ترویج شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این‌که مبانی دینی و ارزش های اسلامی باید با بهره گیری از ابزارهای روز در جامعه ترویج شود، گفت: برنامه های فرهنگی ما نیز باید هدفمند و اثرگذار باشد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) در ساری، این جشنواره را نمونه ای از یک کوشش موفق در راستای شناخت و نهادینه کردن هر چه بیشتر سیره رضوی در جامعه دانست و گفت: برگزاری این جشنواره در دهه کرامت و فاصله عطر آگین میلاد دو نور چشم مان اقدامی بسیار ارزشمند و درخور تحسین است.

 

وی با بیان این که ابزار فرهنگ و هنر بهترین راه برای ترویج سیره اهل بیت(ع) در جامعه است، افزود: جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) نیز به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی و مذهبی نقش بسیار مهمی در ترویج سیره رضوی بر عهده دارد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که هر سال شاهد محتوابخشی در جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) هستیم، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا در حوزه بین‌الملل این جشنواره اقدامات اثرگذارتری در جهت شناساندن هشتمین امام شیعیان به جامعه جهانی صورت گیرد.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمنان در جهت گسترش هجمه های فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: نظام سلطه امروز ابزار فرهنگی برای ترویج فرهنگ منحرف و غلط خود در جامعه استفاده می کند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که غرب فساد و فحشا را به شیوه ای جذاب در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای ترویج می کند، افزود: رسالت متولیان دینی و فرهنگی برای مقابله با این هجمه های گسترده فرهنگی دشمنان بسیار سنگین است.

 

امام جمعه ساری با تأکید بر این که نباید نسبت به تلاش های ضد فرهنگی دشمنان بی تفاوت بود، گفت: متأسفانه در گذشته با توجه به هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تهاجم و شبیخون فرهنگی مسؤولان به راحتی این هشدارها عبور کردند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که دشمن هیچ گاه از توطئه افکنی و دشمنی های خود دست بر نخواهد داشت، تصریح کرد: هر روز شاهد استفاده از شیوه ای جدید برای گسترش این هجمه ها در جامعه اسلامی هستیم.

 

وی با اشاره به این که امروز شبکه های ماهواره ای به صورت شبانه روزی علیه مبانی دینی ما تبلیغ می کنند، افزود: حرکت های منفعلانه در برابر این هجمه ها نمی تواند ما را در مقابله با شبکه های گسترده غرب پیروز کند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که مبانی دینی و ارزش های اسلامی نیز باید با بهره گیری از ابزارهای روز در جامعه ترویج شود، خاطرنشان کرد: برنامه های فرهنگی ما نیز با هدفمند و اثرگذار باشد.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) از سال 85 به عنوان یک حرکت فرهنگی ارزشمند در کشور آغاز شد، گفت: امروز پس از گذشت ده دوره برگزاری این جشنواره حدود 114 هزار اثر به دبیرخانه آن ارسال شده است.

 

وی ملت ایران را عاشق و دلداده اهل بیت(ع) دانست و گفت: مازندران نخستین استان کشور بود که حکومت شیعی در آن پایه گذاری شد و این نشان دهنده ولایت مداری مردم این استان است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که دل‌ها و علاقه‌ها به امام هشتم سبب شد این صحن و حرم برای امام رضا(ع) بنا شود و از عالی‌ترین مقامات کشوری و اقشار مختلف مردم، افتخار خدمت به امام رضا(ع) را امری پسندیده بدانند.

 

وی با بیان این که فرهنگ ناب رضوی، فاطمی، علوی و محمدی باید در همه بخش های جامعه به خوبی نهادینه شود، گفت: ارتباط محکم ما نسبت به ائمه اطهار(ع) زمینه واکسینه شدن و مصونیت ما را از تهاجم فرهنگی فراهم کند./950/پ202/ح

ارسال نظرات