۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۲۸۳۳۶۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

بندگی خدا در سایه معرفت و شکرگزاری حاصل می شود

خبرزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان رضایت خداوند، پیامبر، ائمه، قرآن و فرشتگان را از شروط بندگی دانست و گفت: معیت خداوند و حصول بندگی او در سایه معرفت و شکرگزاری حاصل می شود.
حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان استاد و پژوهشگر حوزه علمیه شب گذشته و به مناسبت دهه کرامت در هیأت بیت الاحزان خیابان چهار باغ خواجو، گفت: شکر گزاری، یعنی بندگی خداوند.

 

وی رضایت خداوند، پیامبر، ائمه، قرآن و فرشتگان را از شروط بندگی دانست و ابراز داشت: کسی می تواند خود را بنده بنامد و این مدال را به با خود همراه کند که تهی از هر گونه پلیدی و بدی باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: برخی از روایات اهل بیت، جنبه تربیتی دارند و انسان می تواند با عرضه کردن خودش به این روایات از وضعیت خود با خبر شود.

 

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان این که معرفت به خداوند از ویژگی های انسان های صالح است گفت: انسان باید همه تلاش خود را به کار گیرد تا عالِم از دنیا برود، چرا که همه انبیا و ائمه، عالم از دنیا رفتند.

 

وی با بیان ویژگی های خوبان عالم از دیدگاه امام رضا(ع)، گفت: افرادی که از انجام اعمال نیک خوشحال می شوند و بعد از آن دچار بزرگ بینی نمی شوند، جزء خوبان عالم هستی اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان رضایت خداوند از بنده را در زمره اعمال نیکی دانست که می تواند انسان را بهشتی کند و تصریح کرد: افراد الهی بعد از ارتکاب گناه، سریعاً پشیمان می شوند و به درگاه خداوند توبه می کنند.

 

وی ابراز داشت: انسان باید برای هر نعمتی شکر خداوند را به جای آورد تا به واسطه این شکر گزاری، جزء بندگان خاص خداوند شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به کلام نورانی خداوند در قرآن، شکرگزاری را بندگی خداوند دانست و گفت: خوبان عالم، هنگام مواجه شدن با مصیبت ها، فقط و فقط صبر پیشه می کنند و در هر شرایطی کنار پروردگارشان می مانند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان با بیان این که بخشش از صفات اولیاء الله است، بیان داشت: بنده واقعی خداوند، عصبانیتش را ظاهر نمی کند و افرادی که او را غضبناک کرده اند، از ته دل می بخشد./867/پ202/ب4

ارسال نظرات