۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۸۳۴۰۶
امام جمعه کاکی در گفت وگو با رسا:

سیره شهیدان رجایی و باهنر الگوی کامل مدیریت متعهد انقلابی است/ سعه صدر، شرط موفقیت در خدمت به مردم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کاکی با بیان این‌که سیره شهیدان رجایی و باهنر الگوی کامل مدیریت متعهد انقلابی است، گفت: شهیدان رجایی و باهنر را نباید به عنوان دو شخصیت شهید فقط دید بلکه رجایی و باهنر یک جریان اصیل انقلابی هستند و باید به عنوان یک جریان به این مسأله نگاه کرد.
حجت الاسلام محمد محمدي امام جمعه کاکي

حجت الاسلام محمد محمدی، امام جمعه بخش کاکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با تبریک هفته دولت به همه دولتمردان جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر بویژه شهیدان رجایی و باهنر و شهدای علمی و هسته‌ای کشور از جمله نقاط قوت و ضعف دولت تدبیر و امید شعارهای زیبا و امیدوارکننده دولت دانست و گفت: باید گفت در عمل، با گذشت تقریبا 22ماه  از زمان دولت تدبیر و امید، متاسفانه  60درصد وقت، صرف مسأله هسته ای شد.


حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه معدل نمره 10 تا 12 را به دولت می توان داد، افزود: وعده منتخب مردم در 24خرداد، بهبود وضعیت اقتصادی جامعه بود که عملاً هیچ اتفاق مثبتی نیفتاد و اقتصاددانان در این مورد، معدل نمره 10 تا 12 را به دولت می دهند.


وی درباره آنچه که از کنترل تورم و نقطه مثبت دولت یاد می کنند، بیان داشت: این موضوع به رکود کلی وضعیت اقتصادی و عامل ثابت ماندن هم رکود و هم عدم پویایی اقتصاد برمی گردد.


امام جمعه کاکی گفت: قضیه کنترل وقتی اهمیت پیدا می‌کند، که امور اقتصادی جاری و ساری باشند، نه اینکه از یک زمان با بیماری رکود، پیکر اقتصاد رشد نکرده باشد یا تعطیل شده یا در وضعیت آن زمان خود بخود مانده باشد.

 

نقد و نقدپذیری عامل رشد افراد مجموعه‌ها و شخصیت ها است
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه نقد و نقدپذیری عامل رشد افراد مجموعه ها و شخصیت ها است، افزود: دولت باید به این مسأله واقف باشد، همان مردمی که به او رأی داده اند، همان ها نیز ناظر اعمال دولت هستند.


وی با بیان اینکه در نظام اسلامی هیچ گروه و حزبی با هم دشمنی ندارند، اظهار داشت: تمام احزاب و جریان‌ها و شخصیت‌های مؤمن و وفادار به نظام با دولتی که تنفیذ شده مقام معظم رهبری است سر دشمنی به هیچ وجه ندارند، پس شایسته است دولتمردان از صدر تا ذیل گوش شنوا و عزم جدی در عملیاتی کردن واقعیت های استخراج شده از انتقادات داشته باشند.


امام جمعه کاکی ادامه داد: حال جای این سؤال است چرا بعضی از مسؤولان از انتقاد منصفانه برآشفته می شوند و دوست ندارند به هر طریقی ضعفی متوجه آنان شود؟ جواب این موضوع برمی‌گردد به ناتوانی مسؤولی که نمی‌تواند بهتر حرکت کند و جایش آنجا نیست و دوم انتصاب او بر روابط خاصی بوده و بدون در نظر گرفتن ویژگی ها و تخصص لازم صورت گرفته و اصلاً متوجه نیست منتقد چه می‌گوید که این دو البته به یک معنا است و یا با نداشتن روحیه نمی‌خواهد کار و تلاش کند یا بیشتر مسیر یک آرمان سیاسی را  می‌بیند و بر همان مبنا گام برمی دارد یعنی سیاست زدگی محض که اینها همه مذموم است.


حجت الاسلام محمدی به مسأله همدلی بین دولت و مردم اشاره کرد و بیان داشت: در نگاه اول، دولت اسلامی تمام هستی خود را مردم می داند و این به معنای جمهوریت است که همان مساله همدلی «دوطرفه» است یعنی مردم هم باید صحبت کنند، امور مبهم را برای روشن شدن از مسؤولان مربوط بپرسند و مسؤولان کشور نیز که خادم مردم هستند اولین شرط موفقیت آنان در خدمت به مردم، سعه صدر است.

 

نشست های رهبر معظم انقلاب بهترین درس برای مسؤولان
وی افزود: نشست های امام امت حضرت امام خامنه ای با جوانان و شنیدن انتقادات و پاسخ به آنان با شرح صدری که دارند بهترین درس برای مسؤولان است.


حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: باید عنوان کنم، آستانه انتقاد خیلی از مسؤولان پایین است و اگر هر خیرخواهی، مسؤولی را مورد نقد قرار دهد مفهومش نادیده گرفتن زحمات آن مسؤول یا خیانتکار دانستن او نیست بلکه مشکل اینجاست که حتی یک جمله برخلاف میل آنها شنیده شود و این یک مصیبت است.

 

رجایی یک جریان اصیل انقلابی است
امام جمعه کاکی در پاسخ به انطباق میزان مشی دولت اکنون با خط مشی دولت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر را نباید به عنوان دو شخصیت شهید فقط دید بلکه رجایی و باهنر یک جریان اصیل انقلابی هستند و باید به عنوان یک جریان به این مسأله نگاه کرد، سیره آن دو بزرگوار یک الگوی کامل مدیریت متعهد انقلاب است.


وی ادامه داد: شهید رجایی، ولایتمدار، مکتبی و مردم دار و نمونه بارز مدیریت جهادی بود و مجموعه این حالات جریان مدیریت اسلامی را تعریف می کند. این مطلب در بیان امام امت حضرت امام خامنه ای روشن و آشکار است، آنجا که می فرماید: وقتی که هفته دولت و نام شهیدان رجایی و باهنر می آید مردم در ذهن ندارند که فقط از دو شهید تجلیل می کنیم، می فهمند که یک جریان فکری و عملی و انقلابی است که مورد تجلیل قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه متأسفانه بعضی از مسؤولان روحیه اشرافی گری و مدیریت جهادی ایمانی ندارند و این مخالف سیره این دو شهید بزگوار است اظهار داشت:  شهید رجایی، که خود را فدایی امام و امت می خواند و آرزویش قربانی شدن در راه تحقق اسلام و اهداف انقلاب اسلامی است، در تبیین رابطه رهبر و پیرو در نظام جمهوری اسلامی ایران چنین نظری دارد: «رهبری انقلاب قابل درک برای هیچ کس غیر از مسلمان مومن نیست. رهبر حرکت های انقلابی جهان هریک در یک یا دو بعد نسبت به مردم حکومت و رهبری داشتند. مردم روسیه از لنین در دو یا سه بعد، مردم چین از مائو و همینطور مردم کوبا از فیدل کاسترو و همینطور. ولی در ایران رهبر انقلاب رابطه اش با پیروان آنچنان شدید است، که در هیچ یک از رهبران دنیا سابقه نداشته است. رهبر انقلاب مرجع تقلید ما هم است و هیچ رهبری در دنیا در هیچ حرکت انقلابی این ارتباط را با مردم ندارد، آری این ویژگی خاص انقلاب اسلامی ایران است.»

 

شهید رجایی سیره روشن و شفافی در استکبارستیزی دارد
 
حجت الاسلام محمدی ادمه داد: شهید رجایی سیره روشن و شفافی در استکبارستیزی دارد و مواضع وی در مقابل بیگانگان نیز روشن و شفاف است و ابهام در بیان و رفتار وی دیده نمی شود.

 

امام جمعه کاکی با بیان اینکه مسؤول در حکومت اسلامی باید ذوب در ولایت باشد اظهار داشت: امروز بعضا رهبر معظم انقلاب باید مطلبی را مکرر بفرمایند مفهومش آن است که بعضی مسؤولان به این امر واقف نیستند و ایمان نمی آورند.

 

وی افزود: مسؤولان امروز هم که تحت علم مقدس جمهوری اسلامی ایران و زندگی و مدیریت می کنند باید این چنین باشند.

 

حجت الاسلام محمدی در بحث اقتصادمقاومتی و استفاده از توانمندی های داخلی، بیان داشت: پاسخ این سوال را از نگاه عالمانه و کارشناسانه امام امت حضرت امام خامنه ای در دیدار با دانشجویان بهره مند می شویم، که فرمودند: «اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید، می تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.»

 

وی افزود: حال با این تعریف شفاف باز متأسفانه مسؤولان آنچنان باید و شاید ایمان نیاوردند و از سر ناتوانی و کم کاری بیشتر به زعم خود به عنوان یک شعار به آن نگاه کردند.

 

از ارکان افتصاد مقاومتی، مقاوم بودن اقتصاد است

امام جمعه کاکی با نگاهی گذرا به ارکان اقتصادمقاومتی از دید مقام معظم رهبری تصریح کرد: از ارکان افتصاد مقاومتی اولین نکته، مقاوم بودن اقتصاد است.

 

وی افزود: وظیفه همه ما این است که سعی کنیم، کشور را مستحکم، غیرقابل نفوذ، غیرقابل تأثیر از سوی دشمن، حفظ کنیم و نگه داریم.


 حجت الاسلام محمدی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب، راجع به جلوگیری از نفوذ آمریکا، بیان داشت: دوم راهکار در بحث اقتصادی مقاومتی استفاده از همه ظرفیت های دولتی و مردمی است.

 

وی افزود: بخش خصوصی را باید کمک کرد؛ اینکه ما اقتصاد مقاومتی را مطرح کردیم، خود اقتصاد مقاومتی شرائط و ارکانی دارد که یکی از بخش هایش همین تکیه به مردم و ملت است.

 

امام جمعه با اشاره به اینکه سیاست های اصل 44 با تأکید و اهتمام دنبال شود اظهار داشت: کسانی که می خواهند وارد میدان شوند باید با چشم های تیزبین خود مراقبت کنید تا کسانی به عنوان ایجاد اشتغال و ایجاد کار و کارآفرینی تسهیلات بانکی بگیرند، اما کارآفرینی واقعی انجام نگیرد، این را باید مراقبت کرد.

 

وی افزود: لازم است برای نهادینه شدن دولت برنامه داشته باشد و مصوباتی راجع به عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی  البته در بعضی جاها نیاز به اصلاح یا تصویب قوانین جدید کاربردی در مجلس نیز است.

 

حجت الاسلام محمدی صنعت و کشاورزی و حمایت از تولید ملی را سومین رکن اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و بیان داشت: آمارهایی که آقایان می دهند آمارهای خوبی است لیکن از آن طرف هم از داخل دولت خود مسؤولان می گویند که بعضی کارخانه ها دچار مشکل شدند، نقص دارند و در بعضی جاها تعطیلی صنایع وجود دارد و این را باید علاج کرد که طبعا ایجاد اشکال می کند.

 

وی افزود: در آن صورت قضیه، شما امروز از نظر رونق اقتصادی وضع بهتری را در کشور مشاهده می کردید، و کمک های بیشتری به مردم می شد، بالاخره حمایت از تولیدملی بخش درونزای اقتصاد ماست و به این بایستی تکیه کرد.

 

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: مدیریت انرژی و مصرف و همچنین منابع ارزی زا ارکان دیگر اقتصاد مقاومتی است، که باید روی آنها کار جدی و اثربخش شود و در این مسیر فرهنگ سازی هم صورت بگیرد./833/ت301/ح

ارسال نظرات