۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۲۸۳۴۱۲

پرچم حرم امام رضا به آیت الله حکیم اهدا شد

خبرگزاری رسا ـ جمعی از خادمان حرم امام رضا(ع) پرچم این حرم را به حضرت آیت الله حکیم اهدا کردند.
آيت الله محمد سعيد حکيم، از مراجع تقليد نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف، روز گذشته در دفتر خود با خادمان آستان مقدس رضوی (ع) دیدار و گفت‎وگو کرد.


حضرت آیت الله حکیم در این دیدار با توجه فرا رسیدن ایام میلاد امام علی بن موسی رضا (ع)، ولادت این امام همام را به همه مومنان تبریک و تهنیت گفت.


خادمان بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) پرچم گنبد امام حرم مطهر را تقدیم این مرجع تقلید کردند.


شیعیان در تعامل با دیگران به سیره اخلاقی اهل بیت (ع) توجه کنند


حضرت آیت الله حکیم در دفتر خود با حجت الاسلام شیخ احمد الکلابی نماینده وی در منطقه التاجی شمال بغداد و تعدادی از جوانان عراقی دیدار و گفت‎وگو کرد.


وی در این دیدار بر ضرورت رعایت اصول اخلاقی تاکید کرد و گفت: جوانان باید با اخلاق اهل بیت (ع) انس و الفت داشته باشند و آن را در زندگی خود جاری کنند.


این مرجع تقلید خواستار شناخت و کسب معرفت نسبت به مسائل حرام و حلال دین شد و تاکید کرد: شیعیان باید در تعامل و گفت‎وگو با دیگران اصول اخلاقی اهل بیت (ع) را رعایت کنند. جوانان همچنین باید از طلاب، علما و مبلغان مناطق و شهرهای خود نهایت استفاده را بکنند و علوم اسلامی خود را افزایش دهند.


وکیلان باید از مظلوم دفاع کنند

 

حضرت آیت الله حکیم همچنین در دیدار با تعدادی از وکلا و کارمندان سازمان قوه قضائیه عراق به آنان توصیه کرد که مراقب حقوق مظلومان باشند.


وی افزود: وکلا باید به دفاع از مظلومان بپردازند و حقیقت را زنده نگه دارند. آنان نباید به وسیله‎ای برای تخریب دیگران تبدیل شوند.


این مرجع تقلید بر رعایت مسائل انسانی و دینی در بیان حقیقت تاکید کرد و گفت: وکلای دادگاه‎ها باید مراقب وسوسه و مشکلات پیش روی کار خود باشند و با بی توجهی به فشارهای موجود همیشه در مسیر حق و حقیقت قدم بر دارند./994/ب901/د

ارسال نظرات