۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۸۳۴۵۱
رییس ستاد زکات استان اصفهان:

مصرف درآمدهای زکات بر اساس شرع و قانون مشخص شده است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد زکات استان اصفهان گفت: درآمدهای زکات هر شهر و روستا براساس قانون باید برای فقرا، نیازمندان و یا پروژه های عمرانی همان شهر و روستا هزینه شود.
حجت الاسلام غلامحسين رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام غلامحسین رنجبر رییس ستاد زکات استان اصفهان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای زکات شهرستان کاشان گفت: کاهش پرداخت زکات در استان اصفهان ناشی از بحران بی آبی و خشکسالی های اخیر در استان اصفهان و به تبع آن در شهرستان کاشان بیش از دیگر شهرستان های استان است.

وی، دوستی و مهربانی، همدلی و همزبانی همه آحاد مردم را سبب نزول رحمت الهی دانست و افزود: قوم موسی بعد از پرستش گوساله سامری با واسطه گری حضرت موسی نزد خدا برای پیشگیری از عذاب الهی خداوند واسطه گری حضرت موسی را نپذیرفت اما همین که آنها با هم همدل شدند خداوند نیز غضب قطعی خود را از آنها برداشت.

حجت الاسلام رنجبر گفت: اگر جامعه امروز ما نیز با یکدیگر مهربان و یکدل باشند قطعا کرامات آسمانی خداوند نیز بر سر بندگاش نازل خواهد شد.

رییس ستاد زکات استان اصفهان در ادامه وضعیت کشاورزی شهرستان کاشان را نسبت به دیگر شهرستان های استان اصفهان را قابل مقایسه ندانست و یاد آورشد: هرچند شهرستان کاشان در بخش کشاورزی توسعه یافته است اما این شهرستان در بخش صنعت یکی از شهرهای مهم صنعتی‌کشور است که می تواند به نیازمندان و فقرای شهرستان کمک های شایانی داشته باشد.

وی با اشاره به موارد قانونی برای هزینه زکات یاد آور شد: درآمدهای زکات هر شهر و روستا براساس قانون باید برای فقرا، نیازمندان و یا پروژه های عمرانی همان شهر و روستا هزینه شود.

به گفته وی، سهمی از درآمدهای صنعت شهرستان کاشان حتی درآمد اندک و ناچیز باید در اختیار نیازمندان و برای فقرای شهرستان کاشان هزینه شود.

رییس ستاد زکات استان اصفهان با اشاره به این که در حال حاضر 54 دختر در نوبت دریافت جهیزیه در شهرستان کاشان هستند یاد آور شد: یکصد و دوازده نفر در شهرستان فاقد مسکن هستند که هر یک از آنها یک خانواده سه تا چهار را پوشش می دهند.

حجت الاسلام رنجبر گفت: هم اکنون در شهرستان کاشان 85 بیمار صعب العلاج نیازمند هستند که از هزینه درمان خود عاجز و نیاز به مساعدت دارند.

به گفته وی، 860 نفر از نیازمندان شهرستان کاشان متقاضی دریافت وام هستند که چنانچه از طریق زکات واجب به آنها مساعدت شود بسیاری از مشکلات آنها برطرف خواهد شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات