۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۲۸۳۵۲۲
مدیر حوزه علمیه فاطمیه قزوین:

اساس کار دولت باید ساده‌زیستی و انتقادپذیری باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که اساس کار شهیدان رجایی و باهنر ساده زیستی، انتقاد پذیری و احترام به مردم بود، گفت: این در حالی است که دولت فعلی تجمل گرایی را رواج می‌دهد و ظرفیت انتقاد‌پذیری ندارد.
دولت يازدهم

مریم مددخانی، مدیر حوزه علمیه فاطمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره عملکرد دولت تدبیر و امید، گفت: در بحث سیاسی و مذاکرات هسته‌ای دولت کارهای مثبت و برجسته‌ای انجام داده است.

 

وی در ادامه افزود: دولت یازدهم در بحث فرهنگی ضعیف عمل کرده است و وضع حجاب در جامعه بدتر شده است و در مبانی اقتصادی هم کار خاصی انجام نداده‌اند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که نقاط قوت دولت کمتر بوده است، ابراز کرد: رییس جمهور با خطاب به منتقدان آنها را افرادی بی سواد معرفی کردند و این نشان می‌دهد که رییس جمهور انتقادپذیر نیستند.

 

مددخانی اظهار کرد: رییس جمهور با انتقاد از منتقدین همه علما و فضلا کشور را زیر سؤال بردند، ایشان با حضور در جمع مسؤولان و مردم می‌گویند ما انتقاد پذیریم و این تنها در حرف است و در عمل جور دیگری رفتار می‌کنند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اساس کار شهیدان رجایی و باهنر ساده زیستی و انتقاد پذیری آنها بود در حالی که این دولت تجمل گرایی را رواج می‌دهد.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: شهیدان رجایی و باهنر احترام به ملت و دولت را سرلوحه کارهای خود قرار داده بودند و تحت فرمان امام(ره) بودند.

 

مددخانی با بیان این‌که دشمن ستیزی شهید رجایی بیشتر از دولت تدبیر و امید است، ابراز کرد: نظر رییس جمهور این است که ما برای رسیدن به اهدافمان باید به کشورها و دولتهای خارجی تکیه کنیم و با آنها رابطه داشته باشیم.

 

وی در ادامه تأکید کرد: ما در مباحث پزشکی و فیزیک پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم و شاهد کارهای برجسته‌ای از طرف نخبگان و دانشمندانمان هستیم.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: رییس جمهور باید از دانشمندان و نخبگان حمایت کند و امکانات لازم را در اختیار آنها قرار دهد تا ما شاهد فرار مغزها نباشیم ما می‌توانیم روی پای خود بایستیم در صورتی که دست خود را به سوی بیگانگان دراز نکنیم.

 

مددخانی اظهار کرد: ما نیرو و توان ایستادگی در برابر مشکلات را داریم به شرط این‌که به تولیدات داخلی تکیه کنیم و وابسته به غربی ها نباشیم.

 

وی در پایان گفت: امسال را رهبر معظم انقلاب سال همدلی دولت و ملت نامگذاری کردند و ما تابع ولایت هستیم و چون مهر رهبر معظم انقلاب زیر حکم رییس جمهور است ما از ایشان حمایت می‌کنیم./838/ت302/ح

ارسال نظرات