۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۲۸۳۵۷۹
با حضور حداد عادل؛

آیین رونمایی از 8 کتاب مدرسه علمیه دارالسلام برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه دارالسلام و آیین رونمایی از 8 کتاب جدید منتشر شده از سوی این مرکز، با حضور حداد عادل برگزار شد
کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه دارالسلام و آیین رونمایی از 8 کتاب جدید منتشر شده از سوی این مرکز، با حضور غلامعلی حداد عادل، نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی، حجت الاسلام وحید بابادایی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان تهران، جمعی از روحانیان برجسته حوزه‌های علمیه استان تهران و طلاب نوجوان مدارسه علمیه دارالسلام، غروب چهارشنبه، 4 شهریور ماه در این مرکز حوزوی برگزار شد.



اهمیت بهره‌گیری از قرآن در منبر‌های روحانیان

در بخش سخنران ویژه این مراسم، غلامعلی حداد عادل با تاکید بر اهمیت قرآن و احادیث، گفت: باید طلابی که در راه کسب علم هستند، به قرآن ومفاهیم احادیث اشراف کامل داشته باشند، زیرا بهترین نوع سخنرانی در منبر‌های مذهبی استفاده از آیات قرآنی است، آیاتی که می‌تواند برای افراد عادی ایجاد روشنگری کند و آنان را از گناه و معصیت به‌دور نگه دارد.



وی افزود:احادیث نیز اهمیت بسیار بالایی دارند و می‌توانند با رساندن پیام اولیای الهی مردم را از گزند ناهنجاری‌های اجتماعی دور نگه دارند.



فعالیت مستمر شورای کتاب مدرسه علمیه درالسلام

در بخش معرفی و رونمایی از 8 کتاب مدرسه علمیه درالسلام، حجت الاسلام اسکندری، مسؤول شورای کتاب مدرسه علمیه، با اشاره به 4 ماه حرام پیش رو در سال قمری جاری، گفت: خدا این ماه‌های حرام را مورد حرمت قرار داده است، حتی بزرگان دین جنگ کردن در این ماه را حرام می‌دانستند مقابله با دشمنان اسلام را نیز جایز نمی‌دانستند.



وی افزود: بر این اساس در سال 91 و در آغاز نخستین ماه حرام تصمیم گرفتیم تا با استفاده از امکانات بسیار محدودی که در مدرسه علمیه دارالسلام در اختیار ما بود، شروع به جذب دانش آموز کنیم، اکنون در سال چهارم فعالیت این مرکز با کمک خدا توانسته‌ایم بیش از چهل علاقه‌مند را از بین 110 متقاضی جذب کرده و برای سال تحصیلی جدید آموزش دهیم.



مسؤول شورای کتاب مدرسه علمیه دارالسلام در ادامه این بخش با بیان اهمیت قرائت قرآن، خاطر‌نشان کرد: به خواند قرآن بسیار تاکید شده است، خداوند نیز بندگان خود را به قرائت قرآن دعوت کرده ایت و راه‌های کسب معرفت از قرآن را نیز به ایشان یاد داده است.



حجت الاسلام اسکندری با تاکید بر موضوع حفظ حدیث، اضافه کرد: در گذشته ضرورت حفظ حدیث در میان طلاب بسیار دیده می‌شد، در این راستا تلاش کرده‌ایم تا با ارائه کتبی در خصوص احادیث، به طلاب جدید راه‌های جدیدی برای حفظ حدیث آموزش دهیم.



رونمایی از 8 اثر جدید مکتوب دینی

در بخش رونمایی از کتب جدید منتشر شده از سوی مدرسه علمیه دارالسلام از کتابهای؛ «ماه از زبان مهر»، «فصلی برای حسین»، «مهدویت برای بشریت»، «قرآن، راهبری تا بهشت»، «رتل»، «نحو نویسیس مقدماتی» و «888 تست نحو برای کتاب صمدیه» پرده‌برداری و به حضار معرفی و اهدا شد.



گفتنی است در این مراسم افزون بر پخش کلیپ و اجرای تواشیح، طلاب قدیمی مدرسه علمیه دارالسلام به اجرای یک تئاتر با زبان انگلیسی پرداختند که نشان دهنده نگاه بسیار هوشمندانه مدیران این مدرسه در آموزش علم روز به طلاب نوجوان مرکز حوزی دارالسلام است./856/پ202/ب4

ارسال نظرات