۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۲۸۳۷۴۷
آیت الله دری‌نجف آبادی در دیدار وزیر راه:

انتظار ملت از دولت خدمت صادقانه است/ مسؤولان از تکرار اشتباهات خودداری کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که موفقیت دولت، موفقیت نظام اسلامی است، گفت: انتظار ملت ایران از دولتمردان خدمت صادقانه و بی‌منت برای جلب رضایت الهی است.
آيت الله دري نجف آبادي آيت الله دري‌نجف آبادي در ديدار با وزير راه و شهرسازي آيت الله دري‌نجف آبادي در ديدار با وزير راه و شهرسازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری‌نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بعد از ظهر امروز در دیدار وزیر راه و شهرسازی در اراک، ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در وزارت راه و شهرسازی بر توسعه حمل و نقل ریلی در کشور به ویژه در استان مرکزی تأکید کرد.

 

آیت الله دری‌نجف آبادی با بیان این که موفقیت دولت، موفقیت نظام است، گفت: انتظار ایران اسلامی از دولتمردان خدمت صادقانه و بی‌منت برای جلب رضایت خداوند است.

 

مسؤولان بدانند کوچک‌ترین سهل‌انگاری به ضرر کشور است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، خاطر نشان کرد: دولتمردان باید در تمام مراحل کار خود با هوشیاری پیش روند و مسؤولان بدانند کوچک‌ترین سهل‌انگاری به ضرر کشور است.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مسؤولان کشور باید با تجربه از گذشته، از تکرار اشتباهات خودداری کنند و با برنامه ریزی های کاربردی ایران اسلامی را به اهداف عالیه و موفقیت و آبادانی سوق دهند.

 

اقتصاد مقاومتی تلاش شبانه روزی همراه با همدلی و همزبانی است

امام جمعه اراک با  اشاره به تلاش در راستای اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: مسؤولان ایران اسلامی و آحاد مردم بدانند اقتصاد مقاومتی تنها یک شعار نیست و اقتصاد مقاومتی تلاش شبانه روزی همراه با همدلی و همزبانی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، با اشاره به این که تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری تنها راه خارج شدن کشور از مشکلات است، گفت: مقام معظم رهبری با مطالعه کاربردی از شرایط فعلی ایران اسلامی در منطقه و جهان اقتصاد مقاومتی را تنها راه خارج شدن از مشکلات اقتصادی مطرح کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: تلاش و پشتکار دولت تدبیر و امید در راستای اهداف عالیه کشور  و آرمان‌های انقلاب اسلامی قابل تقدیر است و ملت شریف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید با همدلی و همزبانی قدردان زحمات دولتمردان باشند.

 

آیت الله دری نجف آبادی در رابطه با مسیر مواصلاتی اراک-خمین گفت: این پروژه حدود ۱۵ سال است که پایان نیافته و در مدت ۶ سال حضور بنده در استان بارها افتتاح شده اما به نتیجه نهایی نرسیده است.
 
امام جمعه اراک تآکید کرد: مطالعات جامع و برنامه ریزی بلند مدت ۵۰ ساله برای راه های مواصلاتی برون شهری و زیرگذرهای درون شهری از اهمیت بالایی برخوردار است.
 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری  در ادامه ایمنی راه های کشور را یک ضرورت دانست و همچنین خواستار سرعت بخشیدن به فعالیت های راه و شهرسازی در سطح استان مرکزی شد.

 

سرعت قطارها از اراک تا قم به 160 کیلومتر در ساعت افزایش یافته است

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان داشت: تلاش راه و شهرسازی بهره وری از ظرفیت موجود شبکه حمل و نقل کشور است که در این راستا اجرای سیاستهای تدوین شده می تواند به توسعه این بخش کمک کند.

 

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: سرعت قطارها از اراک تا قم به 160 کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.

 

آخوندی با اشاره به صنعتی بودن شهر اراک گفت: اراک شهری صنعتی است که به همین دلیل باید تلاش شود مناطق صنعتی به خطوط ریلی دسترسی داشته باشند.

 

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که امیدواریم به زودی شاهد احداث و راه اندازی قطار مسافری سریع اراک به تهران باشیم گفت: و این مهم با هدف تسهیل در رفت و آمد های عمومی و کاهش مدت زمان سفر به زودی راه اندازی می شود.

 

بهره مند شدن از پتانسیل‌های موجود در ایران اسلامی

آخوندی بیان کرد: امروز آرزوی ما در راه و شهرسازی این است که بتوانیم راه‌آهن را در دو حوزه بار و مسافر به حداکثر ظرفیت رسانده و از پتانسیل‌های موجود در ایران اسلامی به خوبی بهره مند شویم.

 

در رابطه با اتمام جاده اراک ـ خمین گفت: تا کنون ۳۰ کیلومتر از جاده ۶۱ کیلومتری اراک ـ خمین به بهره برداری رسیده است و امروز هم ۲۰ کیلومتر دیگر افتتاح می شود.
 
۵ کیلومتر از ۱۱ کیلومترباقی مانده محور اراک ـ خمین هم تا اواخر پاییز به اتمام می رسد و تنها ۶ کیلومتر وجود دارد که به شرط تخصیص اعتبار یکساله قابل اتمام است. 
 

شایان ذکر است، وزیر راه و شهرسازی در ادامه گزارشی از روند فعالیت‌های این وزارت‌خانه ارائه کرد و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی را در جریان برنامه‌های وزارت راه‌و شهرسازی قرار داد. /842/پ201/ب4

ارسال نظرات