۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۸۴۲۳۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری بیشتر مدارس از توان تبلیغی روحانیان

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از مبلغان دینی به عنوان مهم ترین بازوان دستگاه تعلیم و تربیت در جهت تقویت باورهای دینی در میان دانش آموزان یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت و توانمندی موجود نهایت بهره برده شود.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مبلغان مرکز استان، از برگزاری نخستین دوره آموزشی مبلغان مدارس امین استان خبر داد.

 

وی با بیان این که این دوره آموزشی توجیهی نهم و دهم شهریور در دانشگاه علوم قرآنی آمل برگزار خواهد شد، افزود: در این دوره آموزشی 80 نفر از خواهران و برادران مبلغ مدارس امین استان حضور دارند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، ارتقای سطح علمی مبلغان مدارس امین، آزموش لازم جهت تبلیغ و ارتباط گیری مناسب با دانش آموزان و کیفیت بخشی به بحث تبلیغ در مدارس را از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی اعلام کرد و بیان داشت: در این دوره آموزشی حجت الاسلام بیاتی از اساتید حوزه علمیه به مدت دو روز مهم ترین مباحث مربوط به تبلیغ در مدارس را برای مبلغان تبیین و تشریح خواهد کرد.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود حضور روحانیت در مدارس و ارتباط چهره به چهره با آنها را ضروری دانست و افزود: در شرایطی که دشمن همه توان خود را برای زدودن هویت دینی نسل جوان ما گرفته است باید ارتباط با نسل جوان تقویت شود.

 

وی با اشاره به این که در میزان استقبال مدیران مدارس و همچنین خانواده ها از حضور روحانی در مدارس بسیار خود و قابل تقدیر بوده است، خاطرنشان کرد: البته در این مسیر هنوز برخی مدیران و مربیان پرورشی مدارس نیز به خوبی نسبت به این طرح توجیه نیستند که باید با برگزاری برنامه های مشترک در این خصوص اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد.

 

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: مدارس امین طرح ارزشمند و خوبی است که متأسفانه کمی دیر آغاز شده است و باید در جهت تقویت آن تلاش کرد.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی منادیان تبلیغ دین خدا در مدارس هستند، خاطرنشان کرد: به حتم این خدمت و تلاش مبلغان رزق معنوی است که شامل حال آنها شده است.

 

وی با بیان این که امروز دشمنان اسلام و انقلاب از مدارس فعالیت خود را آغاز کرده اند، افزود: مبلغان دینی نیز باید با آگاهی بخش و ترویج مبانی و احکام متعالی دینی در میان نوجوانان و جوانان آنها را در مسیر حق راهنمایی کنند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدارس خط مقدم ما است، گفت: امروز دشمن با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز به سراغ فرزندان ما آمده است و اگر بخواهیم در این جنگ منفعلانه عمل کنیم به حتم شکست خواهیم خورد.

 

حجت الاسلام صادقی از مبلغان دینی به عنوان مهم ترین بازوان دستگاه تعلیم و تربیت در جهت تقویت باورهای دینی در میان دانش آموزان یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت و توانمندی موجود نهایت بهره برده شود.

 

وی با اشاره به این که در ساختار اصلی، مدارس امین باید به صورت هیأت امنایی اداره شوند و در هیأت امنا و مدیریت مدرسه روحانی حضور داشته باشد، خاطرنشان کرد: هنوز زمینه راه اندازی چنین مدارسی در مازندران فراهم نشده و در تلاش هستیم با برنامه ریزی مناسب زمینه تشکیل و راه اندازی چنین مدارسی را در استان فراهم کنیم.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، تقویت معنویت را یکی از نیازهای اساسی جامعه امروزی دانست و خاطرنشان کرد: تقویت معنویت و بصیرت دینی در جامعه، از بسیاری از آسیب های اجتماعی می کاهد.

 

وی با اشاره به نقش روحانیت در تقویت باورهای دینی و نیز گسترش احکام شرع مقدس اسلام در جامعه، گفت: خوشبختانه با حضور روحانیان در مدارس ما شاهد تقویت باورهای دینی در دانش آموزان هستیم./950/پ202/ب4

ارسال نظرات