۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷
کد خبر: ۲۸۴۳۷۴
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان مطرح کرد؛

تقویت درجه خودباوری در اتکا به سرمایه های داخلی/ مسؤولان ظرفیت نقد پذیری خود را بالا ببرند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان با اشاره به اهمیت نقد پذیری مسؤولان گفت: افراد در این زمینه متفاوت هستند برخی ها قدرت نقد پذیری زیادی دارند و برخی ها اصلا انتقادپذیر نیستند البته برخی در گفتار ادعا می کنند که نقد پذیر هستند اما در عمل تحمل انتقاد را ندارند.
حجت الاسلام والمسلمين ديرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، یکی از شاخص های ارزیابی دولت ها را میزان تبعیت آن ها از رهبری دانست و اظهار داشت: شاخص دیگر این است که برای پیاده کردن قانون اساسی در حد قوه مجریه چقدر تلاش کرده اند.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شاخص سوم، افزود: هماهنگی با سایر قوا است و توجه به ارزش های اخلاقی و انسانی که انقلاب به خاطر آن برپا شده یکی دیگر از شاخص های ارزیابی دولت ها است.

 

وی با بیان این که دولت تدبیر و امید در تلاش های خود توفیقات و ضعف هایی داشته، گفت: با در نظر گرفتن کارهایی که در وزارت ارشاد انجام گرفته است، می توان گفت که برخی از بخش های آن مثبت و برخی دیگر که آزادی هایی به برخی از خواننده ها داده و پیامدهای منفی برجای گذاشته، جای بررسی و تجدید نظر دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز به مهار تورم در زمینه اقتصاد اشاره و آن را عامل توفیق این دولت خواند و افزود: اما مسؤولان در زمینه مهار نقدینگی، پایین آوردن نرخ بیکاری و خروج از رکود باید بیشتر تلاش کنند.

 

وی با اشاره به مساله مذاکرات هسته ای که در بعد خارجی و بین المللی مطرح است، تصریح کرد: در این مذاکرات تلاش دولت بر این بود که بتواند منافع ملت ایران را تأمین کرده و اثبات کند که دولت آمریکا تجاوزگر است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: همه منتظر هستیم تا رفتار و واکنش آمریکا در طرح برجام را ببینیم و آمریکا هر طوری بخواهد رفتار کند با رهبری مقام معظم رهبری به نفع جمهوری اسلامی است.

 

مسؤولان ظرفیت نقدپذیری خود را بالا ببرند

 نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقد پذیری مسؤولان، گفت: افراد در این زمینه متفاوت هستند برخی ها قدرت نقد پذیری زیادی دارند و برخی ها اصلا انتقادپذیر نیستند.

 

وی با از مسؤولان خواستار شد که ظرفیت نقد پذیری و آستانه تحمل نقد پذیری خود را بالا ببرند و اظهار داشت: برخی ها در گفتار ادعا می کنند که نقد پذیر هستند اما در عمل تحمل انتقاد را ندارند.

 

شهیدان رجایی و باهنر بر تمام دولت ها الگو هستند

 حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به این که امروزه اوضاع و احوال تا حدی متفاوت شده است، گفت: شهیدان رجایی و با هنر در برخی قسمت هایی که در تمام دولت ها ثابت است نظیر حمایت از محرومان، داشتن برنامه در راستای تحقق ارزش های اسلامی و انسانی الگویی برای تمام دولت ها هستند و امیدواریم که دولت بتواند با تلاش بیشتر به اهداف انقلاب نزدیک تر شود.

 

تقویت درجه خودباوری در اتکا به سرمایه های داخلی

 استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دولت باید در قسمت نگاه به داخل بیشتر کار کند، اظهار داشت: دولت ظرفیت کار بیشتر را دارد و نباید این فرهنگ در جامعه ترویج شود که بدون سرمایه گذاری خارجی پیشرفتی نخواهیم داشت.

 

وی با اشاره به این که ترویج این فرهنگ که بدون سرمایه گذاری خارجی به جایی نمی رسیم دور از منویات مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: باید این دیدگاه را ترویج کنیم که می توانیم به منابع و تولیدات،سرمایه های انسانی داخلی، تجهیزات داخلی تکیه و با تقویت درجه خودباوری، در مدت زمان کوتاهی به نتایج خوبی برسیم.

 

اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات از بحران است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مسؤولان اقتصادی به ویژه رییس جمهور این باور را به مردم القا کنند که تنها راه نجات از بحران ها اقتصاد مقاومتی و تکیه بر اقتصاد داخلی و مصرف بهینه، ارتقاء و افزایش سطح تولیدات، کنترل صادرات و واردات، تولید به منظور تأمین نیازهای داخلی و صادرات است که در صورت عمل، برخی از آنها نیاز به فرهنگ سازی دارد.

 

وی با بیان این که صدا و سیما یکی از ارکان تبلیغاتی و تأثیرگذار کشور است،گفت: صداو سیما می تواند با ساختن فیلم های خوب و بدون حالت کلیشه و سوری، اقتصاد مقاومتی را به خصوص در زمینه بهینه سازی مصرف نهادینه کند و در نتیجه به مرور زمان شاهد شکوفایی بیشتر اقتصاد کشور و وابستگی کمتر به اقتصاد کشور های بیگانه به خصوص در کالاهای استراتژیک باشیم.

 

برخی از مسؤولان با اقتصاد و فرمول های غربی آشنا هستند

 حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که برخی از مسوولان با اقتصاد و فرمول های غرب آشنا هستند، گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح می کند، این نشان از اهمیت موضوع است که باید در خصوص فرهنگ سازی و نهادینه سازی آن تلاش شود که تاکنون کمتر در این قسمت کار شده است.

 

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه هم باید در شناساندن اقتصاد مقاومتی که تجسم یافته اقتصاد اسلامی است به مسوولان بیشتر آگاهی بخشی داشته باشند تا آن ها به صورت کاربردی و میدانی مجال های بروز و ظهور اقتصاد مقاومتی را بیشتر ببینند و بعد از آشنایی و باور بر اقتصاد مقاومتی این ها را عملی کنند.

 

استقلال برای ملت شعار و هدف اول بود

 استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی یکی از ارکان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: یکی از آفات و آسب های نگاه به بیرون به خصوص در کالاها و خدمات استراتژیک این است که در زمینه های دفاعی همیشه به کشورهای بیگانه وابسته می شویم.

 

وی اظهار داشت: اگر خوداتکایی به وجود نیاید، دائما در معرض تهدیدهای متعدد نظامی و غیرنظامی در زمینه کالاهای استراتژیک خواهیم بود، بنابراین دولت و ملت با همدلی و همزبانی و توجه به فرمایشات رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بیشتر تلاش کنند تا روز به روز شاهد رشد و بالندگی میهن اسلامی باشیم./1301/ت301/ش

ارسال نظرات