۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۸۴۵۳۱
رییس شورای اجرایی حزب الله:

حل مشکلات لبنان در گرو رفع وتوی عربستان از میشل عون است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان جلوگیری از مانع تراشی‌های عربستان سعودی را راهکار برون رفت لبنان از برون رفت بحران سیاسی دانست.
نبيل قاووق، نايب رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نبیل قاووق، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنانی، به راه حل هایی برای حل مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: لبنان در وهله اول باید موضع خود را نسبت به دشمنان خود معین کند و اینکه برخی افراد در داخل مقاومت را مورد هدف قرار می دهند، غیر قابل قبول است.


وی از وضعیت سیاسی کشور و فساد اداری موجود در نظام حاکم لبنان انتقاد کرد و افزود: سیاستمداران در حزب گرای
ی و طایفه گرایی غرق شدند و گویا به کلی مشکلات مردم را در زمینه آب و برق و خدمات شهری و بهداشتی فراموش کرده اند.


این روحانی لبنانی تاکید کرد: اینکه بعد از گذشت چند سال از ظلم گروه‌های تکفیری به مردم سوریه و از بین بردن امنیت این کشور، هنوز برخی احزاب سیاسی لبنانی از تروریست‌های سوریه حمایت می کنند جای تعجب است.


شیخ نبیل قاووق بر خط مشی حزب الله در شرایط بحرانی کنونی لبنان اشاره و تصریح کرد: حزب الله در این شرایط همواره در کنار مردم خواهد بود و حامی اعتراضات مسالمت آمیز مردمی است. حزب الله با پیگری‌های مستمر خود سعی دارد خواسته‌های مشروع مردم را محقق کند.


عضو ارشد حزب الله ادامه داد: میدان دادن به گروهی که خواسته‌های مردم را نادیده می گیرد، همان کاری است که عربستان سعودی با اعمال نفوذ خود در کشور انجام می دهد. در حقیقت عربستان سعودی، مانع از حل مشکلات عراق، سوریه، بحرین، یمن ولبنان است.


وی در نهایت، به تنها راه حل برون رفت لبنان از بحران کنونی اشاره کرد و گفت: اگر عربستان برای انتخاب میشل عون به عنوان رییس جمهور با اعمال نفوذ مانع تراشی نکند، مشکل خالی بودن این منصب مهم در کشور مرتفع خواهد شد. طرف‌های سیاسی دیگر هم که نمی‌خواهند میشل عون در رأس هرم دولت قرار گیرد باید دست از توطئه چینی بردارند تا کشور مسیر اصلاح را در پیش گیرد./1321/ب902/د

ارسال نظرات